Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Vogelwaarnemingen buiten de KM

Ga naar beneden 
+13
Sdry
kobra
erikroels
Wes
WDDI
Neos
Peter Claus
Toon
Zwammer
wouter
JAN
kobra22
leparadisperdu
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 18 ... 34  Volgende
AuteurBericht
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma dec 31, 2007 6:19 pm

kobra22 schreef:
f
Velduil zag ik tot nu toe nog alleen maar in Nederland (Zeeland en Texel).

Waar zaten die Velduilen precies?
Hoe laat heb je ze gezien?

Op aangeven van Toon vandaag in de late namiddag ook eens naar de Uitkerkse Polder geweest. En ja, maar liefst 3 Velduilen in 1 beeld. Prachtige waarnemingen van jagende Velduil ! Eentje ving een muis op een meter of 20 van mij en mijn vrouw, en kwam nog dichter in het gras zitten om ze op te schrokken ! Die gele ogen die je aankijken vanuit het gras, fantastisch gewoon ! Onvergetelijke waarneming.
Koen, ik heb je een mail gestuurd met de beschrijving die Toon me bezorgde van waar ze meestal te zien zijn.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptydi jan 01, 2008 3:38 pm

JAN schreef:
hebt ge dienen uitkijktoren gezien?
die staat daar ook niet veel te doen he ...
Klopt - alles is al lang weg als je daar probeert op te klimmen.
Je hebt het - als er iets zit - al lang gezien van op de baan.
Waarschijnlijk een overeenkomst (sponsoring?) met dat waterstation daarnaast.
Heel wat anders dan die prachtige kijkhut (met planten op het dak zoals aan Wetteren station) van waaruit je de 1000 smienten kunt zien.
Ook niet echt zinvol die laatste open kijkhut dichtbij de Koninklijke Baan - alle Wulpen waren al lang gaan vliegen. Enkele eenden (zoals de Wintertalingen) bleven gelukkig wel zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptydi jan 01, 2008 3:40 pm

leparadisperdu schreef:
Op aangeven van Toon vandaag in de late namiddag ook eens naar de Uitkerkse Polder geweest. En ja, maar liefst 3 Velduilen in 1 beeld. Prachtige waarnemingen van jagende Velduil ! Eentje ving een muis op een meter of 20 van mij en mijn vrouw, en kwam nog dichter in het gras zitten om ze op te schrokken ! Die gele ogen die je aankijken vanuit het gras, fantastisch gewoon ! Onvergetelijke waarneming.
Koen, ik heb je een mail gestuurd met de beschrijving die Toon me bezorgde van waar ze meestal te zien zijn.

Dimi
Bedankt Dimi, maar het zal voor volgend jaar zijn, vrees ik.
Velduilen zijn inderdaad schitterende vogels als je ze zo ziet vliegen, met de kop van links naar rechts, naar jou toekomend en je aankijkend met die gele ogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptydi jan 01, 2008 3:42 pm

kobra22 schreef:
En nog een mystery uit de UItkerkse Polders - welke vogel vliegt hier op?
(had alleen maar 50mm mee)

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Myster10
En Jan - geen idee?
Of Dimi, want jij moet hier ook op deze plaats gestaan of gezeten hebben.
En Toon heeft hem zeker gezien!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptydi jan 01, 2008 4:20 pm

kobra22 schreef:
kobra22 schreef:
En nog een mystery uit de UItkerkse Polders - welke vogel vliegt hier op?
(had alleen maar 50mm mee)

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Myster10
En Jan - geen idee?
Of Dimi, want jij moet hier ook op deze plaats gestaan of gezeten hebben.
En Toon heeft hem zeker gezien!

Roodborsttapuit ?

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptywo jan 02, 2008 12:34 pm

leparadisperdu schreef:
Roodborsttapuit ?

Dimi
Goed gezien Dimi!

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Rbt10
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptywo jan 02, 2008 10:03 pm

Op aangeven van Toon vandaag in de late namiddag ook eens naar de Uitkerkse Polder geweest. En ja, maar liefst 3 Velduilen in 1 beeld. Prachtige waarnemingen van jagende Velduil ! Eentje ving een muis op een meter of 20 van mij en mijn vrouw, en kwam nog dichter in het gras zitten om ze op te schrokken ! Die gele ogen die je aankijken vanuit het gras, fantastisch gewoon ! Onvergetelijke waarneming.
Koen, ik heb je een mail gestuurd met de beschrijving die Toon me bezorgde van waar ze meestal te zien zijn.

Dimi[/quote]

Bedankt Dimi, dat is weeral werk gespaard (enfin, werk...).
@Koen: die hermelijn zat tussen de Koeistraat en de Vaart, dus wel dichtbij de plek waar jij hem hebt gezien. Prachtig beestje hé...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptydo jan 03, 2008 11:01 pm

Toon schreef:
@Koen: die hermelijn zat tussen de Koeistraat en de Vaart, dus wel dichtbij de plek waar jij hem hebt gezien. Prachtig beestje hé...
Inderdaad prachtig.
Maar zo opvallend en kwetsbaar met zijn witte vacht.
Dat ik dat beestje nooit eerder gezien heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyzo jan 06, 2008 4:37 pm

Vandaag een (beperkt) rondje Zeeland gedaan.
De belangrijkste waarnemingen aan Brouwersdam : 10-tallen Roodkeelduiker, een 5-tal Kuifduiker, massa's Eider, Middelste Zaagbek, baltsende Brilduikers, topwaarneming Zwarte Zee-eend en Ijseend (beide zaten echt aan de rand van de dam !), Drieteentjes, Bontbekplevier, Rotgans, Paarse Strandloper en 11 overvliegende Dwergmeeuwen !

Prunjepolder is mij ferm tegengevallen ! Geen roofvogels, geen Rietganzen, geen Kol- en geen Rotganzen. Wel veel Brandganzen en Grauwe Ganzen. Verder Kleine en Grote Zilverreiger, Zilverplevier, Bonte Strandloper, Zwarte Ruiter en uiteraard Tureluur.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyzo jan 06, 2008 5:44 pm

Van 5 tot en met 12 april ga ik mee met Natuurpunt Gent naar Eilat (Israël) om er de vogeltrek mee te maken! Duizenden roofvogels per dag, de specialiteiten van het Midden-Oosten, bijzondere zeevogels aan de Rode Zee en op één dag alle soorten waar 'twitchers' al jaren van dromen... Iemand zin om mee te gaan? Er zijn nog enkele plaatsen vrij... tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyzo jan 06, 2008 9:48 pm

Toon schreef:
Van 5 tot en met 12 april ga ik mee met Natuurpunt Gent naar Eilat (Israël) om er de vogeltrek mee te maken! Duizenden roofvogels per dag, de specialiteiten van het Midden-Oosten, bijzondere zeevogels aan de Rode Zee en op één dag alle soorten waar 'twitchers' al jaren van dromen... Iemand zin om mee te gaan? Er zijn nog enkele plaatsen vrij... tongue
Zin wel, maar jammer genoeg een week te laat Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyzo jan 13, 2008 6:54 pm

Deze namiddag, na de wandeling door de KM, nog een bezoekje gebracht aan de Gavers in Harelbeke. Als belangrijkste waarnemingen : veel Waterral, Zwarte Zee-eend, Parelduiker, Witoogeend (lifer !), maar onze topper was wel een Roerdomp die voor ons opvloog uit het riet en mooi dicht in het zonlicht voorbij kwam. Top ! Geen Kleine Topper meer te zien, jammer. Maar, die Roerdomp heeft mijn dag gemaakt !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyzo jan 13, 2008 9:59 pm

leparadisperdu schreef:
Maar, die Roerdomp heeft mijn dag gemaakt !

Dimi

Kan deugd doen hé!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma jan 14, 2008 7:14 am

Peter Claus schreef:
leparadisperdu schreef:
Maar, die Roerdomp heeft mijn dag gemaakt !

Dimi

Kan deugd doen hé!

't is maar da ge 't weet !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma feb 04, 2008 2:58 pm

veel rondgelopen van 't weekend, beetje foto's gemaakt en passant:

zeebrugge:

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Dscn2110
Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Dscn2111

verder wat slechte filmpjes:
sneeuwgors: https://www.youtube.com/watch?v=65C8__gwXIk (raar:dit filmpje had na 2 uur al 32 views, terwijl de andere filmpjes die ik uploadde nog niet bekeken waren!; ikzelf heb de link nog nergens gepost!)
velduil VLUCHT: https://www.youtube.com/watch?v=_NR4GTyAAfk
velduil ZIT: https://www.youtube.com/watch?v=ocQ4ytn1mrY

en dan van gisteren de Zwintocht met de JNM:

Bonte Kraai: https://www.youtube.com/watch?v=3jnsL0azL1A

En de Pontische Meeuw die mij aangenaam verraste:
Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Dscn2210
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma feb 04, 2008 3:19 pm

Zo zie ik die Velduil toch nog.
Bedankt Jan!

Er staat nog een filmpje op van velduilen in uitkerkse polders, maar van veel mindere kwaliteit en zonder de "natuurlijke" achtergrondgeluiden van al die aanwezige vogelkijkers en hin stalen rossen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma feb 04, 2008 3:30 pm

Er was zaterdag ook een man aan het filmen met professioneel materiaal.
Zal wel erg mooi zijn.
Je moet ook maar eens de filmpjes (van Nederlandse zeldzaamheden) van Plomp digital bekijken, gemaakt door professionele mensen, en erg mooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma feb 04, 2008 4:20 pm

Mooi Jan ! Video van de Velduilen is goed gelukt !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyma feb 11, 2008 10:06 pm

Deze namiddag ook nog eens naar de Velduilen gaan kijken. Ze gaven zoals elke dag een prachtig spektakel. Klappen met de vleugels, poten in elkaar haken en rondjes draaien, ... Fantastisch, maar wel te veel volk. Prachtbeesten !

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Dsc_4610

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Dsc_4910

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Dsc_4911

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptywo feb 13, 2008 8:50 pm

Deze middag Verrebroek nog eens aangedaan. Als voornaamste waarnemingen : 6 Veldleeuwerik, 2 Kneu, 1 Nonnetje, 1 Geoorde Fuut, een koppel Bruine Kiek, 1 man Blauwe Kiek en 2 Rietgors.

Ik heb mijn kijker terug sinds gisteren. Nu weet ik waarom ik voor Swarovski heb gekozen en waarom ik hem bij De Putter heb gekocht. Kosteloos naar Swarovski verstuurd voor herstelling binnen garantie en dat allemaal binnen de 3 weken ! Fantastische service !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptydo feb 21, 2008 4:34 pm

Deze middag even door de Uitkerkse Polder gereden. Een aantal mooie waarnemingen waaronder vrouwtje Roodborsttapuit, 1 Toendrarietgans tussen de Kolganzen, Brandgans, Goudplevier, Kemphaan, Kleine Zilverreiger, Pijlstaart en als topper een prachtige witte Hermelijn jagend in een graskant. Prachtbeest !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyvr feb 22, 2008 12:45 am

Die hermelijnen in de Uitkerkse Polder laten zich blijkbaar vaak zien. Misschien zijn ze jaloers op de velduilen??? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyvr feb 22, 2008 7:34 am

Toon schreef:
Die hermelijnen in de Uitkerkse Polder laten zich blijkbaar vaak zien. Misschien zijn ze jaloers op de velduilen??? Smile

Zitten er dan zoveel, of laten ze zich moeilijk vangen?
Ze lopen daar inderdaad zeer opvallend, of zijn ze hun belagers te slim af?
Of zijn die alleen maar 's nachts actief en zij overdag?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyvr feb 22, 2008 4:31 pm

Deze middag even de Gavers aangedaan. Prachtwaarneming Roerdomp in het riet van een kleinere zijplas. Het ene moment zie je hem, het volgende niet meer ! Wat een camouflage. Een Waterral op het pad, kwam rustig overgestapt, ik viel er bijna over ... Bleef gedurende een half uurtje in de buurt rondhangen, soms tot op 2 meter. Zijn die niet van nature schuw ?!
Verder nog Matkop, Sijs, Putter en Witoogeend !

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Emptyvr feb 22, 2008 8:57 pm

kobra22 schreef:
Toon schreef:
Die hermelijnen in de Uitkerkse Polder laten zich blijkbaar vaak zien. Misschien zijn ze jaloers op de velduilen??? Smile

Zitten er dan zoveel, of laten ze zich moeilijk vangen?
Ze lopen daar inderdaad zeer opvallend, of zijn ze hun belagers te slim af?
Of zijn die alleen maar 's nachts actief en zij overdag?

Ik denk niet dat hermelijnen veel natuurlijke belagers hebben eigenlijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogelwaarnemingen buiten de KM
Terug naar boven 
Pagina 2 van 34Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 18 ... 34  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraag aan forumlid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: