Graag stellen we jullie graag onze nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur voor: Samuel De Rycke.
"Begin deze zomer nam ik de fakkel als voorzitter van Natuurpunt Studie over van Koen van Keer, wie ik erg bedanken wil voor de afgelopen periode. Dankbaar, gesteund door een team medebestuurders en met veel plezier neem ik deze stap na enkele jaren deelname in de raad van bestuur. Trots ook, om (in eender welke hoedanigheid) onderdeel te kunnen zijn van een levendige organisatie en netwerk zo mooi en relevant als Natuurpunt Studie dat is.
Een klein decennium zet ik me al in voor de soortgroep wilde bijen en wespen in de gewestelijke werkgroep Aculea. Net als in zovele andere werkgroepen richten we ons daar op het samenbrengen en verspreiden van kennis, verwondering en ondersteuning in het zo goed mogelijk beschermen van een soortgroep.
Zo divers als onze biodiversiteit, is ook onze gezamenlijke passie en kennis. Laten we samen geen enkel facet van de biodiversiteit onbekend noch onbemind laten. In deze flits vragen we dan ook jullie inbreng en ideeën om onze werking en natuurbescherming verder aan te scherpen. Neem daar even de tijd voor, we luisteren, lezen en gaan er mee aan de slag."