Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Trektelpost Broekmeers

Ga naar beneden 
+10
wouter
Zwammer
Lucgast
kobra
WDDI
Toon
noumea
leparadisperdu
JAN
kobra22
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Volgende
AuteurBericht
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptydo sep 29, 2011 7:20 pm

kobra schreef:
Dimi schreef:
Deze morgen ondermeer 2 Baardmannetjes over Broekmeers.
Groeten,
Dimi
Dat is wel straf - de eerste waarneming van Baardmannetjes in ons afdelingsgebied cheers
Heb het geluid eens beluisterd en inderdaad onmiskenbaar (als je het kent, maar ik zou het er niet kunnen uithalen zonder die beesten ook te zien).
Behalve die typische roepjes is er ook een trillend roepje bekend.

Dat is nu eens een geluidje dat onmiskenbaar is ... Het is dan ook zo dat ik ze herkend heb. Ze zijn ver en redelijk hoog voorbijgekomen. Ik vind het prachtbeestjes en zoek ze toch elk jaar verschillende keren op. Het Groot Rietveld is daarvoor een topgebied. Als je in het voorjaar het geluidje afspeelt, heb je gegarandeerd verschillende Baardmannetjes soms wel tot op 2 meter. Een van mijn favoriete vogels !
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 49
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyvr sep 30, 2011 8:38 am

Ik geloof dat vroeger nog wel eens Baardmannetjes gezien/gehoord zijn in Molenmeers, een jaar of 4-5 terug, voor waarnemingen.be bestond.

mvg

Wouter
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyvr sep 30, 2011 4:34 pm

wouter schreef:
Ik geloof dat vroeger nog wel eens Baardmannetjes gezien/gehoord zijn in Molenmeers, een jaar of 4-5 terug, voor waarnemingen.be bestond.

mvg

Wouter

Volgens mij door Neos, klopt dat ?
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 01, 2011 1:49 pm

Vandaag kwam deze over Broekmeers gevlogen om snel terug te keren en voor mij te landen ...

http://waarnemingen.be/waarneming/view/60196967

Is dit geen nieuwe soort voor de Meersen ?
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 01, 2011 1:54 pm

Dimi schreef:
Vandaag kwam deze over Broekmeers gevlogen om snel terug te keren en voor mij te landen ...

http://waarnemingen.be/waarneming/view/60196967

Is dit geen nieuwe soort voor de Meersen ?
Groeten,

Dimi
Zilverplevier is niet alleen een nieuwe soort voor de KM, maar ook nieuw voor ons afdelingsgebied van NP Scheldeland cheers

Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 01, 2011 8:11 pm

Ja, t'was een plezierke dat plevierke tot wanneer n'een boer zijn veld wilde maaien... En weg was t'plevierke
http://waarnemingen.be/waarneming/view/60257657
Bedankt voor de tip, had ik ook nog niet gespot...

Vanavond ook nog n'een keer een balonneke geland in Langendonk:
Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 37e878b5
En weg waren alle vogelkes...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 02, 2011 9:27 am

Ook gezien... triestig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 02, 2011 1:55 pm

kobra schreef:
]Zilverplevier is niet alleen een nieuwe soort voor de KM, maar ook nieuw voor ons afdelingsgebied van NP Scheldeland cheers


Heb die lang geleden ook al eens gezien in Broekmeers, maar toen bestond waarnemingen.be nog niet en ik zou ook al ferm moeten zoeken om die waarneming nog terug te vinden.
Maar natuurlijk wel een mooie vondst!
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 02, 2011 1:56 pm

Lucgast schreef:
Vanavond ook nog n'een keer een balonneke geland in Langendonk:

Ik zal nog maar ne keer een mailke sturen... Baat het niet, dan schaadt het niet... Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyma okt 03, 2011 10:36 am

Ik breng voorlopig de gegevens van de trektellingen in. Mocht er iemand gaan tellen, laat me dan aub jullie resultaten weten.
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyma okt 03, 2011 6:34 pm

Dimi schreef:
Ik breng voorlopig de gegevens van de trektellingen in. Mocht er iemand gaan tellen, laat me dan aub jullie resultaten weten.
Groeten,

Dimi
Het was daar toch weer de moeitje op de TTP als ik al de gegevens van gisteren zie.
Ik heb hier gisteren in de tuin - die in het verlengde van de trekroute van de TTP ligt - af en toe kleine groepjes Graspiepers zien/horen overvliegen.

Goed dat je de gegevens ook ingebracht heb, zodat ze in een ruimer kader opgenomen worden.
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20111002
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptywo okt 05, 2011 4:59 pm

Vandaag had Dimi een Roodkeelpieper op trek!

Hier nog maar 4 waarnemingen van deze soort: zowel in 2008 als in 2010 had noumea er ook eentje op de TTP in Broekmeers en in 2009 eentje bij hem thuis in Wetteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 08, 2011 11:07 am

Dimi heeft weer niet stil gezeten op de trektelpost in Broekmeers: o.a. Tapuit en Barmsijs spec.

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20111007
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 08, 2011 12:38 pm

Kan er eens iemand heel precies de plaats van deze telling aanduiden?
Ik heb me gebaseerd op de kaarten op Waarnemingen.be, zie een doodlopend straatje en reed tot op het einde met de wagen.
Daar heb ik ook vorige week de zilverplevier gezien, dus ik vermoed dat ik dicht in de buurt zit waar de trektellingen plaats hebben.
Ben al enkele keren naar de plaats op de kaart gegaan, maar zag nooit iemand.
Is er ook een ideaal moment om te gaan naar de Broekmeers? s'Morgens vroeg, gedurende dag of later naar de avond. Eerlijk gezegd, ik zie al die fladders niet, dus het zou tof zijn om wat expert begeleiding te hebben....
Tot binnenkort, Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 08, 2011 1:46 pm

kobra22 schreef:
Nog een fotootje van deze morgen op de rektelpost in Broekmeers.

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Trektelpost

Zoals je op de foto hierboven kan zien inderdaad op dat betonbaantje dat doodloopt waar jij de Zilverplevier hebt gezien.
Ben er zelf nog niet geraakt en noumea (op de foto zittend), de voortrekker, ook nog niet denk ik.
Hij is nu vooral bezig met zijn ringvangsten.
Wie daar nu wel heel geregeld aanwezig is, dat is Dimi (WDDI op waarnemingen.be).
In het verleden telden we meestal op zondagvoormiddag (vanaf zonsopgang), maar jammer genoeg kan ik er morgen weer niet zijn.

Als er iemand gaat tellen morgen in de voormiddag, kan hij dan een berichtje posten op het forum.
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 08, 2011 11:09 pm

kobra schreef:
kobra22 schreef:
Nog een fotootje van deze morgen op de rektelpost in Broekmeers.

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Trektelpost

Zoals je op de foto hierboven kan zien inderdaad op dat betonbaantje dat doodloopt waar jij de Zilverplevier hebt gezien.
Ben er zelf nog niet geraakt en noumea (op de foto zittend), de voortrekker, ook nog niet denk ik.
Hij is nu vooral bezig met zijn ringvangsten.
Wie daar nu wel heel geregeld aanwezig is, dat is Dimi (WDDI op waarnemingen.be).
In het verleden telden we meestal op zondagvoormiddag (vanaf zonsopgang), maar jammer genoeg kan ik er morgen weer niet zijn.

Als er iemand gaat tellen morgen in de voormiddag, kan hij dan een berichtje posten op het forum.

Ik tel morgen van 7u30 tot 9u40. Vandaag had ik hier op een kwartiertje 216 Koperwieken over ons huis (Gent centrum). Hopelijk kan ik daar morgen nog een graantje van meepikken in Broekmeers.
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 09, 2011 12:28 pm

Leuke telling ! Vooral trek van Lijsters, Vink en Graspieper. Een record aantal Grote Lijsters voor onze telpost met ondermeer een groep van 51 exemplaren. Ondermeer een trekkende slechtvalk laag over de telpost en een (de) roepende Zilverplevier. Gestopt toen het begon te regenen.

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20111009

Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 09, 2011 8:08 pm

Dimi schreef:
Leuke telling ! Vooral trek van Lijsters, Vink en Graspieper. Een record aantal Grote Lijsters voor onze telpost met ondermeer een groep van 51 exemplaren. Ondermeer een trekkende slechtvalk laag over de telpost en een (de) roepende Zilverplevier. Gestopt toen het begon te regenen.

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20111009

Groeten,

Dimi

Fijn Dimi dat jij dit nu een beetje organiseert! Ik zou er ook graag eens bij zijn, maar ben met teveel zaken tegelijk bezig. De dagen zijn te kort... Maar het is leuk te zien dat andere mensen zich engageren om ook onze natuur op te volgen en alles te documenteren. Ik volg het allemaal met veel belangstelling! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptydo okt 13, 2011 5:30 pm

Leuke telling vandaag met over de 600 Veldleeuwerik, Boomleeuwerik, ...
2 dagrecords met 79 Witte Kwik en 229 Kramsvogel !!

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&datum=20111013

Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptydo okt 13, 2011 11:38 pm

Toon schreef:
Dimi schreef:
Leuke telling ! Vooral trek van Lijsters, Vink en Graspieper. Een record aantal Grote Lijsters voor onze telpost met ondermeer een groep van 51 exemplaren. Ondermeer een trekkende slechtvalk laag over de telpost en een (de) roepende Zilverplevier. Gestopt toen het begon te regenen.

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20111009

Groeten,

Dimi

Fijn Dimi dat jij dit nu een beetje organiseert! Ik zou er ook graag eens bij zijn, maar ben met teveel zaken tegelijk bezig. De dagen zijn te kort... Maar het is leuk te zien dat andere mensen zich engageren om ook onze natuur op te volgen en alles te documenteren. Ik volg het allemaal met veel belangstelling! cheers
Kan ik alleen maar beamen, Toon!
Daarom probeer ik 's avonds nog af en toe wat nachtvlinders te zien thuis.
Vanavond te koud voor de motten, maar hoorde hoog in de lucht wel ganzen overvliegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 15, 2011 8:00 am

trektellen 14/10/11
Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Trekte13
Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Trekte12
Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Zilver10
Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Zilver11
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 15, 2011 10:45 am

Vanmorgen ook eens gepasseerd met de fiets.
Jawadde, mijn ogen en oren zijn open gegaan.
Dimi: bedankt voor den uitleg...
Er vliegt inderdaad wat rond momenteel, maar alles te determineren is een ander paar mouwen...
Ga mijn geluiden terug boven halen.
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyza okt 15, 2011 2:05 pm

Super telling !!

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&land=2&site=0&datum=20111015&taal=1

Hopelijk morgenvroeg weer van dat. Misschien dat die topdagen onze trektelpost terug nieuw leven inblazen. Ik zie de laatste dagen regelmatig geïnteresseerden passeren en mee tellen. Ook bij ons zijn er regelmatig topsoorten te zien op trek ! Ook vandaag weer gezien de blauwe lucht alles onderteld (vooral Vink). Morgen haalt Peter er voor mij een Ijsgors uit Wink yihaaaa !!

Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 16, 2011 12:52 pm

Weinig trek vandaag. 3 mooie soorten met Klapekster, Appelvink en Barmsijs. Geen roofvogels.

http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131

Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Emptyzo okt 16, 2011 1:32 pm

Nadat je was vertrokken toch nog 4 buizerds gezien, geen ruigpoot.... ook nog 43 veldleeuweriken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trektelpost Broekmeers   Trektelpost Broekmeers - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Trektelpost Broekmeers
Terug naar boven 
Pagina 3 van 16Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nu zondag trektellen in Broekmeers!
» zondag 29 oktober trektellen in Broekmeers?
» Volgende week zondag meer volk op de TTP in Broekmeers?
» Trektelpost OLV ten Vrede
» Trektelpost Hussevelde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogeltrek-
Ga naar: