Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Leuke vogelwaarnemingen

Ga naar beneden 
+9
noumea
Peter Claus
Toon
WDDI
wouter
Lucgast
erikroels
kobra
Wes
13 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 22 ... 30  Volgende
AuteurBericht
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyvr maa 08, 2013 7:15 pm

De Grote Gele van de Molenbeek (Massemen)

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8539011927_763ea5a579_z
Grote Gele Kwik2 by wpoelman, on Flickr

Hij wou zijn eigen de keel al toenijpen

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8539011415_6eab37f0a1_z
Grote Gele Kwik4 by wpoelman, on Flickr

Op de Vliegerkes zaten twee grutto's, wat zijn het toch een prachtige beestjes :-) Hoop dat ze nog lang naar de Meersen komen.

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8540183226_959c0f6a61_z
Grutto3 by wpoelman, on Flickr
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyvr maa 08, 2013 7:31 pm

wouter schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Nboh7mVoNvQ&feature=youtu.be

Vandaag kort in de namiddag 3 ooievaars op de ooievaar-bomen aan de rand van Molenmeers, duidelijk een koppel (waarvan 1 geringd blauw/wit) en een derde.
Het koppel luid klepperend.

Ik zie dat Danny er 3 had boven Overmere rond 12h45 richting Zele. Ik heb deze gefilmd rond 13h37 en ze zijn nog langer gebleven, dus dit zijn andere.

mvg

Wouter

Waarom wordt daar eigenlijk geen karrewiel of zo geplaatst ? Gegarandeerd een broedgeval ...
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyvr maa 08, 2013 8:59 pm

WDDI schreef:
wouter schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Nboh7mVoNvQ&feature=youtu.be

Vandaag kort in de namiddag 3 ooievaars op de ooievaar-bomen aan de rand van Molenmeers, duidelijk een koppel (waarvan 1 geringd blauw/wit) en een derde.
Het koppel luid klepperend.

Ik zie dat Danny er 3 had boven Overmere rond 12h45 richting Zele. Ik heb deze gefilmd rond 13h37 en ze zijn nog langer gebleven, dus dit zijn andere.

mvg

Wouter

Waarom wordt daar eigenlijk geen karrewiel of zo geplaatst ? Gegarandeerd een broedgeval ...
Groetjes,

Dimi


Ten eerste Dimi: omdat die bomen niet op Natuurpunt-terreinen staan en we daar dus weinig of niets over te zeggen hebben.
Ten tweede is er geen eensgezindheid binnen het bestuur over de wenselijkheid van het bewust aantrekken van ooievaars als broedvogel. Zoveel mensen, zoveel meningen, dat is ook binnen een vrijwilligersgroep zo omtrent bepaalde zaken.
Zo zijn ooievaars predators van ondermeer jonge weidevogels. De kieviten en grutto's hebben het al hard te verduren in de Meersen (vroegtijdig maaien op sommige landbouwpercelen, nestpredatie door kraaien, predatie van jongen door reigers, druk van exotische ganzen,...), dus het bewust aantrekken van een koppel ooievaars vinden sommigen geen goed idee.
Bovendien zijn ooievaars hier ook in het verleden nooit gewone broedvogels geweest, dus kan men zich de vraag stellen of men de populatie nog verder dient op te drijven op 'kunstmatige' wijze.
Last but not least: zo'n karrewiel plaatsen is natuurlijk ook iets wat niet gratis is. Bovendien moeten weer dezelfde vrijwilligers dat allicht gaan doen, en zoals gezegd is er dus geen eensgezindheid. Maar het staat privé-eigenaars natuurlijk wel vrij dat op eigen beweging te doen. Wie dat per sé wil zou dus de eigenaar van die bomen kunnen aanspreken en zelf initiatief nemen. Daar gaan we ons nu ook niet tegen gaan verzetten natuurlijk... Wij hebben niets tegen die ooievaars ook hé.

Nartuurlijk zijn er ook mensen binnen het bestuur die dat wel zien zitten. Die argumenteren dan bvb dat zo'n koppel ooievaars de aantrekkingskracht van het gebied verhoogt en een ideale manier is om meer mensen bij de natuur te betrekken. En er zijn nog wel meer argumenten pro.

Ook over het plaatsen van andere nestkasten kan je discussiëren natuurlijk. Is het nodig/nuttig of niet? Bijvoorbeeld de slechtvalkenbak op de kerktoren van Wetteren. Die slechtvalken zullen misschien ook eens een grutto pakken, dat weet ik ook wel. Toch vreten ze momenteel 90% stadsduiven. Hierover was destijds (achttal jaar geleden) wel iedereen het eens, mede door de steun van de gemeente die het plaatsen financieel voor haar rekening nam. Die slechtvalken brengen mensen ook dichter bij de natuur en dan nog wel in een stedelijke omgeving. We plannen daar zeker nog een en ander rond te doen om mensen meer aandacht te laten schenken aan natuur.

Ik vind persoonlijk dat we vanuit het bestuur van Natuurpunt Scheldeland enkel zaken moeten gaan doen als iedereen die zich engageert binnen het bestuur er ook echt achter staat.

Hopelijk is deze uitleg voldoende? Al besef ik wel dat niet iedereen het er volmondig mee zal eens zijn... Blijft wel het feit dat de populatie ooievaars nog nooit zo hoog was in Europa en dat de populatie slechtvalken nog altijd niet op haar niveau is van weleer. Dus persoonlijk vind ik het ook meer aangewezen om bvb slechtvalken, steenuilen en zwaluwen bvb een handje te helpen. Die beesten komen uit / zitten in een diep dal.

Maar: dat is slechts mijn persoonlijke mening hé!
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyza maa 09, 2013 7:09 am

WDDI schreef:
wouter schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Nboh7mVoNvQ&feature=youtu.be

Vandaag kort in de namiddag 3 ooievaars op de ooievaar-bomen aan de rand van Molenmeers, duidelijk een koppel (waarvan 1 geringd blauw/wit) en een derde.
Het koppel luid klepperend.

Ik zie dat Danny er 3 had boven Overmere rond 12h45 richting Zele. Ik heb deze gefilmd rond 13h37 en ze zijn nog langer gebleven, dus dit zijn andere.

mvg

Wouter

Waarom wordt daar eigenlijk geen karrewiel of zo geplaatst ? Gegarandeerd een broedgeval ...
Groetjes,

Dimi

Als er een koppel Ooievaars in de Kalkense meersen wil broeden, dan zullen ze wel zelf een nest maken. Zowel het koppel in Daknam (alhoewel nu verplaatst naar nestpaal) als het koppel van de Donk hebben zelf een nest gemaakt en broeden er al jaren met succes.

Het argument van een extra predator is een argument dat er eigenlijk geen is vind ik. De laatste jaren is het broedsucces van grutto in de Kalkense meersen zeer goed (monitoring INBO) en dat in tegenstelling tot veel andere gebieden in Vlaanderen (o.a. linkeroever). Het frustreert Keizer Geert Spanoghe zo dat dit broedsucces in zijn eigen gebieden niet wordt behaald, dat bepaalde gebieden op Linkeroever werden uitgerasterd om Vos buiten te houden.

Bon, ondanks de aanwezigheid van talloze predatoren: vos, marters, blauwe reiger (meer dan 100 broedparen op Donk), ooievaar,... is het broedsucces in de meersen net zeer goed. Reden is eenvoudig: er is in de meersen geen enkel gruttoperceel dat nog voor 15 juni wordt gemaaid (dankzij Natuurpunt en het project van het Regionaal Landschap). Uitmaaien is er bij ons niet meer bij. Daarnaast is de habitatkwaliteit (structuurvariëteit, bodemvoedsel,...) in de Kalkense meersen van hoog niveau.

En daar hangt de klepel. Als grondbroeders zoals grutto's kunnen broeden in kwalitatieve (zelfs kleine) natuurgebieden, dan is predatie geen probleem. Het is in ontwrichte systemen dat predatie de druppel te veel is. De oorzaak ligt dan wel ergens anders natuurlijk...
Het is trouwens perfect natuurlijk dat weidevogels 70% van hun legsels verliezen aan predatie. Daarom worden kieviten en grutto's ook ouder dan 30 jaar.

Indien predatie op grutto in de Kalkense meersen echt een acuut probleem zou zijn, dan pleit ik per direct voor het verwijderen van de nestkast voor Slechtvalk op de kerk van Wetteren. Alle argumenten die Toon aanbrengt pro slechtvalk kun je ook laten gelden voor ooievaar en omgekeerd ook voor de tegenargumenten.

DUS: predatoren zijn meer dan welkom in de Kalkense meersen! Het is aan ons (ook aan jou Dimi!) om ons in te zetten voor meer habitatkwaliteit in de meersen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 49
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyza maa 09, 2013 9:01 am

Ik ga akkoord met Peter dat als ze willen broeden ze het ook zullen doen op een zelf gekozen geschikte locatie.
Ik ben echter ook een voorstander om ze een handje te helpen met een karrewiel, omwille dat dit een fantastisch uithangbord/publiekstrekker zou zijn voor de Kalkense meersen. Stel je voor, als wandelaar onthaald worden door een klepperend koppel ooievaars aan de rand van de meersen, dit zou toch fantastisch zijn ?
Aan de rand molenmeers of aan het vaartplein zou een goede locatie zijn.

Mvg

Wouter

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyza maa 16, 2013 1:08 pm

Mooie waarneming van Zwarte Ruiter door Sjacky - toch nog maar een tiental waarnemingen van deze soort hier:
http://scheldeland.waarnemingen.be/soort/view/210
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyzo maa 17, 2013 5:11 pm

RUIGPOOTBUIZERD al gans de namiddag in molenmeers, PRACHTIG beest dat ZEER graag in de belangstelling staat!!
Ik gok dat die morgen nog aanwezig zal zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyzo maa 17, 2013 5:13 pm

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/74384534
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyzo maa 24, 2013 5:16 pm

't was plezierig om buiten te zijn vandaag

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585381875_42d6e9021f_z
Putter by wpoelman, on Flickr

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585390101_aaafdb1152_z
grutto8 by wpoelman, on Flickr

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585393077_a2fffd4c17_z
Grutto5 by wpoelman, on Flickr

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585394065_e9e5d4ff61_z
Grutto3 by wpoelman, on Flickr

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585394919_487f2039a8_z
Grutto2 by wpoelman, on Flickr

En nog een Roodborsttapuitje ook

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585425501_4a7c657eb8_z
Roodborsttapuit by wpoelman, on Flickr

En ik moet dikwijls aan onze Neos denken toen we met een paar man naar de Hop in Wichelen aan 't kijken waren. Opeens begon hij foto's te maken van huismussen die in een spar aan 't spelen waren. Ge gaat ze minder en minder beginnen zien zei hij, en we lachten er zelfs nog een beetje mee...

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585383415_45f4a53715_z
Huismus by wpoelman, on Flickr

Bij mijn ouderlijk huis op Overschelde zijn die mannen nu voor hun 28ste jaar op rij een nest beginnen maken onder de dakgoot... Ge zijt welkom, beste geburen!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyzo maa 24, 2013 5:22 pm

Wes schreef:

En ik moet dikwijls aan onze Neos denken toen we met een paar man naar de Hop in Wichelen aan 't kijken waren. Opeens begon hij foto's te maken van huismussen die in een spar aan 't spelen waren. Ge gaat ze minder en minder beginnen zien zei hij, en we lachten er zelfs nog een beetje mee...

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585383415_45f4a53715_z
Huismus by wpoelman, on Flickr

Bij mijn ouderlijk huis op Overschelde zijn die mannen nu voor hun 28ste jaar op rij een nest beginnen maken onder de dakgoot... Ge zijt welkom, beste geburen!
Ook hier hebben we elk jaar nesten - heb zelfs zo'n mussennestkast geplaatst, maar ze verkiezen het toch om onder de pannen te zitten.
Ik denk dat die van jullie overdag ook naar hier komen, want dat zitten er hier soms tientallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyzo maa 24, 2013 5:24 pm

Wes schreef:
't was plezierig om buiten te zijn vandaag

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8585394065_e9e5d4ff61_z
Grutto3 by wpoelman, on Flickr
!
Die Grutto met die kleurringen van de vorige jaren zit er blijkbaar ook weer bij cheers

Toch weer prachtige foto's van iemand die de kou durft te trotseren santa
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptywo maa 27, 2013 5:39 pm

Zwarte Wouw, Rouwkwikstaart, Blauwe Kiekendief, ... - dat gaat daar precies goed vooruit bij Wouter cheers
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarnemingen_v7.php?groep=1&family=0&datum=2013-03-27&z=1&provincie=0
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptywo maa 27, 2013 9:58 pm

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8595300993_98f05b78a7_z
Kievit by wpoelman, on Flickr
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydo maa 28, 2013 12:04 pm

Dime en tseef waren vandaag weer paraat aan de Vliegerkesweide met o.a. gekleurringde Grutto's en IJslandse Grutto, Bonte Strandloper en Tureluur.

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarnemingen_v7.php?groep=1&family=0&datum=2013-03-28&z=1&provincie=0
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptyma apr 01, 2013 7:04 pm

Tureluur gefotografeerd op 1 april 2013 op de Vliegerkesweide....

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Tureluurbis



Tureluur gefotografeerd op 1 april 2013 in Burgh-Haamstede, Zeeland (paar uur eerder)

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8609707143_260272a9dc_z
Tureluur by wpoelman, on Flickr

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 8609704703_d0c4ce95df_z
Tureluur2 by wpoelman, on Flickr

Wat is Holland toch een fijn vogel-landje Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 9:27 am

En toch heb je er nog altijd die het niet begrijpen dat je dan de vogels best niet verstoort door te proberen zo dicht mogelijk te gaan zonder enige camouflage.

Gisteren stond er daar weer eentje in de buurt van die Steenuil.

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Vogelfotografie
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 10:05 am

Vorige week zat die daar ook die persoon daar ook op een stoeltje in 't midden van de weide. Ik denk niet dat die persoon op de hoogte is dat daar steenuilen wonen, maar dat hij/zij (je kan het moeilijk zien) eerder aan een soort van trektellen doet ... Hoedanook als hij daar nog eens zit, misschien best eens bijgaan en proberen overtuigen om ergens anders te zitten? Voorbij de Vliegerkes is het toch veel interessanter?
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 6:13 pm

Wes schreef:
Vorige week zat die daar ook die persoon daar ook op een stoeltje in 't midden van de weide. Ik denk niet dat die persoon op de hoogte is dat daar steenuilen wonen, maar dat hij/zij (je kan het moeilijk zien) eerder aan een soort van trektellen doet ... Hoedanook als hij daar nog eens zit, misschien best eens bijgaan en proberen overtuigen om ergens anders te zitten? Voorbij de Vliegerkes is het toch veel interessanter?

Inderdaad Wesley: zulke mensen moeten echt aangesproken worden. Zomaar midden in de weiden gaan staan of zitten kan en mag zelfs niet! Als zelfs vogelkijkers en fotografen al het slechte voorbeeld gaan geven, dan zijn we echt ver van huis... Er is genoeg te zien vanop de wegen en paden.
Dus een oproep aan allen: spreek zulke mensen aan; anders wordt het op den duur een verstoring van jewelste. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 6:45 pm

Den besten was toch nog altijd den dienen die met zijn macro lens eens de steenuil van dicht ging trekken... affraid
Heb toen ook aangesproken en die kerel en zijn pa waren van geen kwaad bewust...
Soms dringt het pas laat door!
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 7:31 pm

...ook een groeiend probleem in de Meersen, zijn jonge gasten die daar -ik weet niet wat- komen uitsteken.

Daarnet kwam een VW Polo VANACHTER het planteurbos gereden, om volop te patineren over die grindweg; gevolgd door een brommertje... Een jonge gast zei me een tijdje geleden dat de Meersen meer en meer werden gebruikt voor kleine drugsfeestjes... ik dacht dat hij aan 't overdrijven was; maar een verwittigd man is er twee waard.

Snap nog altijd niet waarom ik zijn plaat niet heb opgeschreven... Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 7:40 pm

Wes schreef:
Vorige week zat die daar ook die persoon daar ook op een stoeltje in 't midden van de weide. Ik denk niet dat die persoon op de hoogte is dat daar steenuilen wonen, maar dat hij/zij (je kan het moeilijk zien) eerder aan een soort van trektellen doet ... Hoedanook als hij daar nog eens zit, misschien best eens bijgaan en proberen overtuigen om ergens anders te zitten? Voorbij de Vliegerkes is het toch veel interessanter?
Zeker geen trekteller - was bezig met digiscoping en toestel stond gericht op knotwilg met steenuil.

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Digiscoping
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 7:49 pm

Toon schreef:
Inderdaad Wesley: zulke mensen moeten echt aangesproken worden. Zomaar midden in de weiden gaan staan of zitten kan en mag zelfs niet! Als zelfs vogelkijkers en fotografen al het slechte voorbeeld gaan geven, dan zijn we echt ver van huis... Er is genoeg te zien vanop de wegen en paden.
Dus een oproep aan allen: spreek zulke mensen aan; anders wordt het op den duur een verstoring van jewelste. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik weet het, Toon, maar voel mij nu al te veel een schoolmeester Wink
Gisteren wel enkele mensen aangesproken in het Hageven (gebied van Natuurpunt in Neerpelt), maar achteraf spijt dat ik van de feiten geen foto genomen heb.
Daar liepen midden in het natuurgebied, op de plaats waar heel wat koppeltjes Boomleeuweriken zaten, twee koppels (Hollanders) met twee grote loslopende honden. Toen ze mij zagen komen riepen en floten ze de honden weer bij zich, maar dat was slechts pro forma, want direct daarna liepen die honden weer naar de vennetjes.
Zowel aan de twee vrouwen als aan de twee mannen heb ik gezegd:"Honden aan de lijn" - misschien hebben ze de lagere school niet afgemaakt en kunnen ze niet lezen.
Er liggen daar nochtans mooie wandelpaden net buiten het gebied waar het minder storend s om honden te laten loslopen, maar mogelijks mag het daar ook niet, ook al staan daar geen bordjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 7:56 pm

Heb nog gekeken of er geen foto's van Steenuil geplaatst worden om man aan te spreken via e-mail - zoals die waarneming enkele dagen geleden met de foto's van de Ransuil.
Die Ransuilen zijn duidelijk verstoord op de roestplaats (overdag!) - daarom beter om die roestplaatsen niet exact in te geven op waarnemingen.be, want dit trekt duidelijk de verkeerde mensen aan.
Toch zijn er nog altijd die die exacte locaties aan jan en alleman doorgeven.

Hier de foto's van de verstoring: http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/74700317
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 8:02 pm

Zouden dit kemphanen zijn?
Het betreft deze waarneming
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/74726760
onzeker Kemphaan - Philomachus pugnax gezien op 2013-04-02 Kalkense meersen - Langendonk
Foto's:
Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 4540832

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 4540836

bij voorbaat dank Luc Gasthuys
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Emptydi apr 02, 2013 8:03 pm

En dit de rouwkwikstaart?
Het betreft deze waarneming
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/74726845
onzeker Rouwkwikstaart - Motacilla alba yarrellii gezien op 2013-04-02 Kalkense meersen - Langendonk
Foto's:
Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 4540852

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 4540854

bij voorbaat dank Luc Gasthuys
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 14 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leuke vogelwaarnemingen
Terug naar boven 
Pagina 14 van 30Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 22 ... 30  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leuke insectenwaarnemingen
» Leuke vogelwaarnemingen
» Overige geleedpotigen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: