Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Leuke vogelwaarnemingen

Ga naar beneden 
+15
danobus
Zwammer
Toon
kobra22
test
herborenherborist
jan dp
erikroels
leparadisperdu
kobra
wouter
WDDI
Neos
Peter Claus
JAN
19 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende
AuteurBericht
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydo okt 19, 2006 5:28 pm

Of jullie 't nu leuk vinden weet 'k niet, ik vond het in elk geval wel:

Daarnet toen 'k Klassieke Mechanica aan 't studeren was, meermaals grote gele kwik horen roepen, en toen 'k mijn kop door de ruit stak nog net de snoodaard zien wegvliegen uit de tuin van de pastorij hier in schellebelle !
Niet zo bijster spectaculair, maar des te leuker !

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydo okt 19, 2006 6:08 pm

Dat boek op je foto... Is dat klassieke mechanica?

Twisted Evil

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
Neos
Watersnip



Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyzo okt 22, 2006 6:08 am

Allez Peter, anatomie natuurlijk!

Groetjes

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyzo okt 22, 2006 12:38 pm

Daarnet met Dimitry na het trektellen nog enkele leuke waarnemingen:
-grote gele kwikstaart overtrekkend in langendonk
-ongeveer 5 putter pleisterend in belham
-daar ook mannetje robotap

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyma okt 30, 2006 7:22 pm

Na een klantbezoek nog snel even door de Blokstraat getrokken.
Zat daar niet op een paaltje (zoal vorige keer met Peter) in Belham (???? vlak bij de bewuste boom ... ) de slechtvalk zeker !!! Mooie waarneming, nu nog eens duidelijk in vlucht en 'k ben content !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 49
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyma okt 30, 2006 7:53 pm

Hallo,

De afgelopen dagen verschillende malen Grote gele kwik in Kalkendorp, 1-2 exemplaren.

mvg

Wouter
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyza nov 04, 2006 5:02 pm

Daarnet samen met jan dp kort fietstochtje:

leukste waren:
-1 roepende slechtvalk in scherenmeers achtervolgd door kraai, en vervolgens doorvliegend en zich zettend op paaltje voor zijnen boom
-2 ijsvogels in scherenmeers, op 2 meter van ons afdraaiend Smile
-+-20 grauwe ganzen invallend in scherenmeers
-+-25 gauwe ganzen op trek boven langendonk

JAN
ps: heeft iemand dit jaar al slechtvalken in den boom zien zitten? of zelfs al 2 exemplaren gezien?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyzo nov 05, 2006 3:37 pm

Ik heb de Slechtvalk nog altijd niet gezien (en ook al een tijdje geleden dat ik ijsvogels gezien heb - mooie waarneming).
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydo nov 09, 2006 5:57 pm

Laag overvliegende sperwer over de weides langs de blokstraat.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyza nov 11, 2006 4:51 pm

Daarnet eens naar de nieuwdonk geweest, op een mooie waterpieper op 't strandje na niet veel te beleven, in elk geval nog niet bijster veel smienten...
Aan de oude donk wel ne vent zien fietsen met een vers gevangen snoek van meer dan een halve meter, best wel indrukwekkend.

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
Neos
Watersnip



Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyza nov 11, 2006 7:15 pm

JAN schreef:
Aan de oude donk wel ne vent zien fietsen met een vers gevangen snoek van meer dan een halve meter, best wel indrukwekkend.

JAN

'k Vind daar niets indrukwekkend aan, neen, zielig vind ik dat. Hopelijk was dat beest langer dan 50 cm, want de minimummaat ligt in Belgie op 45 cm. Sommige hengelaars zijn nog geen stap verdergeraakt dan de Oude Belgen. In plaats van dat beestje voorzichtig te onthaken en hem in zijn element terug te zetten. 'k Begrijp nog altijd niet dat ze geen meeneemverbod opleggen voor alle inlandse vissoorten.

Groetjes

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyma nov 20, 2006 7:56 am

Dit weekend naar Lac du Der geweest. De kraanvogels zijn prachtig, indrukwekkend, ...
Mijn vrouw zag er in een bosje een onbekende vogel : volledig zwart, de grote van een merel, met deels felrode flank/vleugel iemand een idee ?

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyma nov 20, 2006 6:28 pm

Heu dat zegt mij niets eerlijk gezegd ...
Oja, misschien kan je ons vermaken met een kort overzichtje van de belangrijkste vogelwaarnemingen van je trip ? (op die mistery bird na dan)

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydi nov 21, 2006 8:47 am

Alle Jan, om je te plezieren,
Voor het ontbijt, in alle vroegte, tijdens de ochtendplas, vlogen er honderden kraanvogels over van hun slaapplaatsen aan het meer, naar ...
Ze zijn prachtig, en ze geven een ongelofelijk concert...
Eventjes de omgeving verkend en aan een weitje met wat struiken en boompjes blijven staan. In die struiken zaten een 30-tal kramsvogels (die ik voor de eerste keer heb gezien...) van hun gas te geven. Vinken, huis- en ringmussen, ... Er kwam een rode wouw op zijn gemak overgewaaid (knappe roofvogel). Op een draad een paar tortels, die werden opgeschrikt door een sperwer die er net geen te pakken kreeg, ... Zie je het een beetje voor je ?
Om het geheel compleet te maken was er net de nationale tentoonstelling voor natuurfotografen... Een driedaags festival dat het gehele dorp overspoelde. Prachtige tentoonstelling van fotograaf Vincent Munier gezien ... In de late namiddag opnieuw naar het meer getrokken voor de terugkeer van de kraanvogels ... Gewoon Spectaculair ... De aantallen die je ziet aankomen daar kan je alleen maar van dromen ... Het zijn niet alleen de kraanvogels, maar ook honderden grauwe ganzen, aalscholvers, kieviten, ... Zelden zoveel grote en kleine zilverreigers bij elkaar gezien, ...
Onvergetelijk ...

JAN schreef:
Heu dat zegt mij niets eerlijk gezegd ...
Oja, misschien kan je ons vermaken met een kort overzichtje van de belangrijkste vogelwaarnemingen van je trip ? (op die mistery bird na dan)

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydi nov 21, 2006 6:24 pm

In dit dan allemaal door uw spiksplinternieuwe verrekijker, ik kan geloven dat ge content zijt !
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydi nov 21, 2006 6:26 pm

In dit dan allemaal door uw spiksplinternieuwe verrekijker, ik kan geloven dat ge content zijt !
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydi nov 21, 2006 8:25 pm

'k loop op wolkjes ... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyzo nov 26, 2006 5:02 pm

Zonet aan 't heisbroek 2 grote zilverreigers.
Ik liep op 't stuk van de jager, en ze vlogen op (denk 'k toch?) achter de vijver gans aan de rechterkant, ik vermoed dus dat het niet door mij kwam aangezien dat toch wel heel ver was. In elk geval vlogen ze ver door richting brug van uitbergen

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptywo nov 29, 2006 5:55 pm

1 grote zilver te belham
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Saeftinghe   Leuke vogelwaarnemingen Emptywo nov 29, 2006 8:06 pm

Vandaag eens gepasseerd in Saeftinghe. Prachtige waarneming van blauwe kiekendief (mannetje). Vloog op een metertje of 10 voor mijn verrekijker op en vloog op zijn gemakske weg over het riet. Mooi ...

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptywo nov 29, 2006 8:24 pm

'k weet nu niet of je veel in saeftinghe komt, maar als dat wel zo is kunt ge uw waarnemingen altijd op onderstaande link ingeven ('t is dat 'k die waarnemingen sporadisch wat volg, maar er geven daar maar zeer weinig mensen waarnemingen door Smile ).

http://www.koekjes.net/cgi-bin/gastenboek/bekijken.pl?denaam=kavia&start=0
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptywo nov 29, 2006 9:10 pm

'k heb mijn waarneming geplaatst. Vaak kom ik er niet, maar als ik er kom zal ik mijn waarneming plaatsen.

Dimi
JAN schreef:
'k weet nu niet of je veel in saeftinghe komt, maar als dat wel zo is kunt ge uw waarnemingen altijd op onderstaande link ingeven ('t is dat 'k die waarnemingen sporadisch wat volg, maar er geven daar maar zeer weinig mensen waarnemingen door Smile ).

http://www.koekjes.net/cgi-bin/gastenboek/bekijken.pl?denaam=kavia&start=0
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptydo nov 30, 2006 7:27 pm

ruigpootbuizerd te saeftinghe volgens forum Question Question Question Question
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyvr dec 01, 2006 7:43 pm

Toen 'k vanochtend naar de les fietste, een slechtvalk in de buurt van 't Plateaugebouw in gent.
Mijn eerste waarneming van de beruchte slechtvalken van Sint-Baafs.

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Emptyza dec 02, 2006 9:45 am

Inderdaad - ook al gehoord als ik 's morgen op school kom (in vogelvlucht minder dan 100 m van de kathedraal).

Enkele klaslokalen hebben zelfs zicht op de kathedraal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Leuke vogelwaarnemingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leuke vogelwaarnemingen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 40Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leuke insectenwaarnemingen
» Overige geleedpotigen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: