Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Fazantenkweek

Ga naar beneden 
+3
JAN
wouter
kobra22
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo nov 27, 2016 3:30 pm

kobra schreef:
kobra schreef:
Zo tam waren ze hier nog nooit in de tuin - er zat er eentje op een meter van mij en nu is hij aan het eten aan de voedertafel.

Die kan dus nog niet lang gelost zijn - vanmorgen waren ze hier in de buurt nog aan het schieten.
Nu is hij aan de achterdeur in het spiegelglas zijn rivaal aan het bekijken.

Hij zet zijn veren op en is rare geluidjes aan het maken.
Als je de achterdeur opendoet, dan komt hij zo binnengewandeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo nov 27, 2016 3:51 pm

Hij wordt agressiever - hij begint nu hard in het glas te pikken.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo dec 04, 2016 3:00 pm

kobra schreef:
kobra schreef:
kobra schreef:
Zo tam waren ze hier nog nooit in de tuin - er zat er eentje op een meter van mij en nu is hij aan het eten aan de voedertafel.

Die kan dus nog niet lang gelost zijn - vanmorgen waren ze hier in de buurt nog aan het schieten.
Nu is hij aan de achterdeur in het spiegelglas zijn rivaal aan het bekijken.

Hij zet zijn veren op en is rare geluidjes aan het maken.
Als je de achterdeur opendoet, dan komt hij zo binnengewandeld.

Nog altijd aanwezig in onze tuin en aan de voedertafel.
Ook al 's nachts horen roepen en dan hoor je andere mannetjes hier in de buurt - blijkbaar dus niet de enige die ze hier losgelaten hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo dec 04, 2016 3:00 pm

Ook daar moet INBO dan een studie van maken...
https://data.inbo.be/pureportal/files/11655588/INBO.A.3411.pdf
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptywo jan 18, 2017 12:56 pm

Toch eentje die gepakt wordt...
http://vogelbescherming.be/informatiecentrum/persberichtenarchief/jager-en-jachtwachter-veroordeeld
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyvr okt 06, 2017 4:06 pm

Fazant nu weer de meest waargenomen vogel in de KM - die komen waarschijnlijk ook uit het noorden aangevlogen om hier te overwinteren Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyvr okt 20, 2017 2:37 pm

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo nov 10, 2019 10:45 am

Ongedierte in de spouw Laughing

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo nov 10, 2019 10:47 am

Deze tekst van Jan Loos voor de goede verstaanders Wink

TREKFAZANTEN

Nu wil ik toch eens weten: hadden jullie vanochtend ook last om je huis uit te komen omdat er een enorme zwerm trekfazanten is neergestreken over de Lage Landen, of is dit fenomeen eerder plaatselijk? Gisteren waren ze er nog niet, maar vanochtend zaten de velden rondom het landelijke Willebringen in Vlaams-Brabant plots vol fazanten. En niet alleen de velden. De straten ook. Het moet zijn dat die vogels massaal de kou in het hoge noorden ontvluchten om hier te komen overwinteren? Wellicht daarom ook dat ze geen schrik hebben van mensen; ze zijn geen mensen of auto's gewend. Maar ondertussen versperren ze wel alle straten. En neem het van mij aan: er zijn er hier véél geland de voorbije nacht. De buurman heeft al aan de jagers gevraagd om er snel iets aan te doen. Die waren naar verluidt blij dat ze konden helpen. Ten laatste dit weekend zouden ze het probleem met de trekfazanten al oplossen. Vorig jaar gebeurde hier net hetzelfde, toevallig ook op een vrijdag net voor een verlengd weekend. En ook toen hebben de jagers héél doortastend gereageerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo nov 10, 2019 10:47 am

En daar kwam al direct heel wat reactie op van de jagers...

RARE JONGENS, DIE JAGERS...

Vanochtend doe ik hier mijn beklag over een problematische concentratie trekfazanten in mijn straat, vermoedelijk als gevolg van een plotse winterprik in het noorden. En stel ik meteen voor om via via - zeg maar de buurman - jagers in te schakelen als oplossing. Kom ik 's avonds thuis en vind ik nog meer boze jagers of m'n Facebook dan fazanten in mijn straat. Allemaal boos omdat jagers GEEN fazanten uitzetten. Duhu? Kunnen jullie nog volgen? Waarom voelen die zich collectief aangesproken? Ik zei net dat die zwermen fazanten uit het noorden komen en dat de lokale jagers bereid waren om hun verlengd weekend op te offeren om de overlast te bestrijden. Moet je daar nu kwaad voor zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Emptyzo nov 10, 2019 10:48 am

Hier kwam er enkele dagen geleden ook eentje op ons terras zitten - ook hier elk jaar een terugkerend fenomeen: de trekfazant Wink

Het beest stond op enkele meter van mij - foto niet gecropt (met macrolens die toevallig op toestel zat - zo dicht zat hij). Jachtwild... scratch

Fazantenkweek - Pagina 2 3306bc10
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fazantenkweek - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fazantenkweek   Fazantenkweek - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fazantenkweek
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Natuurbeleid in de Kalkense meersen-
Ga naar: