Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Leuke vogelwaarnemingen

Ga naar beneden 
+15
danobus
Zwammer
Toon
kobra22
test
herborenherborist
jan dp
erikroels
leparadisperdu
kobra
wouter
WDDI
Neos
Peter Claus
JAN
19 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende
AuteurBericht
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyvr jan 11, 2008 7:41 am

leparadisperdu schreef:
Toon schreef:
Let maar op Dimi! Is uw eega niet in verwachting??? tongue
Neeje, een gezin van 6 is al genoeg !!!

Dimi
Gelijk heb je - daar kan ik over meespreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyvr jan 11, 2008 7:47 am

kobra22 schreef:
leparadisperdu schreef:
Toon schreef:
Let maar op Dimi! Is uw eega niet in verwachting??? tongue
Neeje, een gezin van 6 is al genoeg !!!

Dimi
Gelijk heb je - daar kan ik over meespreken.
Ik ook, maar we gaan daarover toch niet kniezen in een item over vogels.
Alhoewel, de ooievaar ..... Very Happy
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyvr jan 11, 2008 4:46 pm

Juist, over vogels.
En dat weet de automatisch toegevoegde reclame ook, bovenaan het forum.
Publiciteit voor de vogelgeluiden van Nico de Haan, dat gaat nog.
Maar heel geregeld veschijnt daar die "vogelverjager", volgens hen de beste op de markt.

De Birdchaser helpt tegen vogeloverlast op balcons, rieten daken en in fruitbomen. Inzetbaar tegen duiven, meeuwen, kraaien, eksters, spreeuwen, lijsters en merels. Ook ratten, muizen en konijnen worden afgeschrikt.
Hoe werkt het?
De Birdchaser schrikt af door de roep van roofvogels als havik, valk en uil te produceren nadat ongewenst vogelbezoek wordt gedetecteerd door de infrarood sensor. De sensor detecteert tot 9 meter infrarood bewegingen binnen een hoek van 130 graden. Voor afschrikking bij fruitbomen kan een tijdsinterval van 5-30 minuten worden ingesteld.


http://www.diergedrag.nl/N_frame.html?http://www.diergedrag.nl/N_art_15.html?gclid=CIju56DC7pACFQNFMAodGXEnvw
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyvr jan 11, 2008 6:02 pm

kobra22 schreef:
Juist, over vogels.
En dat weet de automatisch toegevoegde reclame ook, bovenaan het forum.
Publiciteit voor de vogelgeluiden van Nico de Haan, dat gaat nog.
Maar heel geregeld veschijnt daar die "vogelverjager", volgens hen de beste op de markt.

De Birdchaser helpt tegen vogeloverlast op balcons, rieten daken en in fruitbomen. Inzetbaar tegen duiven, meeuwen, kraaien, eksters, spreeuwen, lijsters en merels. Ook ratten, muizen en konijnen worden afgeschrikt.
Hoe werkt het?
De Birdchaser schrikt af door de roep van roofvogels als havik, valk en uil te produceren nadat ongewenst vogelbezoek wordt gedetecteerd door de infrarood sensor. De sensor detecteert tot 9 meter infrarood bewegingen binnen een hoek van 130 graden. Voor afschrikking bij fruitbomen kan een tijdsinterval van 5-30 minuten worden ingesteld.


http://www.diergedrag.nl/N_frame.html?http://www.diergedrag.nl/N_art_15.html?gclid=CIju56DC7pACFQNFMAodGXEnvw

Firefox gebruiken, dan heb je daar allemaal geen last van ! Geen banners, pop-ups, reklame, ...

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyvr jan 11, 2008 11:20 pm

leparadisperdu schreef:
Firefox gebruiken, dan heb je daar allemaal geen last van ! Geen banners, pop-ups, reklame, ...

Dimi
Ik gebruik Firefox sedert gisteren, gewoon om eens te proberen.
En ik moet zeggen dat het mij wel bevalt, al is het wennen en al heb ik veel finesses nog niet gevonden. Maar je krijgt haast geen rommel meer binnen.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyza jan 12, 2008 7:43 am

Zwammer schreef:
leparadisperdu schreef:
Firefox gebruiken, dan heb je daar allemaal geen last van ! Geen banners, pop-ups, reklame, ...

Dimi
Ik gebruik Firefox sedert gisteren, gewoon om eens te proberen.
En ik moet zeggen dat het mij wel bevalt, al is het wennen en al heb ik veel finesses nog niet gevonden. Maar je krijgt haast geen rommel meer binnen.
Z.

Idd, IE hinkt al jaren achterop. Als je dan nog een paar goeie "plugins"
installeert, gaat het allemaal nog vlotter en veiliger. Maar, Firefox is niet zaligmakend hoor. Er is onlangs toch ook een veiligheidsprobleem gevonden dat ze hebben moeten verhelpen met een update ... Geen enkele browser is op dit moment volledig safe.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyza jan 12, 2008 9:20 am

leparadisperdu schreef:
Zwammer schreef:
leparadisperdu schreef:
Firefox gebruiken, dan heb je daar allemaal geen last van ! Geen banners, pop-ups, reklame, ...
Dimi
Ik gebruik Firefox sedert gisteren, gewoon om eens te proberen.
En ik moet zeggen dat het mij wel bevalt, al is het wennen en al heb ik veel finesses nog niet gevonden. Maar je krijgt haast geen rommel meer binnen.
Z.
Idd, IE hinkt al jaren achterop. Als je dan nog een paar goeie "plugins"
installeert, gaat het allemaal nog vlotter en veiliger. Maar, Firefox is niet zaligmakend hoor. Er is onlangs toch ook een veiligheidsprobleem gevonden dat ze hebben moeten verhelpen met een update ... Geen enkele browser is op dit moment volledig safe.
Dimi
Ja, en ik heb gisteren net ontdekt dat mijn PC-banking niet werkt met Firefox.
No
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyza jan 12, 2008 9:26 am

Zwammer schreef:
leparadisperdu schreef:
Zwammer schreef:
leparadisperdu schreef:
Firefox gebruiken, dan heb je daar allemaal geen last van ! Geen banners, pop-ups, reklame, ...
Dimi
Ik gebruik Firefox sedert gisteren, gewoon om eens te proberen.
En ik moet zeggen dat het mij wel bevalt, al is het wennen en al heb ik veel finesses nog niet gevonden. Maar je krijgt haast geen rommel meer binnen.
Z.
Idd, IE hinkt al jaren achterop. Als je dan nog een paar goeie "plugins"
installeert, gaat het allemaal nog vlotter en veiliger. Maar, Firefox is niet zaligmakend hoor. Er is onlangs toch ook een veiligheidsprobleem gevonden dat ze hebben moeten verhelpen met een update ... Geen enkele browser is op dit moment volledig safe.
Dimi
Ja, en ik heb gisteren net ontdekt dat mijn PC-banking niet werkt met Firefox.
No
Z.

Je kan voor pop-ups van websites, beveiligde websites, e.d. firefox een uitzondering laten maken. Bij mij werkt het probleemloos.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma jan 14, 2008 1:38 pm

juist vanop mijn slaapkamer een magelaengans op trek gezien!
topwaarneming!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma jan 14, 2008 2:47 pm

JAN schreef:
juist vanop mijn slaapkamer een magelaengans op trek gezien!
topwaarneming!
Slaapkamer?? Studeerkamer zal je bedoelen Wink
Die kwam gewoon eens onze student controleren study
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma jan 14, 2008 8:35 pm

leparadisperdu schreef:
Je kan voor pop-ups van websites, beveiligde websites, e.d. firefox een uitzondering laten maken. Bij mij werkt het probleemloos.
Dimi
Dimi, dat lukt niet, want de url van mijn PC-bankingtoepassing is blijkbaar te lang voor het veld in Firefox, maar we moeten niet verder zwammen over internetverkenners en vuurvossen op dit item. Leg mij eens uit hoe je het doet via een PB (privé bericht).
Dank bij voorbaat, Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyzo jan 27, 2008 9:04 am

kobra22 schreef:
erikroels schreef:
2 fimkes van de zwanen:

http://www.megavideo.com/?v=73THSYDD

http://www.megavideo.com/?v=A5Z3MNKW

gr. erik
Ze zitten alle drie met de hals in de lucht, niet aan het eten zoals toen ik daar de eerste keer passeerde, dus op deze beelden erg op hun ongemak.
Logisch dat ze daar zo dicht niet blijven zitten, want heb van op een afstand zeker drie mensen gezien die uit de auto stapten of dichtbij probeerden te komen om te fotograferen.
Ze zijn dus duidelijk verstoord door de vogelkijkers.
Nu ze wat verder zitten is er hoogstens eentje die wat rondkijkt - de rest kan nu rustig eten.

om efkes terug te komen op die zwanen en ter verduidelijking: de filmkes en 1 foto heb ik van op de vaartweg en vanuit de wagen gemaakt hé!
ík ben niet uitgestapt! waarom die filmkes in quote zetten en gewag maken van verstoring?

die zwanen gingen nooit op 30m van de weg blijven zitten, zijn daar bij die 2 knobbels gaan zitten zoals de vorige keren...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyzo jan 27, 2008 9:26 pm

Rond 17u. 3 ooievaars foeragerend op Transvaal (zichtbaar van op de dijk aan de Schelde).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptydi jan 29, 2008 6:48 pm

Deze namiddag een toertje door de Meersen gedaan. Geen speciallekes, op 5 Ransuilen langs de Blokstraat na ...

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Dsc_3410

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Dsc_3411

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptydo jan 31, 2008 5:39 pm

Deze middag een rondje door de meersen gedaan.
1 ringtail Blauwe Kiek komende van Des Heren Meers, over de Blokstraat richting Molenmeers. 1 Grote Zilver langs de Blokstraat en daar ook op post 5 Ransuilen. Verder niks speciaals.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptydo jan 31, 2008 6:13 pm

vandaag aan de nieuwdonk 3 scholeksters. eerste voor de buurt?
zondag ook die ringtail blauwe kiek gezien, dan ook robotap in langendonck, veel zillies, ...
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyvr feb 01, 2008 11:44 am

vanochtend 2 slechtvalk tesamen in boom, ook robotap langendonk, onv blauwe kiek langendonk, veel zillies, +- 10 kemphaan broekmeers, ..
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 04, 2008 2:53 pm

Rond 11 uur deze morgen kwamen er 10 Wulpen overgevlogen - ze kwamen van richting KM (Meerkens) en landen uiteindelijk op een akker tussen Colmanstraat en Kapellestraat in Kalken.

(Waarnemers: Elisa B., Frederiek V., Hannah B., Koenraad B., Roeland B., Sander B.)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 04, 2008 6:28 pm

samen met peter die aan het 'werken ' was:

koppel slechtvalk langendonk
16 kemphaan broekmeers
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyzo feb 10, 2008 11:49 am

vanochtend een kort fietstochtje gemaakt.
eerst kwam ik een boom tegen met 4 zillies in, wat later een boom met 5 en daarnaast 1 zillie. (de eerste 4 zillies zijn wel vervlogen dus ik weet niet of die in die boom met 5 zaten)
gezien het vroege uur (+- 10u) vermoed ik dat dat de slaapplaats van de zillies is. mensen die de exacte locatie willen weten mogen mij mailen, misschien eens met een paar mensen tellen tegen valavond zou leuk zijn. (met een teller aan elke boom)

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Dscn2310
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 11, 2008 3:41 pm

Mooie vondst!
Je was niet de enige die op zoek was naar de slaapplaats, maar jij hebt ze toch mooi gevonden.
En nu maar hopen dat ze niet te veel verstoord worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 18, 2008 7:43 pm

van 't weekend nog eens rondgefietst.
beetje zillies, onv blauwe kiek, en 2 slechtvalken waarvan 1 met prooi (Langendonk).
wel wijs, ik kwam een vers hoopje pluimen tegen, en er lag nen duivenpoot met een mooi roos ringske. blijkbaar is dat van een duivenmelker (hoera!).

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Dscn2310

's avonds JNM uilentocht. we hebben maar 1 verre uil gehoord ondanks heel wat tapen. 't was wel superkoud, is dat de reden?
de piepers waren ook erg moeilijk stil te houden (bijkomende reden?)...
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 18, 2008 9:11 pm

Ik ben zondagavond met Jan Van den Daele op uileninventarisatie geweest en wij hadden wel behoorlijk veel succes in de streek rond het Nonnenbos (Serskamp-Wanzele). We hadden minstens 5 roepende steenuilen (1 mooi zien voorbij vliegen) en aan de bosrand een koppel bosuilen die direct reageerden op de afgespeelde (steenuil!)geluiden. Toen we één enkele keer de bosuilroep afspeelden, kwam er direct één overgevlogen, direct gevolgd door de andere. Ze zaten nadien beide te roepen vanop een andere plek vlakbij. We zijn dan maar wijselijk gestopt kwestie van deze fantastische beesten niet onnodig te verstoren.
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 18, 2008 9:44 pm

jups toen 'k maandagavond was gaan proberen had 'k ook veel reactie.
ik veronderstel dus dat we ze voornamelijk niet gehoord zullen hebben tgv rumoer ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Emptyma feb 18, 2008 11:03 pm

JAN schreef:
's avonds JNM uilentocht. we hebben maar 1 verre uil gehoord ondanks heel wat tapen. 't was wel superkoud, is dat de reden?
de piepers waren ook erg moeilijk stil te houden (bijkomende reden?)...
't Was wel een mooie sterrenhemel, naar 't schijnt. Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leuke vogelwaarnemingen   Leuke vogelwaarnemingen - Pagina 19 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leuke vogelwaarnemingen
Terug naar boven 
Pagina 19 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leuke insectenwaarnemingen
» Overige geleedpotigen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: