Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Natuurpunt

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyzo jan 13, 2013 10:22 am

Zwammer schreef:
erikroels schreef:
hier op terechtgekomen... organigram natuurpunt, amaai zenne geen volk tekort zo te zien
http://www.natuurpunt.be/uploads/Vereniging/organisatie/documenten/20120701_organigram_np.pdf
Ja, heb daar al lang mijn bedenkingen over. Dat is een monster, een reus. Als 't maar geen reus op lemen voeten wordt.... Crying or Very sad
Waar is de kleinschaligheid in dit alles ? En hoeveel geld slorpt dit organigram op van de financiële koek ?
Z.
Lucgast schreef:
Amai mijne frak...
Dit heeft de omvang van een multinational in plaats van een KMO... scratch
Luc
En dan staan al die vrijwilligers daar nog niet op.
Ik heb geen probleem met professionalisering, zo lang er maar wat beweegt.
En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er wat bewogen is, integendeel.
Men moet natuurlijk een langtermijnvisie hebben en voor hen die willen dat alles morgen al verandert, die zullen nog wat geduld moeten hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyzo jan 13, 2013 12:34 pm

kobra schreef:
Zwammer schreef:
erikroels schreef:
hier op terechtgekomen... organigram natuurpunt, amaai zenne geen volk tekort zo te zien
http://www.natuurpunt.be/uploads/Vereniging/organisatie/documenten/20120701_organigram_np.pdf
Ja, heb daar al lang mijn bedenkingen over. Dat is een monster, een reus. Als 't maar geen reus op lemen voeten wordt.... Crying or Very sad
Waar is de kleinschaligheid in dit alles ? En hoeveel geld slorpt dit organigram op van de financiële koek ?
Z.
Lucgast schreef:
Amai mijne frak...
Dit heeft de omvang van een multinational in plaats van een KMO... scratch
Luc
En dan staan al die vrijwilligers daar nog niet op.
Ik heb geen probleem met professionalisering, zo lang er maar wat beweegt.
En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er wat bewogen is, integendeel.
Men moet natuurlijk een langtermijnvisie hebben en voor hen die willen dat alles morgen al verandert, die zullen nog wat geduld moeten hebben.
Oei, ik denk dat we op een gevaarlijk spoor zitten. Als we niet opletten, trappen we weer op gevoelige tenen. affraid
Zouden we dat item toch maar niet afvoeren ? Very Happy
Zwammer
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyzo jan 13, 2013 1:30 pm

Zwammer schreef:
kobra schreef:
Zwammer schreef:
erikroels schreef:
hier op terechtgekomen... organigram natuurpunt, amaai zenne geen volk tekort zo te zien
http://www.natuurpunt.be/uploads/Vereniging/organisatie/documenten/20120701_organigram_np.pdf
Ja, heb daar al lang mijn bedenkingen over. Dat is een monster, een reus. Als 't maar geen reus op lemen voeten wordt.... Crying or Very sad
Waar is de kleinschaligheid in dit alles ? En hoeveel geld slorpt dit organigram op van de financiële koek ?
Z.
Lucgast schreef:
Amai mijne frak...
Dit heeft de omvang van een multinational in plaats van een KMO... scratch
Luc
En dan staan al die vrijwilligers daar nog niet op.
Ik heb geen probleem met professionalisering, zo lang er maar wat beweegt.
En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er wat bewogen is, integendeel.
Men moet natuurlijk een langtermijnvisie hebben en voor hen die willen dat alles morgen al verandert, die zullen nog wat geduld moeten hebben.
Oei, ik denk dat we op een gevaarlijk spoor zitten. Als we niet opletten, trappen we weer op gevoelige tenen. affraid
Zouden we dat item toch maar niet afvoeren ? Very Happy
Zwammer
Ik zie nu dat ik mij zwaar versproken heb, maar wie alles goed leest, die heeft dat misschien al kunnen afleiden.
"En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er niet wat bewogen is, integendeel."
M.a.w. er is dus heel wat aan het bewegen...
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyma jan 14, 2013 10:19 am

ingewikkelde zin kobra?

En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er niet wat bewogen is, integendeel

eenvoudige versie:

En als ik rondom mij kijk, dan kan ik zeggen dat er wat bewogen is
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyma jan 14, 2013 11:29 am

Niet vergeten dat daar ook heel veel deeltijdse werknemers en zelfs vrijwilligers tussen staan hé...
En als we een performante natuurvereniging willen in Vlaanderen, dan is het toch logisch dat die professioneel geleid wordt. Het vrijwilligersmodel van Natuurpunt is trouwens redelijk uniek en maakt dat we vele malen goedkoper werken dan bvb Natuurmonumenten in Nederland of de Britse natuurorganisaties (die toch vaak gezien worden als voorbeelden en waar velen in ons land jaloers naar opkijken).
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyma jan 14, 2013 11:53 am

Zwammer schreef:
kobra schreef:
Zwammer schreef:
erikroels schreef:
hier op terechtgekomen... organigram natuurpunt, amaai zenne geen volk tekort zo te zien
http://www.natuurpunt.be/uploads/Vereniging/organisatie/documenten/20120701_organigram_np.pdf
Ja, heb daar al lang mijn bedenkingen over. Dat is een monster, een reus. Als 't maar geen reus op lemen voeten wordt.... Crying or Very sad
Waar is de kleinschaligheid in dit alles ? En hoeveel geld slorpt dit organigram op van de financiële koek ?
Z.
Lucgast schreef:
Amai mijne frak...
Dit heeft de omvang van een multinational in plaats van een KMO... scratch
Luc
En dan staan al die vrijwilligers daar nog niet op.
Ik heb geen probleem met professionalisering, zo lang er maar wat beweegt.
En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er wat bewogen is, integendeel.
Men moet natuurlijk een langtermijnvisie hebben en voor hen die willen dat alles morgen al verandert, die zullen nog wat geduld moeten hebben.
Oei, ik denk dat we op een gevaarlijk spoor zitten. Als we niet opletten, trappen we weer op gevoelige tenen. affraid
Zouden we dat item toch maar niet afvoeren ? Very Happy
Zwammer

Tja Zwammer, ik kan toch niet goed volgen hoor. 'Waar is de kleinschaligheid in dit alles?' vraag je je af. Wel, die kleinschaligheid zit hem vooral in de natuur die ons nog rest: die is kleinschalig aan het worden. En dan is het goed dat er een sterke natuurvereniging bestaat die daar iets aan doet. En dat dit ook nog lukt, dat wordt zelfs door bvb Europees commisaris Potocnik erkend. Die roemde het model van Natuurpunt onlangs nog uitvoerig en stelde onomwonden dat zonder Natuurpunt de natuur in Vlaanderen er nog veel beroerder zou aan toe zijn. Het is geen toeval dat Natuurpunt op Europees niveau recordhouder is in het binnenhalen van Europees gesubsidieerde Life-projecten. Net omdat NP zo goedkoop werkt en hoge kwaliteit aflevert...

Het is toch net goed dat we niet kleinschalig blijven werken; zo gaat er niet veel gebeuren hoor... Een beetje ambitie is hier wel op z'n plaats vind ik. Het is net omdat we hier in Vlaanderen zo ongeorganiseerd, kleinschalig en weinig ambitieus zijn geweest in het verleden, dat het hier zo droevig gesteld is met de natuur... Vroeger was er soms zelfs een opbod tussen Natuurreservaten en De Wielewaal in bepaalde streken, waardoor de prijzen zelfs werden opgedreven; dat was pas een onverantwoord verlies van financiële middelen...

En tenslotte: Natuurpunt is geen monster of reus hoor, eerder een dwerg... Vergelijk de omvang maar eens met de Nederlandse, Duitse of Britse natuurverenigingen: die zijn (relatief gezien, tegenover de bevolking van die landen) vele malen groter! Het is jammer dat zelfs natuurliefhebbers een bescheiden maar goed werkende natuurvereniging als Natuurpunt al een monster noemen... Zo gaan we niet ver komen natuurlijk...

Neen, geen gevoelige tenen... alleen maar mijn kijk op de zaken. Als natuurvriend wil ik zoveel mogelijk natuur behouden in ons dichtbevolkte landje en daar zorgt Natuurpunt nu eenmaal het beste voor... Dat moet zelfs de overheid erkennen. Zo zal het grootste deel van de Meersen beheerd worden door NP in de toekomst, gewoon omdat NP het goedkoper doet dan de overheid zelf en vooral met veel minder geld vaak betere resultaten boekt!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyma jan 14, 2013 12:33 pm

erikroels schreef:
ingewikkelde zin kobra?

En als ik rondom mij kijk, dan kan ik niet zeggen dat er niet wat bewogen is, integendeel

eenvoudige versie:

En als ik rondom mij kijk, dan kan ik zeggen dat er wat bewogen is
Ik weet het, Erik - heb er mijzelf ingeluisd door te beginnen met "dan kan ik NIET zeggen...".
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyma jan 14, 2013 12:34 pm

Toon schreef:
Tja Zwammer, ik kan toch niet goed volgen hoor. 'Waar is de kleinschaligheid in dit alles?' vraag je je af. Wel, die kleinschaligheid zit hem vooral in de natuur die ons nog rest: die is kleinschalig aan het worden. En dan is het goed dat er een sterke natuurvereniging bestaat die daar iets aan doet. En dat dit ook nog lukt, dat wordt zelfs door bvb Europees commisaris Potocnik erkend. Die roemde het model van Natuurpunt onlangs nog uitvoerig en stelde onomwonden dat zonder Natuurpunt de natuur in Vlaanderen er nog veel beroerder zou aan toe zijn. Het is geen toeval dat Natuurpunt op Europees niveau recordhouder is in het binnenhalen van Europees gesubsidieerde Life-projecten. Net omdat NP zo goedkoop werkt en hoge kwaliteit aflevert...

Het is toch net goed dat we niet kleinschalig blijven werken; zo gaat er niet veel gebeuren hoor... Een beetje ambitie is hier wel op z'n plaats vind ik. Het is net omdat we hier in Vlaanderen zo ongeorganiseerd, kleinschalig en weinig ambitieus zijn geweest in het verleden, dat het hier zo droevig gesteld is met de natuur... Vroeger was er soms zelfs een opbod tussen Natuurreservaten en De Wielewaal in bepaalde streken, waardoor de prijzen zelfs werden opgedreven; dat was pas een onverantwoord verlies van financiële middelen...

En tenslotte: Natuurpunt is geen monster of reus hoor, eerder een dwerg... Vergelijk de omvang maar eens met de Nederlandse, Duitse of Britse natuurverenigingen: die zijn (relatief gezien, tegenover de bevolking van die landen) vele malen groter! Het is jammer dat zelfs natuurliefhebbers een bescheiden maar goed werkende natuurvereniging als Natuurpunt al een monster noemen... Zo gaan we niet ver komen natuurlijk...

Neen, geen gevoelige tenen... alleen maar mijn kijk op de zaken. Als natuurvriend wil ik zoveel mogelijk natuur behouden in ons dichtbevolkte landje en daar zorgt Natuurpunt nu eenmaal het beste voor... Dat moet zelfs de overheid erkennen. Zo zal het grootste deel van de Meersen beheerd worden door NP in de toekomst, gewoon omdat NP het goedkoper doet dan de overheid zelf en vooral met veel minder geld vaak betere resultaten boekt!
Dat is gesproken, Toon (maar ik had het eerlijk gezegd niet anders verwacht Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyvr sep 20, 2013 8:14 am

Wa is da nu weer??

HLN

Natuurpunt Hln_1910
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Emptyvr sep 20, 2013 6:59 pm

Voor de volledige reactie van Natuurpunt: http://www.natuurpunt.be/nl/vereniging/actua/miljoenenclaim-tegen-natuurverenigingen-niet-geloofwaardig_1065.aspx
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Natuurpunt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Natuurpunt   Natuurpunt Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Natuurpunt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Natuurpunt
» Natuurpunt CVN
» www.natuurpunt.be
» Natuurpunt
» Natuurpunt Reizen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Natuurbeleid in de Kalkense meersen-
Ga naar: