Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Baai van de Somme?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptyza dec 30, 2006 8:52 pm

Volgende week (als het weer wat meezit) zou ik voor de eerste keer eens naar de baai van de Somme willen gaan.

Heeft iemand tips waar je best gaat om vogels te zien?
Of andere tips van zaken die de moeite waard zijn daar in de buurt?
Een bepaalde route die kan gevolgd worden (een stevige wandeling)?
Ook tips voor de inwendige mens (een goed restaurantje voor 's avonds) zijn welkom.

kobra
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptydi jan 02, 2007 9:28 am

kobra schreef:
Volgende week (als het weer wat meezit) zou ik voor de eerste keer eens naar de baai van de Somme willen gaan.

Heeft iemand tips waar je best gaat om vogels te zien?
Of andere tips van zaken die de moeite waard zijn daar in de buurt?
Een bepaalde route die kan gevolgd worden (een stevige wandeling)?
Ook tips voor de inwendige mens (een goed restaurantje voor 's avonds) zijn welkom.

kobra

Nog niemand naar de BAAI VAN DE SOMME geweest??
Alle tips zijn welkom!!
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptydi jan 02, 2007 9:52 am

dan maar pikken van een ander forum hé

http://www.vzwlagare.be/vwgforum/topic.asp?TOPIC_ID=1284&SearchTerms=somme
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptydi jan 02, 2007 12:34 pm

Bedankt Jan.
Dat is toch al een begin (hoewel ze daar meer te keer gaan tegen de jacht dan wel praktische tips geven).
Hopelijk is de jacht daar nu gedaan, want einddatum staat daar niet vermeld (alleen begindatum van 28 augustus).
ook gaat het meer over een bezoek in de zomer.
Misschien nog tips van iemand die er al geweest is in de winter?

kobra
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptydi jan 02, 2007 2:28 pm

Haja, maar ik gaf het u eigenlijk ook omdat ge dan desnoods met uw meest prangende vragen op dat forum terecht kon Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptywo jan 03, 2007 9:56 pm

Toch het een en ander gevonden op de websites van de Baai van de Somme.
Alleen spijtig dat als het echt interessant wordt, dat er dan altijd télécharger bij staat op die Franse sites - ik zal het dus zonder plannetje moeten doen.
Toch wil ik er eens naartoe, want toch niet zo ver.
Het staat o.a. in boek Birdwatching - The 26 Finest Sites in GB and Europe als één van die 26 gebieden beschreven.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptyza jan 06, 2007 12:33 pm

Gisteren massa's watervogels gezien in de Baai van de Somme.

De eerste keer dat ik daar was, maar zeker voor herhaling vatbaar!!

kobra
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptyza jan 06, 2007 1:23 pm

Voor één dagske geweest?

wat hebt ge allemaal gezien?

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptyza jan 06, 2007 3:36 pm

Met de nieuwe autostrade via Calais ben je er snel, ongeveer 2u.30 rijden vanuit Gent.
Ik was wel niet met birdwatchers onderweg, dus niet te lang overal blijven stilstaan (en behalve de natuur ook nog wat cultuur onderweg).
En toen we in de auto zaten kreeg ik dan ook de opmerking "jij bent een gevaarlijke chauffeur" toen ik een Blauwe Kiekendief over het land zag jagen.
Ik heb hen toch het een en ander kunnen laten zien (maar moest soms zelf het antwoord schuldig blijven bij steltlopers in winterkleed, ook al had ik twee vogelgidsen bij de hand).
Enkele van de zekere waarnemingen heb ik gepost bij "Vogelwaarnemingen".

kobra
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptyzo jan 07, 2007 10:04 pm

kobra schreef:
En toen we in de auto zaten kreeg ik dan ook de opmerking "jij bent een gevaarlijke chauffeur"

kobra

Jij ook al !!! Join the club Very Happy.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Emptyma jan 08, 2007 5:42 pm

In Engeland is de gevaarlijkste weg voor vogelaars de M40.

Daar kan men tussen Oxford en Wycombe geregeld de Rode Wouw zien.

Die is nog niet zo lang geherintroduceerd in Engeland, dus nog geen gewoon zicht.

Er gebeuren zo al genoeg ongelukken op de M40 en nu wil iedereen daar ook nog eens de Rode Wouw zien vliegen.

Op bijna elke Engelse website over de Red Kite staat een verwijzing naar de M40.

kobra

Go birdwatching on the M40

The M40 is rarely suggested as one of Britain's great birdwatching sites, but the stretch between High Wycombe in Bucks and Watlington in Oxfordshire is the easiest place to see England's most spectacular bird: the red kite.

Last weekend, inside 15 minutes, our family was thrilled by the sight, as we sped from the West Midlands to London, of 10 of these magnificent raptors circling over the carriageway. You don't need binoculars or reference books: your kids will be able to recognise them from their distinctive forked tails, and their nearly 2m wingspan.

Red kites were driven to the brink of extinction in the 1880s, but a reintroduction programme between 1989 and 1994 has seen them flourish in the Chilterns - there are now around 250 breeding pairs in the area.

Now, only a fool would suggest you drive the M40 for the sole purpose of seeing kites, but combine it with a day trip - to Oxford, perhaps - and you can fit in some birdwatching without needing a hide or Thermos.
Michael Hann
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Baai van de Somme? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baai van de Somme?   Baai van de Somme? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Baai van de Somme?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leuke vogelwaarnemingen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Café Meersenzicht-
Ga naar: