Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 --*** !!! OPROEP !!! ***--

Ga naar beneden 
+8
Sdry
Lucgast
Wes
Toon
erikroels
kobra
kobra22
JAN
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 17, 2008 4:38 pm

EEN WARME OPROEP AAN IEDEREEN: HELP JNM SCHELDELAND

Probleem: wij hebben de datum vastgelegd voor een weekendje. (29febr-2 maart).
Helaas, wegens omstandigheden hebben we hiervoor nog geen lokaal.

Is er iemand die concrete ideeën heeft voor lokalen die gedurende deze periode nog vrij zijn? Chiro, scouts, ... Bij voorkeur landelijk gelegen.
We hebben al heel wat rondgebeld, maar zonder resultaat ...
Graag reacties in de zin van: "dat lokaal is dan nog vrij én wordt verhuurd".

Alle hulp verdient een flower !

Bedankt!!!! (www.jnm.be/scheldeland)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza okt 30, 2010 11:54 am

Hier wordt door de Vlaamse regering nu ook sterk bespaard op natuur, maar in Nederland ziet het er nog slechter uit.
Volgend bericht ontvangen van onze Nederlandse natuurvrienden:

Het zal u niet zijn ontgaan dat het nieuwe kabinet de handen aftrekt van de natuur. Het natuurbudget wordt met bijna 40% gekort, dit is een onevenredig grote bezuiniging. Ook worden in het regeerakkoord belangrijke natuurmaatregelen geschrapt, zoals de robuuste verbindingszones. Daarmee wordt 20 jaar succesvol beleid voor grote en aaneengesloten natuurgebieden in een klap stilgelegd. Dat het menens is blijkt wel uit de brief die staatssecretaris Bleker vorige week aan de provincies stuurde. Hierin sommeert hij de provinciebesturen het beleid voor de Ecologische Hoofdstructuur (het groene netwerk van aangesloten natuurgebieden) per direct te staken. Als u meer wil weten over de kwalijke gevolgen van het regeerakkoord, verwijs ik u naar de website van Natuurmonumenten www.natuurmonumenten.nl
U kent Natuurmonumenten wellicht niet als actiegroep, maar deze plannen kunnen en mogen wij niet over onze kant laten gaan. Wij begrijpen heel goed dat in tijden van grote bezuinigingen het natuurbeleid niet buiten schot kan blijven. Daarom hebben we deze zomer met tal van maatschappelijke groeperingen, van ANWB tot LTO, voorstellen ontwikkeld hoe men kan besparen op het natuurbeleid zonder de natuur wezenlijk in gevaar te brengen. Het kabinet-Rutte schuift deze voorstellen terzijde. Het lijkt er zelfs op dat men het natuurbeleid 'onschadelijk' wil maken.
Natuurmonumenten onderneemt tal van acties, voor en achter de schermen, om dit onheil te keren. U kunt daarbij helpen.
Wij zijn vandaag een petitie gestart, waarmee we de plannen van het kabinet willen keren. Teken deze petitie, zodat we samen een vuist maken. Ga naar www.natuurmonumenten.nl/actie en teken voor de natuur.
Stuur dit bericht door naar zoveel mogelijk mensen met hart voor de natuur. Dank voor uw aandacht!
Natuurmonumenten
Teo Wams, directeur natuurbeheer

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptywo jan 18, 2012 10:00 pm

Mail- en facebookactie:
Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur


De Vlaamse regering staat voor een belangrijke opdracht: er moet opnieuw bespaard worden. Om opnieuw de hakbijl in onze middelen te voorkomen bij de begrotingscontrole van februari, roept Natuurpunt haar leden en sympathisanten op om proactief mee te vechten voor de natuurbudgetten. Natuurpunt is een belangrijke partner in het waarmaken van de biodiversiteitsdoelstellingen van Vlaanderen. We hebben de steun van de Vlaamse regering dan ook maximaal nodig.

Jij kan helpen! Hoe?
Verstuur een e-mail via onze website naar de ministers van de Vlaamse regering en de fractieleiders in het parlement: http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbehoud/natuurbeleid/maak-van-deze-vlaamse-regering-een-pluspunt-voor-de-natuur_2581.aspx

Zit je op Facebook? Klik dan op de Like-knop van de pagina "Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur":
https://www.facebook.com/pages/Maak-van-deze-Vlaamse-regering-een-pluspunt-voor-de-natuur/250961991640388

Plaats een picbadge op je profielfoto en tag deze foto met “Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur”.

Stuur ook een bericht naar Vlaamse ministers via Facebook met de boodschap: “Maak jij van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur?"

Ben je een twitteraar? Stuur een tweet “Maak jij van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur?” met de hashtag #pluspuntnatuur en @een Vlaamse minister.
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 11:26 am

JAN schreef:
EEN WARME OPROEP AAN IEDEREEN: HELP JNM SCHELDELAND

Probleem: wij hebben de datum vastgelegd voor een weekendje. (29febr-2 maart).
Helaas, wegens omstandigheden hebben we hiervoor nog geen lokaal.

Is er iemand die concrete ideeën heeft voor lokalen die gedurende deze periode nog vrij zijn? Chiro, scouts, ... Bij voorkeur landelijk gelegen.
We hebben al heel wat rondgebeld, maar zonder resultaat ...
Graag reacties in de zin van: "dat lokaal is dan nog vrij én wordt verhuurd".

Alle hulp verdient een flower !

Bedankt!!!! (www.jnm.be/scheldeland)

't is maar een idee, achter die appartementen-nieuwbouw aan de hooistraat is nog een leegstaand
bureel 'Van Damme zout', is nu van De Craecker : http://www.decraecker-vlaeminck.be/
vragen is vrij..., wat opkuisen, stoofke erin...
gr. erik
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 1:18 pm

Die vraag van JNM is al van 4 jaar geleden.
Weet niet of Jan daar nog altijd zo actief is (en of hij forumberichten nog leest) - wel nog af en toe te zien in de KM, maar hier is hij verschwunden scratch

Nezo-zout is inderdaad een zeer interessante locatie, maar de gemeente (?) heeft daar blijkbaar andere plannen.

Afgelopen zondag hebben we op een wandeling met Natuurpunt Scheldeland een bezoekje kunnen brengen aan de boerderij "Meersenzicht" (den Aard - ook een schitterende locatie) waar Natuurpunt Scheldeland een stekje zal hebben, dus NP zal wellicht geen vragende partij meer zijn Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 5:04 pm

Tja, daar in Kalken ligt het nogal moeilijk, maar ik ga de details hier niet op het internet zwieren. Ondertussen deed zich de buitenkans aan den Aard voor, dus die hebben we met twee handen gegrepen.
De boederij zal trouwens 'Meersenhof' gaan heten kobra (niet Meersenzicht).

Dat alles neemt niet weg dat er op langere termijn nog een echt bezoekerscentrum zou kunnen komen in Kalken. De locatie in Schellebelle is een beetje aan de kleine kant voor een heus bezoekerscentrum; het wordt in eerste instantie een soort 'ontvangstruimte' bij grotere evenementen. Maar er is nog veel werk aan de winkel eerst... (verwarming installeren, bemeubelen, sanitair opfrissen,...). scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 5:49 pm

Ik kijk er al naar uit, naar de opening van het MeersenHOF cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 5:50 pm

Beste forumbezoekers,

niet vergeten om actie te ondernemen - zie hieronder.

kobra schreef:
Mail- en facebookactie:
Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur


De Vlaamse regering staat voor een belangrijke opdracht: er moet opnieuw bespaard worden. Om opnieuw de hakbijl in onze middelen te voorkomen bij de begrotingscontrole van februari, roept Natuurpunt haar leden en sympathisanten op om proactief mee te vechten voor de natuurbudgetten. Natuurpunt is een belangrijke partner in het waarmaken van de biodiversiteitsdoelstellingen van Vlaanderen. We hebben de steun van de Vlaamse regering dan ook maximaal nodig.

Jij kan helpen! Hoe?
Verstuur een e-mail via onze website naar de ministers van de Vlaamse regering en de fractieleiders in het parlement: http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbehoud/natuurbeleid/maak-van-deze-vlaamse-regering-een-pluspunt-voor-de-natuur_2581.aspx

Zit je op Facebook? Klik dan op de Like-knop van de pagina "Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur":
https://www.facebook.com/pages/Maak-van-deze-Vlaamse-regering-een-pluspunt-voor-de-natuur/250961991640388

Plaats een picbadge op je profielfoto en tag deze foto met “Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur”.

Stuur ook een bericht naar Vlaamse ministers via Facebook met de boodschap: “Maak jij van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur?"

Ben je een twitteraar? Stuur een tweet “Maak jij van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur?” met de hashtag #pluspuntnatuur en @een Vlaamse minister.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 8:08 pm

Toon schreef:
Tja, daar in Kalken ligt het nogal moeilijk, maar ik ga de details hier niet op het internet zwieren. Ondertussen deed zich de buitenkans aan den Aard voor, dus die hebben we met twee handen gegrepen.
De boederij zal trouwens 'Meersenhof' gaan heten kobra (niet Meersenzicht).

Dat alles neemt niet weg dat er op langere termijn nog een echt bezoekerscentrum zou kunnen komen in Kalken. De locatie in Schellebelle is een beetje aan de kleine kant voor een heus bezoekerscentrum; het wordt in eerste instantie een soort 'ontvangstruimte' bij grotere evenementen. Maar er is nog veel werk aan de winkel eerst... (verwarming installeren, bemeubelen, sanitair opfrissen,...). scratch

En kijkhutten Toon, kijkhutten Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 20, 2012 8:10 pm

kobra schreef:
Beste forumbezoekers,

niet vergeten om actie te ondernemen - zie hieronder.

kobra schreef:
Mail- en facebookactie:
Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur


De Vlaamse regering staat voor een belangrijke opdracht: er moet opnieuw bespaard worden. Om opnieuw de hakbijl in onze middelen te voorkomen bij de begrotingscontrole van februari, roept Natuurpunt haar leden en sympathisanten op om proactief mee te vechten voor de natuurbudgetten. Natuurpunt is een belangrijke partner in het waarmaken van de biodiversiteitsdoelstellingen van Vlaanderen. We hebben de steun van de Vlaamse regering dan ook maximaal nodig.

Jij kan helpen! Hoe?
Verstuur een e-mail via onze website naar de ministers van de Vlaamse regering en de fractieleiders in het parlement: http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbehoud/natuurbeleid/maak-van-deze-vlaamse-regering-een-pluspunt-voor-de-natuur_2581.aspx

Zit je op Facebook? Klik dan op de Like-knop van de pagina "Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur":
https://www.facebook.com/pages/Maak-van-deze-Vlaamse-regering-een-pluspunt-voor-de-natuur/250961991640388

Plaats een picbadge op je profielfoto en tag deze foto met “Maak van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur”.

Stuur ook een bericht naar Vlaamse ministers via Facebook met de boodschap: “Maak jij van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur?"

Ben je een twitteraar? Stuur een tweet “Maak jij van deze Vlaamse regering een pluspunt voor de natuur?” met de hashtag #pluspuntnatuur en @een Vlaamse minister.

Al gebeurd en al heel wat mensen kunnen warmmaken.

Vandaag toch beetje positief nieuws. Een kennis die tijdje geleden zijn kiekens waren gepakt door de vos, had ook gezworen vos kopje kleiner te maken. Heb er lang tegen gepraat. Waarom vos afmaken geen optie is. Hij heeft een nachthok voor zijn kippetjes gemaakt, sterker nog, hij heeft de vos al 2 keer op zijn erf zien lopen en zegt dat hij er zo van genoten heeft!!!

SUPER!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Laatste oproep: vrijdag 27 januari zaal Nova om 20 uur   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 5:53 am

Hallo,

Momenteel hebben Kobra, Wes, Zwammer, Toon, SDRY en Wouter positief gereageerd op de Doodle.
Iedereen die wil komen zelfs zonder de Doodle in te vullen: van harte welkom...
Ik kijk er al naar uit om sommige "virtuele" forum leden die ik nog nooit ontmoet heb ,eens live te zien om the chatten over van alles en nog wat... Very Happy

Tot morgen aan den toog,
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 7:42 am

Lucgast schreef:
Hallo,

Momenteel hebben Kobra, Wes, Zwammer, Toon, SDRY en Wouter positief gereageerd op de Doodle.
Iedereen die wil komen zelfs zonder de Doodle in te vullen: van harte welkom...
Ik kijk er al naar uit om sommige "virtuele" forum leden die ik nog nooit ontmoet heb ,eens live te zien om the chatten over van alles en nog wat... Very Happy

Tot morgen aan den toog,
Luc
Hoop ook met jou kennis te maken morgen, want de rest ken ik al uit de natuur, maar niet op café Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 8:46 am

Van wanneer zijn jullie daar? Want er is ondertussen al weer iets tussengekomen dat ik 's avonds wegmoet...
Terug naar boven Ga naar beneden
Sdry
Watersnip



Aantal berichten : 194
Leeftijd : 38
Localisation : Sint-Jans-Molenbeek
Registration date : 29-03-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 8:59 am

Waar is dat eigenlijk precies ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 9:27 am

kobra schreef:
Lucgast schreef:
Hallo,

Momenteel hebben Kobra, Wes, Zwammer, Toon, SDRY en Wouter positief gereageerd op de Doodle.
Tot morgen aan den toog,
Luc
Hoop ook met jou kennis te maken morgen, want de rest ken ik al uit de natuur, maar niet op café Wink
Idem voor mij Very Happy
Er zouden al verschrikkelijke dingen moeten gebeuren om mij morgenavond daar weg te houden. Shocked
En zeggen dat ik anders nooit op café ga.... scratch Zo nen braven ben ik....
Zwammer
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 4:31 pm

Wes schreef:
Van wanneer zijn jullie daar? Want er is ondertussen al weer iets tussengekomen dat ik 's avonds wegmoet...
Afspraak was gepland om 20 uur.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 4:34 pm

Sdry schreef:
Waar is dat eigenlijk precies ?
Cultuurcafé van CC Nova ligt vlak bij de Markt - in de Wegvoeringstraat en dan eerste rechts, Molenstraat 2b.

http://www.ccnovawetteren.be/info.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptydo jan 26, 2012 4:39 pm

Aan alle leden van het forum en belangstellenden:
Vrijdag 27 januari, Cultuurcafé CC Nova, 20 uur.

We zijn met 7: http://www.doodle.com/dep9cuwzrxc545ep

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyvr jan 27, 2012 11:02 pm

Net thuis van de gezellige drink met de leden van het forum in het Cultuurcafé.

Had mijn fiets daar in de rekken gezet - toen ik bij mijn fiets kwam en wilde vertrekken, zag ik dat mijn voorlicht brandde en mijn achterlicht weg was.
Dus zonder achterlicht naar huis en ja ... 100 m voorbij de fietsbrug over de Schelde vertraagde een auto naast mij... de politie - of ik wist of mijn achterlicht niet brandde... Embarassed
Heb alles uitgelegd en ze waren heel vriendelijk en vroegen mij om morgen aangifte te doen.
De laatste jaren toch al heel wat kosten gehad aan mijn fietsen - in 2010 zijn er zelfs twee gestolen in Gent (op enkele maanden tijd).
Dan valt dat gestolen achterlicht vandaag nog mee.

Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza jan 28, 2012 5:31 am

Was inderdaad tof. Naast de vogels in de meersen kan ik jullie nu ook detemineren op zicht Very Happy
Toch wel triestig om zo thuis te komen...
Tip voor de lichten: in de Koodza verkopen ze goedkope kikkerlichtjes. (6€ stuk denk ik en in de naam zit toch iets van de natuur)
Ik ben het ook moe om altijd maar nieuwe lichten te moeten kopen voor onze gasten.
Zeer gemakkelijk aan en af te doen om mee te nemen in je zak.

Maar allé, ik wens je nog een schone, uitzonderlijke nachtvlinder en het leed is weer vergeten Very Happy
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza jan 28, 2012 12:28 pm

kobra schreef:
Ik kijk er al naar uit, naar de opening van het MeersenHOF cheers

De officiële opening zal plaatsvinden op zaterdag 31 maart! Dan nodigen we de pers, de omwonenden uit Uitbergen, Schellebelle en Kalken, de lokale politici én natuurlijk al onze leden uit. In de volgende Tronk alles daarover. In de genoemde gemeenten plannen we een huis-aan-huis-folder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza jan 28, 2012 1:01 pm

Sorry dat ik vroegtijdig de gezellige forumdrink moest verlaten mannen, maar ik ben wel blij te melden dat onze vliegtickets geboekt zijn naar Oezbekistan en Kirgizië. Wordt ongetwijfeld weer een machtige trip, met heel veel bijzondere vogels, massa's vlinders, prachtige bergflora, rijke cultuursteden langs de Zijderoute en merkwaardige zoogdieren als de schroefhoorngeit, Dorcas-gazellen, Saïga-antilopen, argali's (soort moeflon), gestreepte hyena's, vele soorten wilde katten (o.a. de caracal) en andere roofdieren. Zelfs de sneeuwluipaard komt er voor, maar die zullen we wel niet te zien krijgen natuurlijk.

In Oezbekistan gaan we ons concentreren op de cultuursteden en op de woestijnnatuur en in het zeer bergachtige Kirgizië (toppen tot boven de 7000 meter!) maken we een rondreis met natuurgidsen die het land én de vogels zeer goed kennen. Dat wordt dus top! Ze garanderen ons tientallen nieuwe vogelsoorten ('lifers') en spectaculaire zoogdierwaarnemingen sluiten ze zeker niet uit.

Uiteraard volgt een uitgebreid verslag op dit forum, maar 't is wel nog lang wachten op het vertrek... 't Is pas voor deze zomer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza jan 28, 2012 4:00 pm

Mijn excuses dat ik het niet gehaald heb jongens, zal voor volgende keer zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza mei 26, 2012 5:06 pm

22-23 september: SING FOR THE CLIMATE!

Cineast Nic Balthazar wil weer uitpakken met een mediastunt om de wereld wakker te schudden voor de klimaatproblematiek. Hij is op zoek naar steun, naar helpers. Misschien wel naar jou?

Meer info over wat Natuurpunt doet in de strijd tegen de klimaatverandering vind je hier: http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbehoud/klimaatverandering_274.aspx
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Emptyza mei 26, 2012 5:32 pm

kobra schreef:
22-23 september: SING FOR THE CLIMATE!

Cineast Nic Balthazar wil weer uitpakken met een mediastunt om de wereld wakker te schudden voor de klimaatproblematiek. Hij is op zoek naar steun, naar helpers. Misschien wel naar jou?

Meer info over wat Natuurpunt doet in de strijd tegen de klimaatverandering vind je hier: http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbehoud/klimaatverandering_274.aspx

Surf als de bliksem naar www.singfortheclimate.com en download het ‘draaiboek voor lokale acties’.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





--*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: --*** !!! OPROEP !!! ***--   --*** !!! OPROEP !!! ***-- Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
--*** !!! OPROEP !!! ***--
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Aankondigingen en activiteiten-
Ga naar: