Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 SIGMAPLAN

Ga naar beneden 
+6
Wes
noumea
Zwammer
Toon
JAN
kobra22
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
noumea
Grutto



Aantal berichten : 134
Registration date : 02-08-08

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyma jan 09, 2012 10:23 pm

kobra schreef:
De dijk aan Binnen zonder Kloppen ligt er, het water staat er, maar opvallend weinig vogels te zien.

SIGMAPLAN - Pagina 4 Dijk1jan2012

SIGMAPLAN - Pagina 4 Dijk2jan2012

SIGMAPLAN - Pagina 4 Dijk3jan2012


Komt nog wel! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydi jan 10, 2012 7:49 am

Hoop doet leven - en ook leuk om de evolutie te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydi jan 10, 2012 8:20 am

Blijven die bomen daar staan eigenlijk in overstromingsgebied staan? Waarschijnlijk wel...
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyma feb 20, 2012 7:56 pm

vandaag aan 'den kleinen oever'
ben beneden, vóór de dijk, tot aan de kleinen oever gewandeld
zat vol met eenden!

SIGMAPLAN - Pagina 4 Kleine10

SIGMAPLAN - Pagina 4 Kleine11

SIGMAPLAN - Pagina 4 Kleine12

SIGMAPLAN - Pagina 4 Kleine13

SIGMAPLAN - Pagina 4 Kleine14

SIGMAPLAN - Pagina 4 Kleine15
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydi feb 21, 2012 4:02 pm

Ben daar de laatste weken niet meer geraakt, maar misschien wel interessant als het daar zo rustig is.

Die eenden hebben zich goed verstopt op de foto Laughing
Geen speciallekes tussen?
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptywo feb 22, 2012 11:55 am

kobra schreef:
Ben daar de laatste weken niet meer geraakt, maar misschien wel interessant als het daar zo rustig is.

Die eenden hebben zich goed verstopt op de foto Laughing
Geen speciallekes tussen?

aan de kleine oever zaten er véél! vliegen wel op als je op de dijk stapt hé en de foto's... op 25mm wide zijn ze wel klein maar ze staan er op! ook tegenlicht van het water
dat er zoveel waren vind ik al speciaal genoeg zulle...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydo maa 01, 2012 4:46 pm

Komt er nu toch schot in de zaak in de ontpoldering van de Hedwigepolder?
http://www.vogelbescherming.nl/actueel/nieuws/q/ne_id/638

Hoe het er zou kunnen uitzien als de plannen verwezenlijkt worden:
http://www.vogelbescherming.nl/index.cfm?act=files.download&ui=AE9D27F3-9402-9B11-53E582BB60EACFF6
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyma maa 05, 2012 8:28 pm

Mijn excuses als iemand dat filmpje er al heeft opgezet...

http://player.vimeo.com/video/28606888?title=0&byline=0&portrait=0
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyma maa 05, 2012 8:37 pm

Wes schreef:
Mijn excuses als iemand dat filmpje er al heeft opgezet...

http://player.vimeo.com/video/28606888?title=0&byline=0&portrait=0

Bedankt Wes voor de link - filmpje nog niet gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyma maa 05, 2012 8:39 pm

kobra schreef:
Wes schreef:
Mijn excuses als iemand dat filmpje er al heeft opgezet...

http://player.vimeo.com/video/28606888?title=0&byline=0&portrait=0

Bedankt Wes voor de link - filmpje nog niet gezien.

PANORAMAPUNTEN EN VOGELKIJKHUTTEN........ cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydi maa 06, 2012 6:29 pm

kobra schreef:
kobra schreef:
Wes schreef:
Mijn excuses als iemand dat filmpje er al heeft opgezet...

http://player.vimeo.com/video/28606888?title=0&byline=0&portrait=0

Bedankt Wes voor de link - filmpje nog niet gezien.

PANORAMAPUNTEN EN VOGELKIJKHUTTEN........ cheers cheers

In de laatste zin zeggen ze 'binnenkort'... maar ik vrees dat ze daarmee bedoelen 'over enkele jaren', want zoveel vertraging zit er al op! Maar... de toekomst oogt zeker rooskleurig voor de Meersen!

Ondertussen raakt ook het Sigma-deelproject Bastenakkers (en Ham) in een stroomversnelling, althans wat de planningsfase betreft. Op woensdag 21 maart kan iedereen die dat wenst terecht in het Scheppersinstituut (van 16u tot 21u) op een infomarkt daarover. Mogelijks krijgt de Ham ook een gereduceerd getij, waardoor het gebied én het geplande beheer natuurlijk wel compleet zullen veranderen... Afwachten wat het wordt...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyza maa 17, 2012 5:56 pm

Dijk maakt siertelers blij maar boeren boos - in het Nieuwsblad:

http://www.google.com/url?sa=X&q=http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx%3Farticleid%3D853NJLOR&ct=ga&cad=CAEQAhgAIAAoATAAOABA8fqS-wRIAVgBYgVubC1CRQ&cd=B_ZIsx6j5Fw&usg=AFQjCNHw5LwhE0KQ2OAOcgsLLxgO9Rf31A
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyza maa 24, 2012 7:10 pm

kobra schreef:
kobra schreef:
De Nederlandse regering zou nu beslist hebben om de Hedwigepolder niet onder water te zetten - ze komen dus hun afspraken niet na.
Later op de dag geven ze daarover meer uitleg.

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1280115/2011/06/17/Hedwigepolder-in-Zeeland-wordt-niet-onder-water-gezet.dhtml

Een overzichtje van de strijd om de Hedwigepolder:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/2446512/2011/06/17/Tijdlijn-van-jarenlange-strijd-rond-Hedwigepolder.dhtml

Vandaag volgend persbericht van www.vogelkijkcentrum.nl ontvangen:

HEDWIGEPOLDER NU AL ONDER WATER.
Naar nu is gebleken hebben Belgische milieuactivisten een paar dagen geleden de sluizen opengezet in het Belgische deel van de Hedwigepolder. Omdat de klei van de grensdijk al eerder is afgegraven is ook een belangrijk deel van de Hollandse Hedwige polder onder water komen te staan. Omdat de enige inwoner, een akkerbouwer, op wintersport was, is dit pas later ontdekt en staat de polder nu al grotendeels blank. Het is nu de toptijd van de vogeltrek en het wemelt al direct van de steltlopers, ganzen en eenden in het gebied. Droogmalen van de polder is niet meer mogelijk door het ontbreken van de waterkerende dijk.
Na drie maal de toezegging te hebben ontvangen van de Nederlandse regering dat de polder echt onder water zou worden gezet om de weggespoelde natuurgebieden in de Westerschelde te compenseren lijkt het er op dat de Belgen het recht in eigen hand hebben genomen. U kunt dat met eigen ogen zien want we hebben direct een aantal excursies georganiseerd voor zondag over een week. Dan wordt er bovendien de speciale Hollandse Hedwigepolderkolderdag georganiseerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr maa 30, 2012 5:24 pm

Bovenstaand persbericht blijkt nu een Hollandse 1-aprilgrap van vogelkenner Nico de Haan te zijn.
Hierondervolgt nu een rechtzetting.
Ik vermoed dat vooral Hollanders ingeschreven hebben - het was gratis Laughing

Intussen hebben zich een kleine duizend lezers aangemeld voor de gratis busexcursies naar de Hedwigepolder en de Hollandse Polderkolderdag.
Ik heb een teleurstellende mededeling voor jullie. Bij nadere bestudering van de datum van de excursie blijkt deze te vallen op de eerste dag van de volgende maand.
Festiviteiten op die dag gaan meestal niet door en ook al deze excursies zijn inmiddels ook afgelast.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydo jun 14, 2012 9:37 pm

Persbericht NATUURPUNT

EU start procedure tegen Nederland om Hedwigepolder

Na de procedure door de Vlaamse regering tegen Nederland voor het niet-nakomen van de Scheldeverdragen, startte nu ook de Europese Commissie een procedure tegen Nederland omdat de Nederlandse regering de Hedwigepolder nog altijd niet onder water heeft gezet. Om zo’n procedure was gevraagd door Natuurpunt, Vogelbescherming en Birdlife Europe. Het geduld van EU-commissaris Janez Potocnik is, na zeven jaar, op. De procedure zelf kan maanden lopen, maar het is duidelijk dat Nederland nu langs twee kanten voor het blok wordt gezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Kalkense meersen   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr jul 06, 2012 4:36 pm

Ik ben net terug van een verkennningstocht in de meersen voor een avondwandeling deze avond met een groep uit Sleidinge. Het was al een tijdje geleden, dus ik heb hier en daar nogal mijn ogen opengetrokken i.v.m. de vele veranderingen.
kobra, je weet wel die hoek waar die elzen stonden met al die Elzenvlaggen erop : alles is weg. affraid
En niet alleen de elzen, ook de hele kerstbomenaanplant op die hoek. Ik vraag mij nu af : is dat ook in 't sigmaplan inbegrepen of heeft de eigenaar alles opgeruimd ? In deze tijd van 't jaar kon hij toch nergens naartoe met zijn kerstbomen.
Ik ben van plan om een deel van de Beeldenstorm, pardon "-stroom", in mijn parcours op te nemen. Er zijn toch wel een aantal leuke dingen bij. Het salicetum is de max.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr jul 06, 2012 4:48 pm

Zwammer schreef:
Ik ben net terug van een verkennningstocht in de meersen voor een avondwandeling deze avond met een groep uit Sleidinge. Het was al een tijdje geleden, dus ik heb hier en daar nogal mijn ogen opengetrokken i.v.m. de vele veranderingen.
kobra, je weet wel die hoek waar die elzen stonden met al die Elzenvlaggen erop : alles is weg. affraid
En niet alleen de elzen, ook de hele kerstbomenaanplant op die hoek. Ik vraag mij nu af : is dat ook in 't sigmaplan inbegrepen of heeft de eigenaar alles opgeruimd ? In deze tijd van 't jaar kon hij toch nergens naartoe met zijn kerstbomen.
Ik ben van plan om een deel van de Beeldenstorm, pardon "-stroom", in mijn parcours op te nemen. Er zijn toch wel een aantal leuke dingen bij. Het salicetum is de max.
Z.
Heb dat ook al gezien en vond dat ook jammer - ook die knotwilgen met broedende steenuilen zijn daar weg.
We zullen maar hopen dat jongen al uitgevlogen waren (of dat ze nog geen jongen hadden?), maar vrees ervoor.
Allemaal voor de goede zaak, zullen we maar denken en zo snel mogelijk vergeten.
Nu is het daar allemaal met de grove bortsel, maar belooft toch ook wat moois voor de toekomst.
En dat salicetum is inderdaad schitterend.
Ook richting Wetteren aan de Schelde hebben ze heel wat zaken met wilg gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr jul 06, 2012 6:10 pm

Ik vermoed eigenlijk dat de eigenaar alles opgekuist heeft. Bij mijn weten zijn daar nog geen onteigeningen gebeurd in het kader van de Sigmaplannen. En knotwilgen verwijderen zouden ze sowieso niet mogen doen in het kader van de Sigmaplannen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptywo aug 22, 2012 11:37 am

Reactie van ondergetekende op Overmeerse Vogels; hier ook op zijn plaats Wink

Wes schreef:
Hadden ze niet gezegd dat er met het Sigmaplan kijkhutten of kijkwanden gingen komen (betwijfel wel of er nog geld voor is? Ik hoop dan wel dat ze het advies vragen van de lokale vogelaars die het gebied het best kennen. Zo kan je aan Wijmeers een pracht van een hut zetten, die zowel voor kijkers als fotografen heel wat mogelijkheden biedt. Je kan er ook voor zorgen dat de toegang naar die hut overgroeit is, zodanig dat de vogels je niet zien afkomen, en je de beestjes niet verstoort... Maar ja, dat kan alleen maar in Holland zeker?
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptywo aug 22, 2012 9:15 pm

Wes schreef:
Reactie van ondergetekende op Overmeerse Vogels; hier ook op zijn plaats Wink

Wes schreef:
Hadden ze niet gezegd dat er met het Sigmaplan kijkhutten of kijkwanden gingen komen (betwijfel wel of er nog geld voor is? Ik hoop dan wel dat ze het advies vragen van de lokale vogelaars die het gebied het best kennen. Zo kan je aan Wijmeers een pracht van een hut zetten, die zowel voor kijkers als fotografen heel wat mogelijkheden biedt. Je kan er ook voor zorgen dat de toegang naar die hut overgroeit is, zodanig dat de vogels je niet zien afkomen, en je de beestjes niet verstoort... Maar ja, dat kan alleen maar in Holland zeker?

Dat zal nog niet voor direct zijn Wes... De uitvoering (en dan vooral de onteigeningen) van het Sigmaplan lopen zware vertragingen op. Die inrichting met kijkhutten en -wanden zal er pas op het allerlaatste komen, na alle onteigeningen en dijkwerken. Dus de eerste jaren moet je daar niet op rekenen denk ik...
Als de Vlaamse overheid jaarlijks véél minder geld vrijmaakt dan ze zelf eerst had vooropgesteld, dan weet je het wel hé... Het zal er ooit wel van komen, maar er zal nog veel water door de Schelde vloeien... De dijkwerken in het kader van de waterbeheersing zullen wel min of meer op tijd af geraken, maar de natuurinvulling gaat tergend langzaam... Natuurpunt (vooral Peter Symens, de man die Sigma van zeer dichtbij opvolgt en een immense kennis heeft over het ganse dossier) lobbyt en trekt constant aan de beleidsmakers hun oren, maar onze invloed op dergelijk megaproject is toch beperkt.

Gelukkig zijn er vele mensen bij ANB die het goed menen met het Sigmaplan én de natuurinvulling ervan, dus ik denk wel dat het uiteindelijk goed komt. Maar geduld zullen we nog véél moeten hebben vrees ik... Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptydo aug 23, 2012 8:20 am

Twijfel geen seconde dat natuurpunt zoveel mogelijk probeert te lobbyen, maar het probleem is inderdaad, als de blinde niet zien wil, ....

Het ziet er voor gans Europa niet goed uit qua natuurbeleid; Nederland, Frankrijk, ... De Big Bosses zien blijkbaar na al die jaren nog altijd niet in dat ecologie en economie hand in hand gaan... (dat heeft nu niets met die schuilhutten te maken hé:-)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr nov 02, 2012 10:00 am

kobra schreef:
Persbericht NATUURPUNT

EU start procedure tegen Nederland om Hedwigepolder

Na de procedure door de Vlaamse regering tegen Nederland voor het niet-nakomen van de Scheldeverdragen, startte nu ook de Europese Commissie een procedure tegen Nederland omdat de Nederlandse regering de Hedwigepolder nog altijd niet onder water heeft gezet. Om zo’n procedure was gevraagd door Natuurpunt, Vogelbescherming en Birdlife Europe. Het geduld van EU-commissaris Janez Potocnik is, na zeven jaar, op. De procedure zelf kan maanden lopen, maar het is duidelijk dat Nederland nu langs twee kanten voor het blok wordt gezet.
Wat staat er in het nieuwe regeerakkoord?

‘Alle alternatieven voor natuurcompensatie rond de verdieping van de Westerschelde zijn zorgvuldig gewogen op kosten en effecten. Op grond daarvan besluiten we de volledige ontpoldering van de Hedwigepolder zo spoedig mogelijk ter hand te nemen.’

Eens kijken wat er gebeurt met "zo spoedig mogelijk" - klinkt een beetje zoals "zonder verwijl" bij ons Twisted Evil

Meer nieuws: http://www.vogelbescherming.nl/actueel/nieuws/q/ne_id/896
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr nov 02, 2012 2:33 pm

kobra schreef:
Eens kijken wat er gebeurt met "zo spoedig mogelijk" - klinkt een beetje zoals "zonder verwijl" bij ons Twisted Evil


Daar is enkel '5 minuten politieke moed' voor nodig kobra... Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr jan 11, 2013 7:58 pm

Voor wie geregeld via de Schelde naar Gent fietst - het Gentse Zwin dreigt te verdwijnen Evil or Very Mad

http://www.natuurpuntgent.be/beleid/beleid-dossiers-en-standpunten/410-lang-leve-het-gentse-zwin
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Emptyvr jan 11, 2013 8:55 pm

Toon schreef:
kobra schreef:
Eens kijken wat er gebeurt met "zo spoedig mogelijk" - klinkt een beetje zoals "zonder verwijl" bij ons Twisted Evil


Daar is enkel '5 minuten politieke moed' voor nodig kobra... Twisted Evil
Men spreekt nu van 2019 Shocked
En dat is dan nog maar een deel van de afspraken:

De 300 hectare ontpoldering van de Hedwigepolder is dit najaar in het regeerakkoord opgenomen. Vogelbescherming Nederland is verheugd met deze duidelijke toezegging van dit kabinet. Het is echter niet de eerste keer dat een dergelijke toezegging door de regering is gedaan, zonder dat er iets gebeurde. Bovendien wordt over de tweede 300 hectare ontpoldering die is vastgelegd in de Scheldeverdragen met geen woord gerept. Het standpunt van Vogelbescherming Nederland is al jaren glashelder. De Westerschelde is voor vogels één van de belangrijkste natuurgebieden in Nederland. Zo'n belangrijk gebied moet dus heel goed beschermd worden. Verdiepingen van de vaargeul en inpolderingen hebben de natuur in de Westerschelde echter ernstig aangetast en daarom strijdt Vogelbescherming voor natuurherstel. In 2005 werd met alle partijen een akkoord gesloten. Daarin hebben natuurorganisaties veel water bij de wijn gedaan. Van de 1500 hectare natuurherstel die nodig zijn, gingen natuurorganisaties uiteindelijk akkoord met 600 hectare om er zo met alle partijen uit te kunnen komen en draagvlak te creëren. Vogelbescherming vraagt om het na komen van afspraken die met alle partijen zijn afgesproken.

http://www.vogelbescherming.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/q/ne_id/972

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: SIGMAPLAN   SIGMAPLAN - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
SIGMAPLAN
Terug naar boven 
Pagina 4 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Natuurbeleid in de Kalkense meersen-
Ga naar: