Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Kleine Bonte Specht

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Kleine Bonte Specht Empty
BerichtOnderwerp: Kleine Bonte Specht   Kleine Bonte Specht Emptywo okt 17, 2007 10:50 am

Jan meldde gisteren op de waarnemingenpagina:

dinsdag 16 oktober
In een boompje langs de Wettersestraat in Schellebelle pleisterde kortstondig een kleine bonte specht (fietsend waargenomen). (Jan P)


Die soort wordt wellicht onderschat - heb ze al enkele keren in onze tuin gezien (in fruitbomen en in knotwilg), maar zijn niet zo opvallend als de altijd aanwezige Grote Bonte.
Nu is het wel al enkele jaren geleden dat ik er hier in de buurt nog eentje gezien heb - er is dus weer hoop.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Kleine Bonte Specht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kleine Bonte Specht   Kleine Bonte Specht Emptywo okt 17, 2007 5:59 pm

ja dat was wel de max! heel onverwacht ... ge ziet, het loont de moeite om te fietsen!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Kleine Bonte Specht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kleine Bonte Specht   Kleine Bonte Specht Emptyzo okt 21, 2007 4:59 pm

Neos schreef:
Vanavond even met Erik Roels op Broekmeers gestaan. Niks speciaals te zien. Wel vanuit Wettertraat meerdere malen een Kleine Bonte Specht horen roepen.
Heb je die al ooit kunnen fotograferen, neos?
Lijkt mij niet zo makkelijk als de andere spechten hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Kleine Bonte Specht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kleine Bonte Specht   Kleine Bonte Specht Emptyvr nov 19, 2010 7:57 am

kobra22 (14 november) schreef:
Toen ik deze namiddag in de tuin zat, hoorde ik enkele keren Kleine Bonte Specht.

Jammer genoeg alleen auditief - de vogel zat te ver om te kunnen zien, dus ben niet 100% zeker.

In het verleden is de Kleine Bonte Specht al enkele keren (zeker) op bezoek geweest in onze tuin.

Nog eens gaan kijken, maar geen Kleine Bonte meer gehoord.

Blijft dus een twijfelgeval, want geluid lijkt op dat van Torenvalk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Kleine Bonte Specht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kleine Bonte Specht   Kleine Bonte Specht Emptyzo sep 23, 2012 9:27 am

Eindelijk nog eens een Kleine Bonte Specht gezien hier in de tuin - vanmorgen iets na 9 uur vlak bij het keukenraam foeragerend op een knotwilg.
Dit was al enkele jaren geleden dat ik hem hier nog zo dicht in de tuin heb zien zitten (wel al gehoord, maar noit 100% zekerheid i.v.m. verwarring met geluid van een Torenvalk).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kleine Bonte Specht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kleine Bonte Specht   Kleine Bonte Specht Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kleine Bonte Specht
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leuke vogelwaarnemingen
» Bonte vliegenvangers
» Zwarte Specht
» Overige geleedpotigen
» ZONDAG 10 DECEMBER: Kleine zwanen in het Meetjesland!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: