Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Stand planeten

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Stand planeten   Stand planeten Emptyma maa 12, 2012 7:52 pm

19:30 planeten zijn goed zichtbaat met die heldere hemel:

mars op 20° ong. in het oosten, venus en jupiter mooi naast elkaar op 30° ong. in het westen

Stand planeten Planet10


Laatst aangepast door erikroels op do okt 25, 2012 1:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptyma maa 12, 2012 10:34 pm

Super zeg, is dat via google maps?
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydi maa 13, 2012 7:32 am

Wes schreef:
Super zeg, is dat via google maps?

nee wes, ik vroeg mij af welke planeten ik deze week telkens bij de eerste donkerte zag, op 20° in het oosten zag ik er ene die er dof oranje uitzag en dacht: mars

in het westen zag ik op 30° er 2 dicht bijeen, een heldere en een kleinere, die heldere is meestal venus en jupiter wordt veel gezien, dan maar effe googlen (stand van de planeten) en kwam ik o.m. op deze:

http://www.meteobeverwijk.nl/zonnestand.aspx

niet speciaal maar toch duidelijk...

gr. erik
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo maa 14, 2012 7:56 am

Over Venus en Jupiter ook al in de pers gelezen.

Voor wie een smartphone heeft en online is - je kan met een leuke app je toestel naar de sterren richten en dan verschijnt er wat je ziet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo maa 14, 2012 9:58 am

erikroels schreef:

http://www.meteobeverwijk.nl/zonnestand.aspx
niet speciaal maar toch duidelijk...
gr. erik
Amai, niet speciaal ? Knap is dat Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
Heb het direct opgeslagen!
Ik volg al dagen de evolutie van Jupiter en Venus : schitterend is dat, hé. Morgenavond staan ze ongeveer op de kortste afstand en enkele dagen later gaat Jupiter onder Venus door of eigenlijk : zeilt Venus boven Jupiter langs. Very Happy 't Is Venus die zich het snelst verplaatst.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo maa 14, 2012 11:33 am

kobra schreef:
Over Venus en Jupiter ook al in de pers gelezen.

Voor wie een smartphone heeft en online is - je kan met een leuke app je toestel naar de sterren richten en dan verschijnt er wat je ziet.

heb dat al gezien van een neef van mij, voorwaarde is GPS op het toestelletje (denk ik)...

had ook een prog met muziek-herkenning, verwijst naar de geluidsdrager (lp, cd e.d.) dat zit nu op mijn pc!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo maa 14, 2012 11:35 am

Zwammer schreef:
erikroels schreef:

http://www.meteobeverwijk.nl/zonnestand.aspx
niet speciaal maar toch duidelijk...
gr. erik
Amai, niet speciaal ? Knap is dat Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
Heb het direct opgeslagen!
Ik volg al dagen de evolutie van Jupiter en Venus : schitterend is dat, hé. Morgenavond staan ze ongeveer op de kortste afstand en enkele dagen later gaat Jupiter onder Venus door of eigenlijk : zeilt Venus boven Jupiter langs. Very Happy 't Is Venus die zich het snelst verplaatst.
Z.
Inderdaad ongelooflijk - ben het ook al een tijdje aan het volgen, tussen de motten door Wink
Ze lijken zo dicht bij elkaar en toch is het nog zo ver scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydi okt 23, 2012 10:57 am

Zwammer schreef:
erikroels schreef:
Gisteren avond rond 23:15 zag ik Jupiter op ong. 30° Oost, links onder kleine beer die op ong. 45° oost zat.
Eu, Jupiter zal wel kloppen, maar de Kleine beer zit toch altijd in 't noorden ? scratch
Hebben wij trouwens geen item "Stand planeten" ?
Z.
Inderdaad Zwammer - een topic gestart door niemand minder dan Erik Wink

Over Jupiter gesproken - zou ook rond 22u.30 moeten gezien geweest zijn op de Nacht van de Duisternis, maar alles was zo bewolkt dat er helemaal niets te zien was.

Tot er iemand onschuldig zonder bijbedoelingen vroeg - en waar kan je nu Jupiler zien Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo okt 24, 2012 7:04 am

kobra schreef:
Tot er iemand onschuldig zonder bijbedoelingen vroeg - en waar kan je nu Jupiler zien Laughing
Kindje of zuiplap ? Razz
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo okt 24, 2012 7:36 am

Zwammer schreef:
kobra schreef:
Tot er iemand onschuldig zonder bijbedoelingen vroeg - en waar kan je nu Jupiler zien Laughing
Kindje of zuiplap ? Razz
Z.
Een vrouw scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo okt 24, 2012 10:56 am

kobra schreef:
Zwammer schreef:
kobra schreef:
Tot er iemand onschuldig zonder bijbedoelingen vroeg - en waar kan je nu Jupiler zien Laughing
Kindje of zuiplap ? Razz
Z.
Een vrouw scratch
Oei, zouden we deze post niet wissen ? Embarassed
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptywo okt 24, 2012 5:52 pm

Zwammer schreef:
kobra schreef:
Zwammer schreef:
kobra schreef:
Tot er iemand onschuldig zonder bijbedoelingen vroeg - en waar kan je nu Jupiler zien Laughing
Kindje of zuiplap ? Razz
Z.
Een vrouw scratch
Oei, zouden we deze post niet wissen ? Embarassed
Z.

Een zuiplappin of een zuiplappe? confused
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydo okt 25, 2012 7:55 am

kobra schreef:
Zwammer schreef:
erikroels schreef:
Gisteren avond rond 23:15 zag ik Jupiter op ong. 30° Oost, links onder kleine beer die op ong. 45° oost zat.
Eu, Jupiter zal wel kloppen, maar de Kleine beer zit toch altijd in 't noorden ? scratch
Hebben wij trouwens geen item "Stand planeten" ?
Z.
Inderdaad Zwammer - een topic gestart door niemand minder dan Erik Wink

Over Jupiter gesproken - zou ook rond 22u.30 moeten gezien geweest zijn op de Nacht van de Duisternis, maar alles was zo bewolkt dat er helemaal niets te zien was.

Tot er iemand onschuldig zonder bijbedoelingen vroeg - en waar kan je nu Jupiler zien Laughing

da zal inderdaad de kleine beer nie geweest zijn Embarassed Shocked :

< De Kleine Beer (Ursa Minor, afkorting UMi) is een sterrenbeeld aan de noorderhemel, liggend tussen rechte klimming 00u00m en 24u00m en tussen declinatie +65º en de pool (+90º). Het grootste deel van het sterrenbeeld ligt ongeveer tussen rechte klimming 13u en 18u. >
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydo okt 25, 2012 10:31 am

Op al di iDinges heb je daar schitterende applicaties voor - je houdt je iPhone of iPad gewoon in de richting van de sterrenhemel en die verschijnt dan met de namen van sterren en planeten op je tablet of smartphone.

Meer info: http://www.spacepage.be/nieuws/sterrenkunde/sterrenkunde-op-de-iphone-en-ipad
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydo okt 25, 2012 1:06 pm

kobra schreef:
Op al die i-dinges heb je schitterende applicaties - je houdt je iPhone of iPad gewoon in de richting van de sterrenhemel en die geeft dan de namen van sterren en planeten op je tablet of smartphone.

Meer info: http://www.spacepage.be/nieuws/sterrenkunde/sterrenkunde-op-de-iphone-en-ipad

Als er GPS op zit, ik heb da niet (voorlopig?) IPhone of IPad, ik heb dat app wel al zien gebruiken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptyvr okt 26, 2012 12:56 pm

Waw, merci voor de tip, dat ga ik eens installeren. We gaan dat samen eens uitproberen hé Erik :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptyzo okt 28, 2012 6:36 am

Vandaag was om 6:30 Venus (oost) en Jupiter (west) mooi te zien: http://www.meteobeverwijk.nl/zonnestand.aspx

Stand planeten Planet11

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptyza nov 03, 2012 10:30 pm

Heb nu zelf die Star Walk gedownload via iTunes (met 40% Halloween-korting) - schitterend om de sterrenhemel te belijken met de iPad Cool
En al die satelieten die boven ons vliegen zijn er ook op te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydo nov 29, 2012 7:02 am

6:40 Venus en Saturnus mooi te zien in zuidoost laag op 15° ong., Jupiter naast de maan in het westen...

Stand planeten Planet12
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Emptydo nov 29, 2012 7:36 am

Als ik vertrok nog een mooie maan en zacht weer, maar daarna op de fiets vooral regen en koude wind gevoeld.
De winter is op komst... santa
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Stand planeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stand planeten   Stand planeten Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stand planeten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Planeten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Café Meersenzicht-
Ga naar: