Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 MISTERY BIRD

Ga naar beneden 
+5
wouter
WDDI
kobra
Peter Claus
JAN
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Volgende
AuteurBericht
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 6:46 pm

dat vind 'k niet hoor tseef ... 't zijn de mistery 's die moeilijker moeten worden ! ik dacht aan rosse grutto, en kheb 't gecontroleerd ..
't is maar stom om altijd voort te gaan van hetgeen ge al weet, want zo leert ge niets bij hé ... hopelijk is mijn mistery dus moeilijk genoeg om met boek op te lossen, en leert iedereen dus veel bij terwijl hij/zij aan 't snuisteren is in de boeken...

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 7:02 pm

Als beginner dacht ik aan grutto, rosse had ik nog nooit van gehoord... Ik zou kunnen gokken, maar dan had ik bij wijze van spreken evengoed kunnen zeggen dat het een apenarend was Wink Nu haal ik mijn boekske boven, zoek en rara, ik vond rosse grutto ... Niet iedereen heeft jaren ervaring he, ... Op die manier leert een mens nog eens wat bij he ... Ik moet helaas terugvallen op Lars Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 7:35 pm

zo 'helaas ' is dat toch niet? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 7:53 pm

Peter Claus schreef:
Der zijn nog veel piepers met een lange achternagel hé!

Beetje meer argumenten? Very Happy

Peter

Ja, ik ben wat traag met al die nieuwe mystery birds confused
Maar dan zijn er die niet alles lezen Sleep : ik had alle argumenten al net daarvoor gegeven:

ik denk dat de snavel te geel is, de onderbuik niet wit genoeg en de flankstrepen niet dun genoeg om Boompieper te zijn, dus gok ik op Graspieper.

Dat zijn dus 3 argumenten, en Jan voegde daar nog één argument aan toe: de achternagel.

Koenraad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 8:39 pm

boeken of geen boeken, veel antwoorden zijn er nog niet uit de bus gekomen voor dat vogeltje van Jan... !
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 8:41 pm

Jan toch,

een onscherpe foto van een vliegende zangvogel...

Kan het nog moeilijker?

Spitse snavel, korte staart (met witt buitenste staartpennen?), donkere kop en hals, lichte buik...

Dat lukt me toch nie zonder boek zenne drunken

Ik laat de volgende opties open:

Monniksgier, Nonnetje, Grijze junco of Heggenmus

Straffe mysterie!

Peter cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydi nov 07, 2006 8:45 pm

mietjes !
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 8:33 am

Ja Jan,

Weinig reactie hé...

Een tip?

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 1:56 pm

maar alli wa 's da nu, ik zou een tip moeten geven als zelfs nog niemand heeft geprobeerd ?? Shocked
maar 't is goed, kzal dan toch een kleine tip van de sluier lichten: er broeden geen 100 paartjes van in de meersen.
dus iedereen: neem uw boek, en kijk eens wat de door peter genoemde kenmerken heeft ...

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 3:42 pm

Ik vermoed dat het een leeuwerik is. Veldleeuwerik kan uitgesloten worden aangezien er volgens Jan < dan 100 in de meersen broeden en de veldleeuwerik niet echt een zeldzaamheid is. Korte staart, donkerder (gestreepte ?) borst, bleke buik en zover ik zie een wenkbrauwstreep ? en ongestreepte oorstreek. Ik denk boomleeuwerik.

Dimi


Laatst aangepast door op do nov 09, 2006 3:47 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 3:46 pm

Met zo'n lange spitse snavel?

Een leeuwerik lijkt me het daardoor niet te zijn!

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
Neos
Watersnip



Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 4:07 pm

leparadisperdu schreef:
Ik vermoed dat het een leeuwerik is. Veldleeuwerik kan uitgesloten worden aangezien er volgens Jan < dan 100 in de meersen broeden en de veldleeuwerik niet echt een zeldzaamheid is. Korte staart, donkerder (gestreepte ?) borst, bleke buik en zover ik zie een wenkbrauwstreep ? en ongestreepte oorstreek. Ik denk boomleeuwerik.

Dimi

Ja, inderdaad, er broeden <100 leeuweriken in de Meersen en vind persoonlijk de veldleeuwerik tot de zeldzaamheden gaan behoren.

Voor boomleeuwerik is volgens wij de staart te lang. Bij de eerte flits dacht ik aan koperwiek. Maar de foto is van dien aard, dat het gissen blijft.

Groetjes

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 4:27 pm

danku dimi, toch iemand die durft Razz Razz
maar idd boomleeuwerik is het niet, omwille van de te kleine dikke snavel en te korte staart. Koperwiek is 't zeker ook niet ...
Waar je best op let: een vrij strak afgetekende borst (in elk geval niet diffuus uitlopend), lange spitse snavel, vrij lange staart toch wel ...

nog een poging? misschien eens de onze goeroe himself Very Happy Very Happy ?

JAN
(die er duidelijk plezier aan beleeft !)
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 4:44 pm

Gokje...

een juveniele kwikstaart?

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 4:55 pm

neen die is het niet.
'k zal nog een tip geven: de soort in kwestie moet niet gehomologeerd worden in belgie, maar kan desalniettemin als vrij bijzonder beschouwd worden + er staat in de ANWB een vluchtfoto die vrij goed op de misteryfoto lijkt !

JAN
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 5:19 pm

Moeilijk hoor Jan, ...
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 5:29 pm

Peter Claus schreef:
Gokje...

een juveniele kwikstaart?

Peter

zo afgelijnd bedoelde ik het nu ook weer niet ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Neos
Watersnip



Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 5:34 pm

Als we dan toch aan 't gokken zijn: Grote pieper

Groetjes

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 5:54 pm

cheers cheers cheers We hebben een winnaar ! cheers cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 7:54 pm

Mooie raadselfoto - kon er niets van maken.

Die staart heeft me misleid - staat die zo open als ze bidden?
Of is dit zo in de vlucht?

Koenraad
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 8:08 pm

tseef schreef:
ik vind dat iedereen eerst eens zonder zijne vogelgids moet proberen, want zo is 't toch ietske moeilijker... ! dus zet je eerste gedacht op het forum, in een tweede bericht kan je eventueel bijsturen ...
dat vogeltje van Jan, dat is andere koek mijn gedacht, denk niet dat er veel gaan juist zijn ... ! Evil or Very Mad
een versleten Boompieper ? Sleep

Zonder boeken kan ik het niet study study

Anderen bellen naar de 0900 vogellijn (0,45 euro per minuut) om te weten wat er zit.
Of laten zich verwittigen door Rare Bird Alert (20 euro per jaar) om te weten wat er zo allemaal aan speciaals kan overvliegen.
En je mag er dan donder op zeggen dat ze het ook zullen gezien hebben Smile Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 8:18 pm

Miljaar Jan, zo moeilijk!

Iets menselijker... (mag met vogelgids):

MISTERY BIRD - Pagina 3 Rararax2ww0.th

Oja, het zijn twee soorten

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
Neos
Watersnip



Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 9:02 pm

Da's een weggever hé Peter.

Heb het antwoord per PM gestuurd om de spanning er nog wat in te houden. Laughing

Groetjes

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 10:11 pm

Neos schreef:
Da's een weggever hé Peter.

Heb het antwoord per PM gestuurd om de spanning er nog wat in te houden. Laughing

Groetjes

Marc

om niet af te gaan zeker Razz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Emptydo nov 09, 2006 11:04 pm

Strandstaanders, in dit geval de Bonte Strandstaander en de Drieteenstrandstaander Laughing Laughing

Maar als ze gaan bewegen worden het meestal Strandlopers.

Koenraad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MISTERY BIRD   MISTERY BIRD - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
MISTERY BIRD
Terug naar boven 
Pagina 3 van 16Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Super Mistery Bird
» Bird Fair
» Global Bird Weekend

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Mystery's en determinatievraagstukken!-
Ga naar: