Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 interview

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




interview Empty
BerichtOnderwerp: interview   interview Emptydi feb 02, 2010 11:59 am

overmeersevogels.be interviewt Dominique Verbelen : http://www.overmeersevogels.be/interview4.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

interview Empty
BerichtOnderwerp: Re: interview   interview Emptyma maa 26, 2012 7:52 am

Binnengekomen bericht:

Dominique loopt voor de Kalkense Meersen!

Help mij! (door Dominique Verbelen)

Er zei me onlangs iemand dat dat een uiting was van een ferme midlife crisis. Dat zou kunnen, maar ik ga het toch doen. Al was het maar om zij die denken dat ik daar veel te vet voor ben, een neus te zetten. Goed. De 20 km van Brussel, dus.

In 2010 zijn we daar een keer tussen gesukkeld, tussen die bende van 30.000 mensen die hortend en stotend op een zwoele dag in mei door de hoofdstad trekt. Best indrukwekkend om vooruit gestuwd te worden door de drive van zo’n lopende massa. En ook al had ik voor dit event geen cm getraind, toch liep het nog redelijk lekker. In elk geval lekker genoeg om het nog een keer te proberen. En omdat lopen enkel en alleen voor de lol misschien ook maar wat mager is, koppelen we de fysieke loutering dit keer aan een goed doel.

Het zit zo: heel wat verenigingen gebruiken die twintig km van Brussel als een sportieve sponsorloop. Je schrijft je in, loopt de bijna halve marathon en probeert hiervoor zoveel mogelijk sponsors te zoeken. Natagora, onze Waalse zustervereniging, heeft al sinds jaar en dag een eigen ploeg aan de start dus werd het maar eens tijd dat we daar met Natuurpunt ook werk van maakten. Die stadsloop heeft immers alles waar we ons als Natuurpunt willen mee associëren: sportief, vooruit bewegend, wat afzien, met z’n allen, gedreven en voor een betere wereld. Op 27 mei is het zo ver: dan gaat de moeder van alle stadslopen weer door, met de magische start en aankomst in het Jubelpark. En ja: ik doe mee, samen met een aantal collega’s en vrijwilligers die hun lijf en leden willen pijnigen om wat financieel zaad in ’t bakske te brengen.

En omdat ik nu al bijna zeker ben dat ik (met bijna 100 kg - shame on me) niet de snelste Natuurpuntloper zal zijn, wil ik wel voor een andere uitdaging gaan. Ik wil het meeste centen binnenhalen. Niet voor mij, hé, maar voor Natuurpunt!

Het goede doel waar ik voor loop is - hoe kan het ook anders - de parel aan de kroon van Natuurpunt Scheldeland: de Kalkense Meersen. Van bij de opstart van de afdeling is er met man en macht gezwoegd om zoveel mogelijk natuur in de regio veilig te stellen. En de beste manier om dat te doen, is nog steeds door aankoop. Maar kopen kost geld en veel kopen, kost veel geld. En voor wie het nog niet zou hebben vernomen: Natuurpunt Scheldeland heeft ook plannen met de Natuurpunt-boerderij ’t Meersenhof (en het wordt dus tijd dat de afdelingskas nog eens een flinke boost krijgt).

Concreet: wie de natuur in onze regio een goed hart toedraagt, kan mijn 20 km van Brussel sponsoren door een bedrag te storten op BE56 2930 2120 7588 met vermelding van ‘project 6619- Kalkense Meersen, Dominique Verbelen, 20 km’. Digitaal storten kan ook via www.ikwilhelpen.be. Voor elk bedrag vanaf 40 euro krijg je in 2013 een fiscaal attest. Voor alle duidelijkheid: dat rekeningnummer is niet mijn rekeningnummer, hé, maar is wel degelijk een rekeningnummer van Natuurpunt.

Vwoila. Vanaf vandaag stop ik met het verorberen van neuskes, negerinnetetten, zuurbollen, ouw meetsesvlees, dracula tanden en ander plastieken spekken. We trekken de loopschoenen aan en beginnen aan een Spartaanse training. En het enige wat jij moet doen, is gewoon wat centjes storten waarmee Natuurpunt dan nog wat natuur voor iedereen zal aankopen. Geef toe: een kleine inspanning voor een goed doel.

Alles sponsors krijgen na afloop een seintje over hoe we het er van afgebracht hebben en in 2013 houden we voor iedereen een speciale sponsorwandeling. En nu gauw naar de bank J

Dominique
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




interview Empty
BerichtOnderwerp: Re: interview   interview Emptyzo jun 17, 2012 12:44 am

Overmeerse Vogels interviewt Hisko de Vries (Waarneming.nl)

http://www.overmeersevogels.be/interview5.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

interview Empty
BerichtOnderwerp: Re: interview   interview Emptyzo jun 17, 2012 7:48 am

tseef schreef:
Overmeerse Vogels interviewt Hisko de Vries (Waarneming.nl)

http://www.overmeersevogels.be/interview5.htm
Eerste post van tseef sinds 1 januari 2011 Exclamation

Welcome back tseef Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





interview Empty
BerichtOnderwerp: Re: interview   interview Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
interview
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Aankondigingen en activiteiten-
Ga naar: