Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Mossen en lychenen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Mossen en lychenen Empty
BerichtOnderwerp: Mossen en lychenen   Mossen en lychenen Emptywo feb 22, 2012 7:39 am

Voor wie geïnteresseerd is, Lou Roelandt nodigt uit om zaterdag 25/2 naar het Molsbroek te komen. Er staan korstmossen op het menu.

Hallo,
Nu zaterdag gaan we naar de Molsbergen. Afspraak: aan het bezoekerscentrum van het Molsbroek om 13u30. Dit is de houten chalet achter de struiken op de dijk.
Dries Van Den Broeck komt onze kennis van de korstmossen bijschaven. Dries is voorzitter van de Vlaamse Werkgroep Bryologie en Lichenologie.
Groeten,
Lou


Wij gaan waarschijnlijk ook.
D&C

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Mossen en lychenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mossen en lychenen   Mossen en lychenen Emptywo feb 22, 2012 8:36 am

Heb de uitnodiging ook ontvangen en was graag van de partij geweest, maar heb al een afspraak om bomen te knotten - ook al stond die dag mijn jaarlijkse uitstapje naar de Belgische Vogeldag op het programma dat ik nu zal moeten missen Crying or Very sad

Zwammer, ik zal jou tegen dan dat takje nog bezorgen met die soort waar ik nog niet uitgeraakt ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Mossen en lychenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mossen en lychenen   Mossen en lychenen Emptyzo apr 01, 2012 8:16 pm

Weer een uitnodiging ontvangen van deze werkgroep:

Vergeet ook onze volgende excursie niet: 14 april: Wijnendalebos (Torhout & Ichtegem, West-Vlaanderen); samenkomst om 9.30u op de parking aan de ingang van het Wijnendalebos, tussen Torhout en Oostende. M & L, V. Herman Stieperaere. Het uitgestrekte bosgebied werd lang geleden al eens bezocht door een VWBL-excursie maar er verscheen geen verslag in Muscillanea. Er komt zowel nat bos als zuur eiken-berkenbos voor. We hebben ook toestemming om het bosreservaat te bezoeken. Een folder met plannetje van het bos kun je downloaden van http://www.natuurenbos.be/nl-BE/Domeinen/West-Vlaanderen/Wijnendalebos.aspx#leesmeer
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mossen en lychenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mossen en lychenen   Mossen en lychenen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mossen en lychenen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mossen
» Mossen en korstmossen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Aankondigingen en activiteiten-
Ga naar: