Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje

Ga naar beneden 
+2
kobra
Sjacky
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 16, 2013 5:27 pm

Blijkbaar bestaat/bestond er nog niet echt een voorjaarstelpost... Bij deze heb ik Bruno's bankje ingepalmd voor dit voorjaar (pecht voor de andere wandelaars, ze zullen vroeger moeten opstaan Twisted Evil ) en eveneens een topic gestart.

Waarom hier; de najaarstelpost heeft slecht zicht op het Zuiden, vanaf het bankje heb je zicht tot over Wetteren (ZW) en Schellebelle (NO), je kan alles dus goed zien aankomen. De plasjes en rietkanten maken het dan weer interessant voor invallende steltjes ed en/of zingende kleintjes. Voorjaarstrektellingen kunnen zeer saai zijn, lang wachten op 1 leukerd enz.

Vandaag al geteld tussen 8u en 10u30:
spreeuw 497
zwarte ruiter 1
witte kwik 5
kievit 13
veldleeuwerik 4
aalscholver 7
graspieper 9
keep/vink 25
watersnip 1
roek 4
TP 9grutto's, 21 watersnip & 1 blauwe kiekendief

en tussen 13u en 14u30
kievit 18
vink 14
zwartkopmeeuw 2 ad
spreeuw 54
roek 3
TP 1tureluur, nog steeds watersnippen en grutto's (pendelend tussen alle plasjes van de meersen)

Morgen ben ik weer paraat, ze geven iets minder wind wat zeeeer aangenaam gaat zijn ivm vandaag. Wind komt uit de goede richting en de voorspelde buien zullen de vogels iets lager of zelfs even tegen de grond drukken. Rond 7u ben ik daar tot ik er genoeg van krijg (dit duurt langer als er nog volk komt helpen).

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 16, 2013 5:38 pm

Fantastisch, Sjacky cheers

Ook al heb je de Kraanvogels gemist, toch mooi die Zwarte Ruiter - ik heb er hier nog altijd geen enkele gezien Embarassed

Klinkt wel mooi voor de KM - najaarstrektelpost in Broekmeers en voorjaarstrektelpost in Molenmeers, toch de kerngebieden van de KALKENSE meersen die ook echt op grondgebied Kalken gelegen zijn.

Ik ben blij dat het bankje toch succes heeft voor de tellingen, want zelf heb ik daar niet zoveel gezien enkele weken geleden bij de voorspelde trek en ik dacht dat het riet daar eerder een belemmering vormde voor het zicht.

Maar je hebt gelijk, wel leuk voor invallende vogels en je zit daar ook vlakbij de Grutto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 16, 2013 5:51 pm

Rond welk uur tel je?
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 16, 2013 5:55 pm

Misschien gegevens ook ingeven op www.trektellen.nl Question

Samen met deze van Broekmeers (want overlappen elkaar toch) of toch afzonderlijk Question

Wat vindt de trekteller van het eerste uur, noumea (want hij heeft dat opgestart) of Dimi (de trekteller van de laatste jaren) daarvan Question

Zij zouden de gegevens alvast kunnen ingeven, want hebben de codes.


Laatst aangepast door kobra op za maa 16, 2013 6:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 16, 2013 6:16 pm

Ben er morgen vanaf 7u tot ... de volgende dagen zal dit alleen maar vroeger worden Sleep
Ik sta meestal net voor het bankje, 30m ervoor ofzo, daar heb je geen last van het riet en daar sta je dan ook niet midden tussen de kievitten en grutto's zodat zij rustig hun ding kunnen blijven doen, ook invallende steltjes voelen zich dan meer op hun gemak. Enkel om even te zitten verplaats ik mij naar het bankje, daar heb je idd een beetje last van het riet... Maar ook een beetje voordeel als windscherm.

Een login voor trektellen.nl zou idd handig zijn, maar ik vrees dat ze bij trektellen.nl liever hebben dat we een nieuwe telpost aanmaken. Ook al zijn het ongeveer dezelfde vogels die je er kan zien, een andere plek vertekend de resultaten toch een beetje, voornamelijk doordat de landschapsstructuur anders is en daardoor andere vogels harder opvallen of makkelijker/moeilijker op te pikken zijn.

Maar wat denken de 'vaste' tellers hiervan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 16, 2013 7:20 pm

Een nieuwe post op trektellen.nl lijkt me evident!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 17, 2013 4:57 pm

Vandaag van 7u00 tot 16u20:

sijs 14
appelvink 1
groenling 3
spreeuw 559
kievit 1106
graspieper 35
witte kwik 33
vink 371
koperwiek 49
kramsvogel 4
grote gele kwik 3
kauw 78
veldleeuwerik 26
rietgors 5
houtduif 127
blauwe reiger 1
aalscholver 7
grote lijster 5
wintertaling 1
boomleeuwerik 27
buizerd 14
pijlstaart 2
zwartkopmeeuw 1

TP
wulp 1 (richting broekmeers)
blauwe kiekendief 1
Scholekster (richting broekmeers)
grutto 10
goudplevier (richting broekmeers)
watersnip (minstens 10)
slechtvalk 1
ooievaar 1
RUIGPOOTBUIZERD 1 ad mannetje (ondekt vlak voor 12u, kortstondig TP, vervolgens richting vliegerkesweide gevlogen. Tegen 14u was ie er opeens weer! Vanaf dan tot einde van de telling gaf ie een PRACHTIGE schouw!)

Fantastische dag!!! cheers

Heb Koen Leysen gevraagt om een nieuwe telpost aan te maken, de gegevens komen dan ook op trektellen.nl!

Nu een goei jeneverke om te vieren! drunken

PS ruigpoot hang er nog steeds rond, ik gok dat ie er morgen nog gaat zijn, echt de moeite om eens een kijkje te nemen, hij vraagt erom!!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 17, 2013 5:50 pm

Amai - moet daar de moeite geweest zijn aan de nieuwe TTP.

Van een vliegende start gesproken cheers

En ik moet binnen blijven met een zware verkoudheid Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 17, 2013 7:44 pm

Great job Sjacky!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptydi maa 19, 2013 3:29 pm

Antwoord van Koen Leysen ivm de telposten:

Hoi Maarten,
ik zou dat allemaal invoeren onder dezelfde naam; ligt dicht bijeen he
om de login van een telpost te krijgen dan: dat loopt altijd via mij, de telpostverantwoordelijke vraagt dat aan bij mij en ik maak het aan en mail het naar de teller in kwestie; de telpostverantwoordelijke heeft dus niet de login van de tellers (hoeft niet, hij kan alles wijzigen, maar wel steeds onder zijn eigen naam); wie is er daar weer de verantwoordelijke? nu, wat jou betreft, ik ken je natuurlijk goed en vandaar een uizondering, ik heb de telpost toegevoegd voor jou,
groetjes,
Koen


Is dit OK voor jullie om alles in te voeren via de telpost van Broekmeers? De telpost is dus toegevoegd aan mijn account (wordt een heel lijstje zo; Anderstad, Fonteintjes, Averbode en nu Kalkense Meersen!)
@WDDI; jij bent telpostverantwoordelijke zeker (of Noumea)? Sorry dat dit niet via jou/jullie geregeld is, hopelijk heb je daar geen problemen mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptydi maa 19, 2013 4:44 pm

Sjacky schreef:
Antwoord van Koen Leysen ivm de telposten:

Hoi Maarten,
ik zou dat allemaal invoeren onder dezelfde naam; ligt dicht bijeen he
om de login van een telpost te krijgen dan: dat loopt altijd via mij, de telpostverantwoordelijke vraagt dat aan bij mij en ik maak het aan en mail het naar de teller in kwestie; de telpostverantwoordelijke heeft dus niet de login van de tellers (hoeft niet, hij kan alles wijzigen, maar wel steeds onder zijn eigen naam); wie is er daar weer de verantwoordelijke? nu, wat jou betreft, ik ken je natuurlijk goed en vandaar een uizondering, ik heb de telpost toegevoegd voor jou,
groetjes,
Koen


Is dit OK voor jullie om alles in te voeren via de telpost van Broekmeers? De telpost is dus toegevoegd aan mijn account (wordt een heel lijstje zo; Anderstad, Fonteintjes, Averbode en nu Kalkense Meersen!)
@WDDI; jij bent telpostverantwoordelijke zeker (of Noumea)? Sorry dat dit niet via jou/jullie geregeld is, hopelijk heb je daar geen problemen mee?

Ik sta idd in het systeem als telpostverantwoordelijke. Jammer dat ze geen tweede telpost aanmaken. Je hebt mijn mailadres mocht ik iets voor je kunnen betekenen. Succes met tellen !
Groetjes,

Dimi (of WDDI)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptydi maa 19, 2013 10:08 pm

Ergens wel logisch dat ze dat onder één telpost willen plaatsen - het ligt amper op een boogscheut en twee steenworpen van elkaar (met de Vaart ertussen).

Als je andere telposten bekijkt, daar gaat het toch ook vaak (of altijd?) over één telpost per gebied en ze zullen dat toch een beetje overzichtelijk willen houden.

Broekmeers en Molenmeers liggen wat de vluchtroutes betreft toch zowat in het verlengde van elkaar.
Als je op beide telposten op dezelfde dag zou tellen, zouden het toch zowat de zelfde vogels moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptydo maa 21, 2013 12:02 pm

Vrijdag 22maart en zaterdag 23maart ben ik weer te vinden op de telpost!
Ik start rond 6u30 tot ... zolang het vliegt!

Ze geven oosten wind!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptydo maa 21, 2013 1:47 pm

kobra schreef:
Ergens wel logisch dat ze dat onder één telpost willen plaatsen - het ligt amper op een boogscheut en twee steenworpen van elkaar (met de Vaart ertussen).

Als je andere telposten bekijkt, daar gaat het toch ook vaak (of altijd?) over één telpost per gebied en ze zullen dat toch een beetje overzichtelijk willen houden.

Broekmeers en Molenmeers liggen wat de vluchtroutes betreft toch zowat in het verlengde van elkaar.
Als je op beide telposten op dezelfde dag zou tellen, zouden het toch zowat de zelfde vogels moeten zijn.
Ook die Ruigpoot is de afgelopen dagen zowel op Molen- als Broekmeers gespot.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptydo maa 21, 2013 1:49 pm

Sjacky schreef:
Vrijdag 22maart en zaterdag 23maart ben ik weer te vinden op de telpost!
Ik start rond 6u30 tot ... zolang het vliegt!

Ze geven oosten wind!
cheers cheers
Als je vergelijkt met andere telposten de afgelopen week, dan deed de telpost van Molenmeers dat helemaal niet slecht.

Dat smaakt naar den trog, zei mijn grootvader zaliger uit Kalken (om nog, voegde hij er soms aan toe).
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyvr maa 22, 2013 6:19 pm

Peter Claus schreef:
Een nieuwe post op trektellen.nl lijkt me evident!
Trektelpost op www.trektellen.nl is nu aangepast in "Kalkense Meersen" (zonder Broekmeers of wat dan ook).
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131

Geen probleem dus om nu ook de tellingen van Molenmeers toe te voegen.

Misschien moet onze administrator dan ook forumonderwerp veranderen in "Trektelpost Kalkense Meersen" Question
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 24, 2013 9:44 am

Het blijft stil daar, met de gegevens van de trektelpost aan Molenmeers Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 30, 2013 6:21 am

Sta een beetje achter met ingeven.
Hopelijk vanavond meer...
Nu eerst tellen!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 30, 2013 7:14 am

Sjacky schreef:
Sta een beetje achter met ingeven.
Hopelijk vanavond meer...
Nu eerst tellen!
Een bekend fenomeen... ik heb hier ook nog een aantal briefjes en foto's liggen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyza maa 30, 2013 6:53 pm

Heb eindelijk alle tellingen ingevoerd...
Vandaag was het wreed stil... na 9u vloog er niets meer.
Als het nu eens warmer zou worden...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 31, 2013 1:43 pm

Sjacky schreef:
Heb eindelijk alle tellingen ingevoerd...
Vandaag was het wreed stil... na 9u vloog er niets meer.
Als het nu eens warmer zou worden...
Veel vogels blijven in de natuur inderdaad nog opvallend stil, hoewel er in de tuin toch al heel wat te beleven valt.
Grote twijfels toch wat ze moeten doen als je geen insecten vindt.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 31, 2013 1:45 pm

En ik zie nu dat de telling van vandaag ook al is ingevoerd cheers

Zit je daar altijd alleen, Sjacky Question
Nu in de vakantie ga ik ik toch ook eens langskomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyzo maa 31, 2013 3:07 pm

Tseeff en Wouter komen van tijd wel eens gedag zeggen. Walle komt ook soms, als die uit zijn bed geraakt tenminste, maar hoe meer volk hoe meer vreugde hé!
Morgen voormiddag wellicht weer op post, maar ga niet te lang blijven. Moet blijkbaar het thuisfront ook af en toe tevreden houden Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyma apr 08, 2013 8:45 pm

Mooie telling deze morgen : http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131

Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Emptyma apr 08, 2013 9:07 pm

Eindelijk Sjacky ook eens in levende lijve gezien, het was een aangename kennismaking!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje    Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorjaarstrektelpost - Molenmeers - Bruno's bankje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leuke vogelwaarnemingen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogeltrek-
Ga naar: