Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Grote Zilverreigers

Ga naar beneden 
+5
kobra
Toon
leparadisperdu
kobra22
Zwammer
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr jan 06, 2012 1:02 pm

Eergisteren zag ik niet minder dan 13 Grote Zilverreigers op verschillende plaatsen (maximaal drie samen).

Gisteren zag Daan Stemgee er zelfs 10 samen en vandaag alweer 8 in Berlarebroek (en daar ben ik zelf nog niet gaan kijken, maar zullen zoals vorig jaar wel de meeste samentroepen).
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyzo jan 08, 2012 6:55 pm

Volgend grappig beeld kunnen maken, zoals je ziet stond mijn camera met afstandsbediening gericht op paal waar buizerd meest op komt zitten, hij komt afgevlogen en wat doet hij, op het paaltje ernaast zetten natuurlijk, sterker nog hij sch... nog eens in mijn gezicht om het er nog eens extra in te wrijven!!! Very Happy ... Wacht manneken, zal u nog wel hebben Wink
Grote Zilverreigers - Pagina 2 6660713191_dc70f52b0f_z
Buizerd by wpoelman, on Flickr

Wel de grote zilverreiger min of meer dicht kunnen fotograferen

Grote Zilverreigers - Pagina 2 6660718177_a983a268fe_z
Grote Zilverreiger3 by wpoelman, on Flickr

Grote Zilverreigers - Pagina 2 6660715453_352f277d3b_z
Grote Zilverreiger2 by wpoelman, on Flickr
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo feb 02, 2012 7:30 pm

Dimi zag er vandaag 26 (minstens 21 ter plaatse) - een nieuw record voor de KM Question
Zouden daar ook foto's van zijn?

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/62904527
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo feb 02, 2012 7:48 pm

Ze waren al weg toen één van de huisfotografen eraan kwam ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo feb 02, 2012 7:52 pm

En den anderen huisfotograaf is ook met lege memorycard thuisgekomen.
Ook geen kemphanen te zien aan de vliegerkesweide...
Bloody cold today...
L
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo feb 02, 2012 7:53 pm

kobra schreef:
Dimi zag er vandaag 26 (minstens 21 ter plaatse) - een nieuw record voor de KM Question
Zouden daar ook foto's van zijn?

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/62904527

Ik heb er een filmpje aan toegevoegd. Daar zie je er minstens 18 op. Je zal wel goed moeten kijken om ze allemaal te vinden. Er zaten er nog in de gracht en achter het riet. Net daarachter ook nog 2 die ik er evenmin bij kon filmen. Even later opgevlogen door een overvliegende jet. Ze splitsten zich op in 2 groepen. Een groep van 14 en eentje van 12. Die 14 vlogen even later door richting Donk. De overige volgden wat later. Ze zullen nog wel in de buurt zitten hoop ik.
Hier kan je het filmpje zien :



Groetjes,

Dimi


Laatst aangepast door Dimi op do feb 02, 2012 8:11 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo feb 02, 2012 8:05 pm

Wes schreef:
Ze waren al weg toen één van de huisfotografen eraan kwam ;-)
Jouw kaartje was toch niet helemaal leeg als ik deze hier zie:
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/62910159
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo feb 02, 2012 8:07 pm

Dimi schreef:
kobra schreef:
Dimi zag er vandaag 26 (minstens 21 ter plaatse) - een nieuw record voor de KM Question
Zouden daar ook foto's van zijn?

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/62904527

Ik heb er een filmpje aan toegevoegd. Daar zie je er minstens 18 op. Er zaten er nog in de gracht en achter het riet.
Hier kan je het ook zien :



Groetjes,

Dimi
cheers cheers cheers
Zelfs op een filmpje te zien - zo kan een mens gewoon binnen blijven met die kou Wink
Alle gekheid op een stokje - ik kijk al uit naar de waarnemingen van het weekend.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr feb 03, 2012 9:30 pm

Gisteren nog gelezen in Grasduinen:
Grote Zilverreigers zijn opportunistisch: ze gaan steeds op zoek naar nieuwe voedselsituaties...
In de winter schakelen ze grotendeels over op veldmuizen...
Slim als de reigers zijn zoeken ze het gezelschap van buizerds op. Wanneer die in flinke aantallen rond een veld hangen, betekent het dat er ook muizen moeten zijn...


Toch uitzonderlijke waarneming hier bij ons - zoveel Grote Zillies heb ik nog niet gezien op waarnemingen.be
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyza feb 04, 2012 7:53 am

kobra schreef:
Gisteren nog gelezen in Grasduinen:
Grote Zilverreigers zijn opportunistisch: ze gaan steeds op zoek naar nieuwe voedselsituaties...
In de winter schakelen ze grotendeels over op veldmuizen...
Slim als de reigers zijn zoeken ze het gezelschap van buizerds op. Wanneer die in flinke aantallen rond een veld hangen, betekent het dat er ook muizen moeten zijn...


Toch uitzonderlijke waarneming hier bij ons - zoveel Grote Zillies heb ik nog niet gezien op waarnemingen.be

Het zou de grootste ingegeven groep Grote Zilverreigers zijn voor minstens Oost-Vlaanderen. Op waarnemingen.be ben ik nationaal nog maar 1 grotere groep (27) tegengekomen, maar ik ga niet al die pagina's waarnemingen van de afgelopen jaren nakijken ... Ik ben al mijn ANWB gids langzaam aan het inscannen om ook een digitale versie te hebben voor op m'n iPhone. Daar kruipt al genoeg tijd in ... Smile
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyza feb 04, 2012 10:19 am

Dimi schreef:
Het zou de grootste ingegeven groep Grote Zilverreigers zijn voor minstens Oost-Vlaanderen. Op waarnemingen.be ben ik nationaal nog maar 1 grotere groep (27) tegengekomen, maar ik ga niet al die pagina's waarnemingen van de afgelopen jaren nakijken ... Ik ben al mijn ANWB gids langzaam aan het inscannen om ook een digitale versie te hebben voor op m'n iPhone. Daar kruipt al genoeg tijd in ... Smile
Groeten,
Dimi
Heb ook al zo'n aantal zaken liggen die ik wil inscannen om mee te nemen op iPad of tablet (want ben al wat te oud voor kleine schermpjes zoals iPod en iPhone).
Wel geen vogelgidsen heb ik al gedownload van iTunes, dus daar ga ik niet aan beginnen om die te scannen.
Maar als iemand anders er al zoveel tijd insteekt om dat te doen.... Idea
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyzo feb 05, 2012 2:47 pm

Dimi schreef:
Ik ben al mijn ANWB gids langzaam aan het inscannen om ook een digitale versie te hebben voor op m'n iPhone. Daar kruipt al genoeg tijd in ... Smile

Klaar ! Ziet er goed uit op iPhone. Wel in formaat en resolutie voor iPhone ingescand. Ik weet niet wat dat geeft op het scherm van een iPad.
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyzo feb 05, 2012 9:57 pm

Dimi schreef:
Dimi schreef:
Ik ben al mijn ANWB gids langzaam aan het inscannen om ook een digitale versie te hebben voor op m'n iPhone. Daar kruipt al genoeg tijd in ... Smile

Klaar ! Ziet er goed uit op iPhone. Wel in formaat en resolutie voor iPhone ingescand. Ik weet niet wat dat geeft op het scherm van een iPad.
Groeten,

Dimi
Misschien - als je dat wil - eens eentje doorsturen om te kijken wat het geeft?
Voor mij is iPod-formaat zeker te klein om te bekijken - heb zelfs al last met de ANWB-gids zelf en die is veel groter dan het schermpje van een iPod.
Daarom gebruik ik soms liever de Lars Jonsson, want daar zijn afbeeldingen groter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyma feb 06, 2012 11:46 am

Ik werk veel met IPAD.
Altijd bereid om eens te testen... cheers
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyza maa 03, 2012 11:53 am

Gisteren om 8 uur 's morgens voor het eerst een Grote Zilverreiger tussen de huizen gezien - aan de Provinciebaan op een weide naast het voetbalplein.
Moet leuk zijn om die plots in je achtertuin te zien verschijnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr jul 27, 2012 11:15 pm

De Grote Zillies zijn vroeg dit jaar - vorig jaar pas in september en nu al in juli Exclamation

Bewijsfoto van vanmorgen door Eddy Copers: http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/70045167
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyza jul 28, 2012 12:55 pm

kobra schreef:
Gisteren om 8 uur 's morgens voor het eerst een Grote Zilverreiger tussen de huizen gezien - aan de Provinciebaan op een weide naast het voetbalplein.
Moet leuk zijn om die plots in je achtertuin te zien verschijnen.

alhoewel ik er zeker van ben dat de meeste mensen die hem zien passeren zeggen : 'Er is hier een ooievaar gepasseerd' ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr sep 28, 2012 1:59 pm

Wes had gisteeren de eerste Grote Zilverreiger van het nieuwe seizoen in de KM - met bewijsfoto en al cheers
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/71369858

Vandaag en gisteren op stap geweest in de KM, maar heb er nog geen gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr sep 28, 2012 5:34 pm

kobra schreef:
Wes had gisteeren de eerste Grote Zilverreiger van het nieuwe seizoen in de KM - met bewijsfoto en al cheers
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/71369858

Vandaag en gisteren op stap geweest in de KM, maar heb er nog geen gezien.

De eerste ????
Ik moest kijken op de website van Tseef om een overzicht te krijgen. Maar daar is de eerste in augustus al gezien hoor. Waar is Kalkensemeersen.be naar toe ? Ook op trektellen al Grote zilver :
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20120926
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=131&site=0&land=2&taal=1&datum=20120927
Die van gisteren zat in Molenmeers ...
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr sep 28, 2012 6:47 pm

Dag Dimi,
ik heb alleen op scheldeland.waarnemingen.be gekeken en zag daar nog geen enkele waarneming sinds april in de KM.
Maar elders zijn ze inderdaad al eerder gezien.
Groeten,
Koenraad
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyza sep 29, 2012 10:55 am

Vandaag nog eentje tp in Broekmeers.

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Grzilver

Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptywo okt 31, 2012 10:15 am

Gisteren effe langs den asselwegel gewandeld met de gedachte of ik in molenmeers een grote zilver zou aantreffen, niet zo uitzonderlijk want al enkele jaren onze vaste overwinteraars, wat ik wel uitzonderlijk vind is dat ze steeds hun vaste stek kiezen, deze: http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/71939183 komt al járen op die plaats staan, fourageren of rusten (?), vreemde plek maar wel dichtbij de sloot...

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Zilver12
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptywo okt 31, 2012 1:00 pm

Klopt Erik.
Met (en zelfs zonder) de kijker kan je die ook zien van op het baantje langs Kalken Vaart.
Zou dat altijd hetzelfde exemplaar zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptydo nov 21, 2013 4:34 pm

Je kan nu wel elke dag makkelijk ergens Grote Zillie spotten, want heel opvallend zichtbaar in het landschap.
Wel lang geleden dat ik er nog eens ZES samen zag.
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/80329619
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Emptyvr nov 22, 2013 9:33 am

Foto van Grote Zilverreiger van vorig jaar in de Meersen, hiervoor verschillende dagen onder camouflagenet moeten zitten, eindelijk kwam er 5 seconden eentje voor de zoeker....

http://waarnemingen.be/waarneming/view/72842337?_popup=1

Deze is genomen in Florida, zonder Camou, niet in een schuilhut, ik kon er gewoon naartoe wandelen.... (op sommige plekken zaten er meer dan 100 tegelijk..)

Grote Zilverreigers - Pagina 2 10906147064_dda4230b67_c
238 - Great Egret by wpoelman, on Flickr

Reden waarom vogels hier veel en veel schuwer zijn is ongecontroleerde jacht in een veel te klein gebied dat Vlaanderen is...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grote Zilverreigers   Grote Zilverreigers - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Grote Zilverreigers
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Blauwborsten met grote vertraging
» Grote zilverreiger R.I.P. (?)
» Leuke vogelwaarnemingen
» De grote drooglegging
» Monitoringsproject Grote Gele Kwik

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: