Aantal berichten : 498 Registration date : 03-11-06
Onderwerp: Blauwstaartgekte ma jan 08, 2007 6:08 pm
In Nederland heerst blauwstaartgekte, er is er eentje gespot in de Amsterdamse Waterleidingduinen - Groot Sprenkelvelden, vogelkijkend NL gaat uit zijn dak
Dimi
JAN Zeearend
Aantal berichten : 668 Registration date : 12-10-06
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte ma jan 08, 2007 7:42 pm
gaat ge kijken dimi?
Peter Claus Admin
Aantal berichten : 303 Registration date : 11-10-06
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte ma jan 08, 2007 7:59 pm
Toen de eerste Blauwstaart voor België werd ontdekt (september 2000, denk ik) in Blankenberge, was ik nog een echte 'twitcher'...
Ik werkte toen als jobstudent op het Instituut voor Natuurbehoud en toen mijn beeper afging, zag ik mannen als Geert Spanoghe uit ulderen buro richting trein lopen.
Ik moest blijven zitten (had nen kikkerfreak als chef) en heb de Blauwstaart dus gedipt...
DJU VENT!
Peter
kobra Admin
Aantal berichten : 24871 Registration date : 22-10-06
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte ma jan 08, 2007 8:32 pm
Peter Claus schreef:
Toen de eerste Blauwstaart voor België werd ontdekt (september 2000, denk ik) in Blankenberge, was ik nog een echte 'twitcher'... DJU VENT! Peter
Blankenberge schijnt nog beter voor vogels te zijn dan de Baai van de Somme en de Camargue samen
Gast Gast
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di jan 09, 2007 12:21 am
Peter Claus schreef:
Toen de eerste Blauwstaart voor België werd ontdekt (september 2000, denk ik) in Blankenberge, was ik nog een echte 'twitcher'...
Ik werkte toen als jobstudent op het Instituut voor Natuurbehoud en toen mijn beeper afging, zag ik mannen als Geert Spanoghe uit ulderen buro richting trein lopen.
Ik moest blijven zitten (had nen kikkerfreak als chef) en heb de Blauwstaart dus gedipt...
DJU VENT!
Peter
Spanoghe nen twitcher ? Dit zijn de soorten waar hij tegenwoordig voor den trein op springt :
Gent Bourgoyen gorzenakker
Graspieper 2 Zanglijster 9 Ekster Haas
(Geert S)
leparadisperdu Roerdomp
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di jan 09, 2007 7:21 am
tseef schreef:
Peter Claus schreef:
DJU VENT!
Peter
Spanoghe nen twitcher ? Dit zijn de soorten waar hij tegenwoordig voor den trein op springt :
Gent Bourgoyen gorzenakker
Graspieper 2 Zanglijster 9 Ekster Haas
(Geert S)
Kwam hem onlangs tegen aan het Leeuwenhof in Drongen : "Hoort een witgatje" ! Hij is toch wel goed hoor Hij loopt wel een en ander af van plaatskes waar vogels zitten en zijn waarnemingen zijn meestal top.
Dimi
leparadisperdu Roerdomp
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di jan 09, 2007 7:28 am
Peter Claus schreef:
DJU VENT!
Peter
Waag uw kans Peter, het vogeltje zit er nog steeds !!! Je kan nu inhalen wat je toen noodgedwongen moest laten liggen ...
't is wel een sneu verhaal Peter.
Dimi
leparadisperdu Roerdomp
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di jan 09, 2007 7:30 am
JAN schreef:
gaat ge kijken dimi?
Ik heb geen plannen in die richting, jij ?
Dimi
JAN Zeearend
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di jan 09, 2007 10:43 pm
heum neen, of 't zou moeten zijn dat er eentje in het auditorium zit waar 'k morgen examen heb .
leparadisperdu Roerdomp
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte wo jan 10, 2007 7:15 am
JAN schreef:
heum neen, of 't zou moeten zijn dat er eentje in het auditorium zit waar 'k morgen examen heb .
Succes JAN !
Dimi
kobra Admin
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte za jan 13, 2007 12:59 pm
leparadisperdu schreef:
In Nederland heerst blauwstaartgekte, er is er eentje gespot in de Amsterdamse Waterleidingduinen - Groot Sprenkelvelden, vogelkijkend NL gaat uit zijn dak
Dimi
Op Schiermonnikoog hebben ze een Blauwstaart geringd in 2001, het enige tot nu toe daar. Daarover zeggen ze het volgende:
Dat moet maar zo blijven: De blauwstaart is een taiga-vogel die mondjesmaat in Finland broedt (verder naar het oosten wordt de soort talrijker) en in India overwintert. Eenmaal hier is de vogel dus aardig uit koers geraakt. Of deze de weg ooit terug vindt? We wachten nog op een terugmelding.
Dus nog snel even naar India deze winter en daar heb je wel meer kans om ze te zien.
http://www.vogelringschier.nl/blauwstaart.html
_________________ Jedem Tierchen sein Pläsierchen.
JAN Zeearend
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte za feb 10, 2007 1:22 pm
fototje vanop birdpix
kobra22 Zeearend
Aantal berichten : 2764 Registration date : 11-09-07
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di okt 30, 2007 5:51 pm
Inderdaad gek, die Hollandse blauwstaartgekte.
197 aangemelde vogelaars hebben die Blauwstaart gezien (maar er zijn er ook die gewoon voor hun plezier gaan kijken??).
Als je de lijst Nederlandse bekijkt, daar is het véél spannender tussen de twitchers, met 3 man vooraan met 452 soorten, gevolgd door twee 451, enz.
In België ziet die lijst er helemaal anders uit (en Dimi en Jan staan daar zelfs nog niet op, laat staan den tsjeef ;-)
JAN Zeearend
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di okt 30, 2007 6:44 pm
deze foto kreeg 'k eergisteren via mail, had die nog niet gezien. is genomen bij de aziatische marmeralk (long billed murrelet) in devon vorig jaar http://farm1.static.flickr.com/104/295580923_0882f17a7d.jpg
kobra22 Zeearend
Aantal berichten : 2764 Registration date : 11-09-07
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di okt 30, 2007 7:28 pm
JAN schreef:
deze foto kreeg 'k eergisteren via mail, had die nog niet gezien. is genomen bij de aziatische marmeralk (long billed murrelet) in devon vorig jaar http://farm1.static.flickr.com/104/295580923_0882f17a7d.jpg
Waar staan al die auto's van die twitchers, zou je dan denken En hoeveel km hebben ze samen gereden om daar te geraken om dat ene vogeltje te zien (dat misschien wel ergens ontsnapt is of meegekomen met een schip)? Met al dat volk zijn er heel wat foto's van dat beestje. http://www.surfbirds.com/Features/lbmurrelet06.html
leparadisperdu Roerdomp
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte di okt 30, 2007 8:24 pm
kobra22 schreef:
JAN schreef:
Waar staan al die auto's van die twitchers, zou je dan denken En hoeveel km hebben ze samen gereden om daar te geraken om dat ene vogeltje te zien (dat misschien wel ergens ontsnapt is of meegekomen met een schip)? Met al dat volk zijn er heel wat foto's van dat beestje. http://www.surfbirds.com/Features/lbmurrelet06.html
Jezus ... al dat volk ...
Dimi
kobra Admin
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte vr nov 13, 2015 8:12 pm
Geert Spanoghe zit met een Blauwstaart in zijn tuin Die werd direct in het net gejaagd en geringd. http://waarnemingen.be/waarneming/view/110514615
kobra Admin
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte vr nov 13, 2015 8:14 pm
leparadisperdu schreef:
Dimi
Het zal in Geert zijn tuin wel niet zo gek worden als daar destijds begin 2007 in Nederland.
kobra Admin
Onderwerp: Re: Blauwstaartgekte za dec 10, 2016 9:04 am
Deze brengt altijd wat volk op de been. http://waarneming.nl/foto/view/12447866