Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Vogelwaarnemingen buiten de KM

Ga naar beneden 
+13
Sdry
kobra
erikroels
Wes
WDDI
Neos
Peter Claus
Toon
Zwammer
wouter
JAN
kobra22
leparadisperdu
17 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 17 ... 34  Volgende
AuteurBericht
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptywo dec 05, 2007 7:01 pm

Deze middag eventjes naar de Achterhaven van Zeebrugge om de Ijsduiker te twitchen. Deze liet zich mooi bekijken. Fantastisch als ze boven komen met een kreeftje ... !

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_0310

Als kers op de taart zwom er ook een Grote Zee-eend ! Foto's zijn niet denderend, beest zat 2-300 meter ver, regen, wind, ...

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_0210

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_0211

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyza dec 08, 2007 7:46 am

leparadisperdu schreef:
Deze middag eventjes naar de Achterhaven van Zeebrugge om de Ijsduiker te twitchen. Deze liet zich mooi bekijken. Fantastisch als ze boven komen met een kreeftje ... !

Dimi

Zag er net zo eentje in een Engels tijdschrift - inderdaad fantastisch!

Vogelwaarnemingen buiten de KM Ijsdui10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptywo dec 12, 2007 9:07 pm

Op de Spuikom in Oostende, in de late namiddag 1 Parelduiker ! Zat erg dichtbij, ... jammergenoeg zat het licht niet meer mee ...

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_1110

Vlakbij zat ook een Mannetje Middelste Zaagbek ! Een bewijsfoto'ke van bedenkelijke kwaliteit, maar hij staat er wel op !

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_1010

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptywo dec 12, 2007 9:11 pm

amai een bewijsfotoke van een middelste zaagbek, en aan zee dan nog wel!
('t licht bij dienen ijsduiker vind 'k juist schoon!)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 4:05 pm

JAN schreef:
amai een bewijsfotoke van een middelste zaagbek, en aan zee dan nog wel!
"Aan zee dan nog wel", is dat ironisch bedoeld Question Question
Of zitten die bij jou thuis in de tuin Rolling Eyes

En is het nu fotoke of fotooke Wink of toch maar beter fotootje?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 4:13 pm

jep daarnet hingen er 3 middelste zaagbekken aan de voederbollen.

en 't is een recordshot ipv bewijsfotoke! (dat heb je dan als je een executive summary aan 't schrijven bent)
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 4:14 pm

leparadisperdu schreef:
Op de Spuikom in Oostende, in de late namiddag een Mannetje Middelste Zaagbek ! Een bewijsfoto'ke van bedenkelijke kwaliteit, maar hij staat er wel op !

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_1010

Dimi
Mooi werk Dimi.
Hij staat er inderdaad op - alleen jammer dat door de achtergrond zijn piekerige kuif niet te zien is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 4:35 pm

JAN schreef:
jep daarnet hingen er 3 middelste zaagbekken aan de voederbollen.

en 't is een recordshot ipv bewijsfotoke! (dat heb je dan als je een executive summary aan 't schrijven bent)
Dat heb je met die gasten die Engels willen spreken en nog geen deftig Nederlands kunnen Wink

Recordshot vind je vooral op Hollandse fora van birdwatchers (van ook al van die gasten die denken dat dit beter staat in Nederlengels).

In het Engels bestaat wel zoiets als record shot of snipers - typisch Amerikaans met al die militairen die écht schieten - die een fantastisch schot geleverd hebben.

Maar ja, vandaag moet alles in het Engels en de verstaanbaarheid is niet de eerste vereiste (want wie gaat dat lezen), als je maar publiceert Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 5:37 pm

nog nooit gehoord van vakjargon?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 7:24 pm

JAN schreef:
nog nooit gehoord van vakjargon?
Ja, en daar heb ik op zich niets tegen.
Maar als het dan toch in het Engels moet, dan correct Engels - maar dit is mossel noch vis, alleen voor en door de Hollanders (en halve Hollanders uit Vlaanderen) van Dutch Birding en Birdpix (nog zo'n nederlengels woord dat je niet in de Engelstalige literatuur zult vinden).
En er is er maar eentje die ik op taal corrigeer, degene die nog iets wil leren en zelf overal fouten wil corrigeren van anderen Wink
Want als ik daarmee moet beginnen op de fora, dan moet ik niet meer gaan slapen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 8:21 pm

fouten corrigeren van anderen?
fouten van anderen corrigeren? neen?
maar 't is goed dat ge mij corrigeert, zo leer 'k idd nog eens iets bij (hoewel, ik doe niets anders ganse dagen lang)
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 8:40 pm

JAN schreef:
fouten corrigeren van anderen?
fouten van anderen corrigeren? neen?
maar 't is goed dat ge mij corrigeert, zo leer 'k idd nog eens iets bij (hoewel, ik doe niets anders ganse dagen lang)

Af en toe eens door de meersen fietsen JAN, ... Op zoek naar Middelste Zaagbek Razz

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 8:41 pm

kobra22 schreef:
leparadisperdu schreef:
Op de Spuikom in Oostende, in de late namiddag een Mannetje Middelste Zaagbek ! Een bewijsfoto'ke van bedenkelijke kwaliteit, maar hij staat er wel op !

Vogelwaarnemingen buiten de KM Dsc_1010

Dimi
Mooi werk Dimi.
Hij staat er inderdaad op - alleen jammer dat door de achtergrond zijn piekerige kuif niet te zien is.

Het origineel wil je niet zien ... Ik heb enorm moeten oplichten om toch iets zichtbaar te krijgen !


Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 49
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptydo dec 13, 2007 9:55 pm

Hallo,

Vandaag even middagpauze genomen aan de spuikom te Oostende:
IJsduiker
Parelduiker, vanop 10 m prachtig te zien
Vele Brilduikers
Enkele Middelste zaagbekken
en een Oeverpieper.

Er zat ook een Roodkeelduiker aan de andere kant van de plas, maar niet teruggevonden. Je kan de 3 duikers dus op 1 plaats tesamen zien !

mvg

Wouter
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyvr dec 14, 2007 12:09 am

wouter schreef:
Hallo,
Parelduiker, vanop 10 m prachtig te zien
mvg

Wouter

Zit idd echt dicht, is absoluut niet schuw, dook soms op aan rand van de Spuikom waar ik stond, fantastisch waar te nemen ... hé Wouter.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyza dec 29, 2007 9:07 am

Er zit nu al weken aan één stuk een geringde ooievaar in een paardenwei langs de Kattebroekstraat in Overmere.
Soms steekt hij over naar de wei aan de overkant.
Waarvan leeft dat beest eigenlijk ?
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyza dec 29, 2007 12:06 pm

de hemelse dauw?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyzo dec 30, 2007 2:20 pm

Zwammer schreef:
Er zit nu al weken aan één stuk een geringde ooievaar in een paardenwei langs de Kattebroekstraat in Overmere.
Soms steekt hij over naar de wei aan de overkant.
Waarvan leeft dat beest eigenlijk ?
Z.
Misschien in de buurt van een boerderij met veel muizen?
Of kan hij of zij daar makkelijk regenwormen uit de grond halen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyzo dec 30, 2007 2:31 pm

Toon schreef:
JAN schreef:
iemand meegeweest ganzen kijken met NP? was toch zondag zeker? waarnemingen?

Ik ben meegeweest! In de voormiddag zijn we onder een stralende zon vertrokken in de Uitkerkse Polder, maar na 15 min. kwam plots een dichte mist opzetten, waardoor we niet echt veel gezien hebben... Crying or Very sad
Toch enkele leuke waarnemingen van slechtvalk, roodborsttapuit, sperwers en ijsvogel. Ook een mooi wit hermelijntje liet zich prima bewonderen, dat was lang geleden!
Verder mistige kol- en grauwe ganzen, smienten, wintertalingen, wulpen, waterpiepers.
We hebben toch pech gehad, want er zitten momenteel liefst 7 velduilen in de Uitkerkse Polder, het tweede hoogste aantal dat ze er ooit hebben geteld (ze hebben er één keer 9 gehad)!
's Middags hebben we dan het vernieuwde en uitgebreide bezoekerscentrum bezocht: amaai, echt wel een parel aan de kroon van Natuurpunt!
Gelukkig verdween de mist over de middag even snel als hij was komen opzetten, waardoor we in Damme toch mooie groepen kolganzen en vooral kleine rietganzen konden observeren. Daar zaten een aantal kleine rieten met Deense halsbanden aan. Ik heb die doorgegeven op de site van die mannen.
Al bij al dus toch een mooie dag, maar toch veel gemist (in de twee betekenissen van het woord).
Gisteren zaterdag tegen de weersvoorspellingen naar de Uitkerkse Polders geweest - "Groene Halte"-wandeling, dus alles met openbaar vervoer.
En het was schitterend weer - geen druppel regen, integendeel, 's middags op de banken voor het (gesloten) bezoekerscentrum gepicknickt in de volle zon.
Ook geen enkele Velduil gezien (niemand trouwens die daar aan het wandelen was en allemaal waren ze op zoek).
Wel Blauwe Kiekendief en de vele Ganzen (Kleine Riet, Kol en Grauwe), Eenden (o.a. enorme aantallen Smienten en af en toe ook Wintertalingen) en Kleine Zilverreiger.
Hier heel wat meer Wulpen dan de 39 die ik onlangs in de KM (in de buurt van de Meerkens) zag.
Van 10 tot 18u. gewandeld (amai mijn voeten), 's avonds nog aan de kust en daar de gebruikelijke strandlopertjes.
De hermelijn was ook van de partij in de polders - voor mij de eerste keer dat ik dat beest zag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyzo dec 30, 2007 7:53 pm

Vandaag een dagje gaan vogels kijken met Didier Van Brussel en Jean-Pierre Van Kerckhoven. Het werd een dag om in te lijsten en om het jaar in schoonheid af te sluiten... Oordeel zelf:
Gavers Harelbeke
1 m Topper
1 m Kleine Topper
1 w Ijseend
1 Witoogeend
1 Parelduiker
1 Brilduiker
1 w Zwarte Zeeëend
2 w Grote Zeeëend
1 Geelpootmeeuw
1 Waterral (o)
verder heel veel Dodaars, Fuut, Tafeleend, Kuifeend, Wintertaling en wat Smienten

Uitkerkse Polder
heel veel Kleine Rietgans en Kolgans
veel Grauwe Gans
enkele tientallen Brandgans
duizenden Smienten
vrij veel Wintertaling, Kemphaan, Wulp, Goudplevier
enkele Slobeenden, Bergeenden en Steenlopers
min. 10 Torenvalken
3 Buizerds
1 Ransuil
3 Velduilen (waarvan 1 zeer dichtbij en 2 andere vechtend met een Slechtvalk)
1 Slechtvalk dus
1 w Blauwe Kiekendief
1 Hermelijn in winterkleed

Wat denkt ge daarvan? Alleszins één van mijn beste dagen ooit op Vlaams grondgebied. Alles trouwens goed gezien wegens uitstekende belichting én natuurlijk dankzij mijn nieuw aangeschafte telescoop...
Medewaarnemers: Didier Van Brussel, Jean-Pierre Van Kerckhoven en een resem plaatselijke vogelkijkers...

Groeten en beste wensen voor 2008!

Toon
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyzo dec 30, 2007 10:25 pm

Voor zo'n dag tekent iedereen Toon !!! Die Velduilen die staan op mijn verlanglijstje !! Ik moet binnenkort toch eens afzakken naar de Uitkerkse Polder.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyma dec 31, 2007 4:08 pm

Toon schreef:
Vandaag een dagje gaan vogels kijken met Didier Van Brussel en Jean-Pierre Van Kerckhoven. Het werd een dag om in te lijsten en om het jaar in schoonheid af te sluiten... Oordeel zelf:
Uitkerkse Polder
heel veel Kleine Rietgans en Kolgans
veel Grauwe Gans
enkele tientallen Brandgans
duizenden Smienten
vrij veel Wintertaling, Kemphaan, Wulp, Goudplevier
enkele Slobeenden, Bergeenden en Steenlopers
min. 10 Torenvalken
3 Buizerds
1 Ransuil
3 Velduilen (waarvan 1 zeer dichtbij en 2 andere vechtend met een Slechtvalk)
1 Slechtvalk dus
1 w Blauwe Kiekendief
1 Hermelijn in winterkleed

Toon
Gelijk heb je Toon - daar ook mijn beste vogelkijkdag in België gehad dit jaar, zo net voor het jaareinde.
Heb zelf geen lijstje opgemaakt zaterdag (ben dat niet gewoon en geniet meestal van het moment), maar komt ongeveer overeen met wat ik één dag tevoren zag: moet bij mijn lijstje ook nog Bergeenden, Slobeenden, Brandganzen, Steenlopers, Torenvalken en Buizerds toevoegen.
Dat wijfje Blauwe Kiek zal wellicht dezelfde zijn.
Maar ik heb geen Slechtvalk en jammer genoeg geen enkele uil (laat staan een Velduil) gezien.
Nochtans meer dan 6 uur het gebied te voet doorkruist.
En het stoorde toch wel, de vele keren dat we opzij moesten voor alweer een auto die passeerde, meestal met vogelkijkers (toch een nadeel in dat gebied met al die verharde wegen).
Velduil zag ik tot nu toe nog alleen maar in Nederland (Zeeland en Texel).

Waar zaten die Velduilen precies?
Hoe laat heb je ze gezien?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyma dec 31, 2007 4:47 pm

En nog een mystery uit de UItkerkse Polders - welke vogel vliegt hier op?
(had alleen maar 50mm mee)

Vogelwaarnemingen buiten de KM Myster10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyma dec 31, 2007 5:13 pm

Enkele van de waarnemingen op kaart gezet:
- H = hermelijn (ook daar bij jou Toon?)
- K = blauwe kiek
- Z = kleine zilverreiger
- W = wintertaling en wulp (maar ook op vele andere plaatsen gezien)

Vogelwaarnemingen buiten de KM Uitker10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Emptyma dec 31, 2007 5:46 pm

hebt ge dienen uitkijktoren gezien?
die staat daar ook niet veel te doen he ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogelwaarnemingen buiten de KM
Terug naar boven 
Pagina 1 van 34Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 17 ... 34  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraag aan forumlid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: