Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 observado.org

Ga naar beneden 
+3
wouter
Lucgast
kobra
7 plaatsers
AuteurBericht
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: observado.org   observado.org Emptydo dec 06, 2012 3:16 pm

Vorig jaar in de zomervakantie ben ik 5 weken naar Japan geweest.
Veel cultuur, op meer dan 20 verschillende locaties geslapen, maar elke kans die ik kreeg ook volop genoten van de natuur.
Dat leverde honderden - zeker meer dan 1000 - foto's (en waarnemingen) op.

Ik ben nu begonnen met deze in te geven op www.observado.org, de internationale versie van www.waarnemingen.be (of eigenlijk van www.waarneming.nl).
Dat blijkt een titanenwerk te zijn - bijna elke soort veel opzoekingswerk en er staan zeer veel soorten nog niet op observado.org.

Vogels en libellen zijn vrij volledig, maar alle andere insecten van Japan moet je aan vragen.
Zo werd er nog geen enkele van die typische cicades of geen enkele kever doorgegeven.

Je krijgt dan ook vrij snel leuke reacties op je ingevoerde foto's, want is echt pionierswerk.
Ik heb nog maar een tiental foto's geplaatst en drie daarvan (kever en cicade) krijgen al direct een fotowaardering - iets wat hier maar zelden gebeurt met mijn insectenfoto's.

http://observado.org/user/photos/40586?from=2011-07-06&to=2011-08-12&a=0&sex=0&k=0&s=X&genus=&sure=0&exo_not=0&exo_only=0&fam=0&jaar=0&groep=0&prov=0&sort=date&seasons=0&validatie=B&maand=0&specie=0&stars=0&q=&list_in_lat=0&z=1&type_foto=0&page=2
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyvr dec 07, 2012 8:28 am

Yep, heb je communicaties gezien op waarnemingen.nl...
Goed om deze weg ook eens te proberen, zeker voor onze foto's in het buitenland, waar ik meestal geen echte inspanningen lever om te weten te komen wat het is... scratch
(Zeker bij niet Europeese bestemmingen)
Maar goede tip voor de toekomst! cheers
Kan je op ons KM forum ook enkele van uw rariteiten uit Japan posten?
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 49
Registration date : 12-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyvr dec 07, 2012 12:04 pm

Yep, ik gebruik observado ook voor mijn observaties in het buitenland tijdens werk-trips:

Enkele waarnemingen van mijn laatste trip naar Congo-Brazzaville (ik heb nog een lange reeks aan te vullen) en ik ben alvast bij de eersten om waarnemingen van ginds te posten:

http://congobrazzaville.observado.org/waarnemingen_all_wg3.php?groep=1

mvg
Wouter

Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyvr dec 07, 2012 5:58 pm

Wawadde mijne jongene, da's nogal eens wat anders dan loeren naar mussen... Very Happy Very Happy Very Happy
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyvr dec 07, 2012 6:37 pm

Ik zal eens een week of twintig verlof vragen om alle waarnemingen in te vullen... Ik heb alles netjes bijgehouden in notitieboekjes, maar dat allemaal invoeren... tja... twintig weken congé hé... en dan riskeert het dat ik die weken gebruik om weer te vertrekken, zo geraken we nooit rond... Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyza dec 08, 2012 7:57 am

Toon schreef:
Ik zal eens een week of twintig verlof vragen om alle waarnemingen in te vullen... Ik heb alles netjes bijgehouden in notitieboekjes, maar dat allemaal invoeren... tja... twintig weken congé hé... en dan riskeert het dat ik die weken gebruik om weer te vertrekken, zo geraken we nooit rond... Razz
Het fenomeen is genoegzaam bekend, maar Lucgast heeft het hier ook al vaak gezegd - zo lang we ons maar amuseren.

Vogels kan je makkelijker ingeven op observado.org - die zitten bijna alle 10.000 of zo in de database.
Voor andere soortgroepen is het lastig om info te vinden, maar ook daar zijn ze op het forum van waarneming.nl zeer behulpzaam.
Zo heeft die Arp - Lucgast zal hem wel kennen - al veel info bezorgd over twee Japanse wantsen (de allereerste voor Japan op observardo.org) die ik heb geplaatst.
Voor determinatie moet je blijkbaar bij een prof in de US zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptydi dec 11, 2012 11:03 am

Ik heb ondertussen voor Japan al een 30-tal soorten moeten aanvragen bij observado.org (of meer dan de helft van de soorten die ik daar ondertussen met hulp van allerlei internationale websites heb kunnen determineren).

Hisko de Vries verricht daar schitterend werk - meestal zitten die soorten enkele uren later al in de database.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptydi dec 11, 2012 11:07 am

En aan Luc bedankt voor de link naar http://www.diptera.info/forum/ - daar zitten inderdaad straffe gasten wat "vliegen" enz. betreft.

Ook interessant is het forum http://insektenfotos.de/forum/ - vooral voor mij omdat daar ook iemand zit die al het eenen ander in Japan heeft gespot.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyza dec 22, 2012 10:30 am

hiskodevries schreef:
aankomende week neem ik vrij dus gaarne spaarzaam met aanvragen
De laatste weken en vooral enkele dagen geleden nog een hele lijst met nieuwe waargenomen soorten voor Japan doorgegeven - ik kreeg dan bovenstaand bericht van Hisko, de man achter www.waarneming.nl of www.waarnemingen.be en www.observado.org

Net nu ik wat meer tijd heb - ik zal ze dan opsparen tegen volgende week study
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyza dec 22, 2012 12:43 pm

Onze Nederlandse collega's lijken uw foto's ook wel te smaken...
Toch tof om eens die insecten van Japan te zien...
Lijken dezelfde families, maar toch telkens anders...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptywo jan 09, 2013 9:30 pm

Kreeg ondetrstaand bericht van observado-org.
Ik heb de gedragsregels gelezen, maar het is mij niet duidelijk wat er scheelt aan die foto.

Beste,
Uw foto is op verborgen gezet omdat deze niet voldoet aan de gedragsregels
Deze foto: http://observado.org/foto/view/4285904
Zie ook: http://observado.org/gedragsregels.php
Team observado.org

Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptydo jan 10, 2013 1:17 pm

kobra schreef:
Kreeg ondetrstaand bericht van observado-org.
Ik heb de gedragsregels gelezen, maar het is mij niet duidelijk wat er scheelt aan die foto.

Beste,
Uw foto is op verborgen gezet omdat deze niet voldoet aan de gedragsregels
Deze foto: http://observado.org/foto/view/4285904
Zie ook: http://observado.org/gedragsregels.php
Team observado.org

Zozo, delinquent, misschien te dicht gekomen ? Ik zie ook niets anders.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptydo jan 10, 2013 6:58 pm

Als opeens mannen voor uw deur staan die geen pink meer hebben, NIET opendoen hé Kobra ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptydo jan 10, 2013 7:00 pm

Deze foto is genomen in een klein tuintje binnen in een tempel, de bekende Myoshinji-tempel in het noorden van Kyoto:
http://en.wikipedia.org/wiki/My%C5%8Dshin-ji
Onder leiding van een monnik bezochten we dat tuintje - we stonden daar vlak bij een waterpartijtje waar die Japanse kwik zat.
Terwijl de rest van de groep naar de culturele e.a. uitleg luisterde, had ik meer oog voor de natuur en zag ik daar die kwik zitten.
Ik heb dan (zwaar ingezoomd met zo'n klein digitaal toestelletje) foto's genomen en de beste van deze gecropt als bewijsfoto, want ken zelf weinig of niets van vogels uit Japan en zo kan ik toch eventueel bevestiging krijgen van mijn waarneming.
Als wij weggingen zat die vogel daar nog (ook al waren wij daar met een groep van 20 man en gaat het hier om een klein tuintje).

Als ik nu andere foto's van zelfde soort bekijk, dan zijn die allemaal veel scherper (zal ook aan toestel en lens liggen) en van veel dichter genomen.

Ik heb bovenstaande uitleg naar observado gestuurd en kreeg volgende korte antwoord van Hisko de Vries:

Koenraad negeer de email

De foto is nu niet meer verborgen, maar nu weet ik nog altijd niet wat er fout aan zou kunnen geweest zijn.


Terug naar boven Ga naar beneden
Sdry
Watersnip



Aantal berichten : 194
Leeftijd : 38
Localisation : Sint-Jans-Molenbeek
Registration date : 29-03-07

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptyza maa 16, 2013 8:07 pm

kobra ik denk dat het gewoon een admin foutje betreft. Zie ook deze persoon met een gelijkaardige vraag:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=211304.0

(een nogal late reactie, ik ben wat leeswerk aan het proberen inhalen alhier)

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Emptywo dec 21, 2016 7:39 pm

Ik heb er al eentje Cool

observado.org 2unzhb9

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





observado.org Empty
BerichtOnderwerp: Re: observado.org   observado.org Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
observado.org
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Kalkense meersen op het WWW-
Ga naar: