Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Vogelwaarnemingen buiten de KM

Ga naar beneden 
+13
Sdry
kobra
erikroels
Wes
WDDI
Neos
Peter Claus
Toon
Zwammer
wouter
JAN
kobra22
leparadisperdu
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 22 ... 34  Volgende
AuteurBericht
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptywo feb 23, 2011 6:24 pm

De gekte kan opnieuw beginnen...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo feb 24, 2011 9:50 am

kobra schreef:
Na 10 dagen "Trap"-stilte vandaag weer waarnemingen van Grote Trap in Denderbelle.

http://waarnemingen.be/soort/view/257?from=2011-02-23&to=2011-02-23
Fonny Schoeters was er ook weer gisteren - met foto op http://waarnemingen.be/waarneming/view/52447641

En ook onze Peter Claus was daar gisteren - ook bij mij op bezoek, maar heeft er niets van gezegd Question
Daarom moest hij zo snel naar huis Wink
http://waarnemingen.be/waarneming/view/52455529
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyma feb 28, 2011 4:19 pm

kobra schreef:
kobra schreef:
Na 10 dagen "Trap"-stilte vandaag weer waarnemingen van Grote Trap in Denderbelle.

http://waarnemingen.be/soort/view/257?from=2011-02-23&to=2011-02-23
Fonny Schoeters was er ook weer gisteren - met foto op http://waarnemingen.be/waarneming/view/52447641

En ook onze Peter Claus was daar gisteren - ook bij mij op bezoek, maar heeft er niets van gezegd Question
Daarom moest hij zo snel naar huis Wink
http://waarnemingen.be/waarneming/view/52455529

Vandaag de Grote Trap nog eens goed kunnen zien. Rustig, geen gekte en geen vogelkijkers. Beest liet zich mooi bekijken. Mijn eerste waarneming was eigenlijk maar zwakjes. In het laatste avondlicht en ver jong !

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Grotetrap

Groeten,

Dimi



Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyma feb 28, 2011 6:17 pm

... en 't is dan nog één van de mooiere foto's die ik gezien hob ook nog, de meeste vogelaars proberen zodanig te croppen, dat het beestje zo onscherp als iets wordt, vind dat er niets mis mee is om een stukje van zijn leefomgeving ook te laten zien. Proficiat!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyma feb 28, 2011 7:21 pm

Dimi schreef:
Vandaag de Grote Trap nog eens goed kunnen zien. Rustig, geen gekte en geen vogelkijkers. Beest liet zich mooi bekijken. Mijn eerste waarneming was eigenlijk maar zwakjes. In het laatste avondlicht en ver jong !

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Grotetrap

Groeten,

Dimi

Mooi!
Zo dicht heb ik ze zelfs in Extremadura niet gezien (maar de velden zijn daar ook wel iets uitgestrekter).
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydi maa 01, 2011 9:43 am

Wes schreef:
... en 't is dan nog één van de mooiere foto's die ik gezien hob ook nog, de meeste vogelaars proberen zodanig te croppen, dat het beestje zo onscherp als iets wordt, vind dat er niets mis mee is om een stukje van zijn leefomgeving ook te laten zien. Proficiat!

Bedankt Wes. De foto is trouwens met de gsm door de tele getrokken. Vergroting +/- 40x. Dat doe ik eigenlijk altijd en ik haal er toch redelijke resultaten mee. Croppen is wel zo goed als onmogelijk. Het is maar 3,2 megapixels en als je dan nog wat cropt wordt het idd nogal wazig. Ik vind dat stukje omgeving ook wel iets hebben.
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Sdry
Watersnip



Aantal berichten : 194
Leeftijd : 38
Localisation : Sint-Jans-Molenbeek
Registration date : 29-03-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydi maa 01, 2011 1:56 pm

Iemand een idee waarom waarnemingen van dat beest op waarnemingen.be niet worden goedgekeurd ?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptywo maa 02, 2011 8:16 am

Sdry schreef:
Iemand een idee waarom waarnemingen van dat beest op waarnemingen.be niet worden goedgekeurd ?
Volgens Geert Meganck zouden vet gedrukte waarnemingen nationaal goedgekeurd worden (en dat kan een tijdje duren).
De andere waarnemingen worden momenteel niet meer goedgekeurd, want Geert is er mee gestopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 7:35 am

Al twee ochtenden baltsende futen in het centrum van Gent (aan zwembad van Eyck) - en dat bij deze vriestemperaturen.

Een prachtig schouwspel!

Misschien krijgen die beestjes er wel warm van Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 8:57 am

Zitten ze dicht bij de waterkant Koen? Daar zou ik nog wel eens een fotoreportage'ke van willen maken
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 8:59 am

Trouwens, als je blauwe reigers, futen, meerkoeten, wilde eenden en waterhoen wil fotograferen, geen enkele plaats zo geschikt als de binnenstad, zeker in Gent, die dieren zijn gewoon aan de mens, en je kan er dicht bijkomen.

Wes
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 6:36 pm

Wes schreef:
Zitten ze dicht bij de waterkant Koen? Daar zou ik nog wel eens een fotoreportage'ke van willen maken
Er zitten daar aan de samenvloeiing van de Leie en de Schelde (vlak bij de Dampoortstraat en Portus Ganda) elke morgen (en ook later op de dag) een tiental futen, meestal midden op de rivier.
Moet wel lukken om ze van op de kant (links tussen de bootjes of rechts achter een boom - zie kaartje) te fotograferen.
Er zitten daar ook veel aalscholvers.
Die baltsende futen zie ik nu al twee ochtenden rond 7u.30 (dus wellicht ook nog morgenvroeg) - slechts twee van de 10 zijn bezig met balts.
Als ik daar 's namiddags passeer, heb ik ze nog niet zien baltsen.

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Futen

Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 8:21 pm

Misschien dat je daar morgenvroeg wel iemand bekend gaat tegenkomen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 9:43 pm

Ik zie de fuutjes ook baltsen vlakbij de Lousbergbrug! Dat is eigenlijk gewoon wat zuidelijker dan de plaats waar kobra het over heeft, daar waar de Leie overgaat in de Visserij.
Ik werk in de Forelstraat en ga soms vandaar tevoet naar de Zuid. De laatste dagen zie ik de futen daar ook met het zot in de kop...
Leuk, zo'n stukje wilde natuur midden in de stad. Er zitten daar ook geregeld blauwe reigers en deze winter zag ik zelfs één keer een kuifduiker midden in de stad (aan de Reep, vlakbij het Duivelsteen)! Daar was het water nog open terwijl elders alles dichtgevroren lag, vandaar waarschijnlijk. Maar toch straf dat zo'n zeldzaam beestje dan midden in de stad opduikt!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 03, 2011 10:26 pm

Toon schreef:
Ik zie de fuutjes ook baltsen vlakbij de Lousbergbrug! Dat is eigenlijk gewoon wat zuidelijker dan de plaats waar kobra het over heeft, daar waar de Leie overgaat in de Visserij.
Ik werk in de Forelstraat en ga soms vandaar tevoet naar de Zuid. De laatste dagen zie ik de futen daar ook met het zot in de kop...
Leuk, zo'n stukje wilde natuur midden in de stad. Er zitten daar ook geregeld blauwe reigers en deze winter zag ik zelfs één keer een kuifduiker midden in de stad (aan de Reep, vlakbij het Duivelsteen)! Daar was het water nog open terwijl elders alles dichtgevroren lag, vandaar waarschijnlijk. Maar toch straf dat zo'n zeldzaam beestje dan midden in de stad opduikt!
Klopt - aan de Forelstraat zitten er ook enkele Futen (want ik passeer daar ook elke dag met de fiets).
Maar de meeste zitten toch wat verder aan de Van Eyck.

Die Kuifduiker heb ik jammer genoeg gemist.
Heb wel al enkele keren Grote Gele Kwik aan de Van Eyck gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyvr maa 04, 2011 9:56 am

Onze Koen had niet gelogen, de futen komen inderdaad lekker dichtbij (aalscholvers ook). Ze hadden niet echt zin om te baltsen, maar toch paar leuke kiekjes kunnen maken, zet ze wel eens online...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyvr maa 04, 2011 8:17 pm

Wes schreef:
Onze Koen had niet gelogen, de futen komen inderdaad lekker dichtbij (aalscholvers ook). Ze hadden niet echt zin om te baltsen, maar toch paar leuke kiekjes kunnen maken, zet ze wel eens online...
Had inderdaad niet de indruk dat ze zich lieten storen deze morgen, want kwamen zelfs naar jou toe gepeddeld.
Maar misschien waren ze wat beschaamd met die pottenkijkers Embarassed

Je hebt wel het bewijs geleverd met je foto's dat daar al heel wat vis zit (voor wie daar nog zou aan twijfelen met al die aalscholvers daar in de buurt).
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyvr maa 04, 2011 8:38 pm

kobra schreef:
Wes schreef:
Onze Koen had niet gelogen, de futen komen inderdaad lekker dichtbij (aalscholvers ook). Ze hadden niet echt zin om te baltsen, maar toch paar leuke kiekjes kunnen maken, zet ze wel eens online...
Had inderdaad niet de indruk dat ze zich lieten storen deze morgen, want kwamen zelfs naar jou toe gepeddeld.
Maar misschien waren ze wat beschaamd met die pottenkijkers Embarassed

Je hebt wel het bewijs geleverd met je foto's dat daar al heel wat vis zit (voor wie daar nog zou aan twijfelen met al die aalscholvers daar in de buurt).
Hier de mooie foto van Wes - heb die futen daar al zoveel zien duiken, maar nog nooit zo duidelijk een vis in hun snavel gezien cheers

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Fuutwes2



Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyza maa 05, 2011 10:55 am

Was dat nu vorig jaar ten gelegenheid van de Big Jump? Ze hadden daar alleszins electronisch bevist voor de vispopulatie te bekijken, er zit daar nog heel wat vis hoor!

Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptydo maa 10, 2011 7:19 pm

Prachtige foto Wes! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyzo maa 13, 2011 9:11 pm

Vandaag op onze daguitstap naar Bray-Dunes heel wat leuke waarnemingen gedaan: heel veel drieteenstrandlopers op het brede strand van Bray-Dunes (ik schat zeker 200 ex.) en ook verschillende mantelmeeuwen, scholeksters en bontbekplevieren daar. In de duinen zang van verschillende Cetti's zangers en boomleeuweriken. Ook verschillende baltsvluchten van graspiepers.
We namen ook een kijkje aan de Ijzermonding in Nieuwpoort. Daar zat een gewone zeehond en vele honderden waadvogels: vooral bonte strandlopers en zilverplevieren, maar ook wulpen, tureluurtjes, steenlopers en bontbekplevieren. Ook heel wat aalscholvers, futen, bergeenden en meeuwensoorten.
En natuurlijk liet Frank De Winter ons opnieuw kennismaken met allerlei soorten schelpen, wieren, slakken, poliepen, krabben, enz. enz. De rijkdom van de zee is toch ongelofelijk divers en boeiend! Het was een prachtige dag vol afwisseling en met een fantastische gids! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyma maa 14, 2011 11:54 am

Toon schreef:
Vandaag op onze daguitstap naar Bray-Dunes heel wat leuke waarnemingen gedaan: heel veel drieteenstrandlopers op het brede strand van Bray-Dunes (ik schat zeker 200 ex.) en ook verschillende mantelmeeuwen, scholeksters en bontbekplevieren daar. In de duinen zang van verschillende Cetti's zangers en boomleeuweriken. Ook verschillende baltsvluchten van graspiepers.
We namen ook een kijkje aan de Ijzermonding in Nieuwpoort. Daar zat een gewone zeehond en vele honderden waadvogels: vooral bonte strandlopers en zilverplevieren, maar ook wulpen, tureluurtjes, steenlopers en bontbekplevieren. Ook heel wat aalscholvers, futen, bergeenden en meeuwensoorten.
En natuurlijk liet Frank De Winter ons opnieuw kennismaken met allerlei soorten schelpen, wieren, slakken, poliepen, krabben, enz. enz. De rijkdom van de zee is toch ongelofelijk divers en boeiend! Het was een prachtige dag vol afwisseling en met een fantastische gids! cheers
Zat afgelopen weekend ook in Nieuwpoort (met zicht op zee) www.debarkentijn.be (ideaal voor groepen), wel niet met natuurliefhebbers, maar voor koorweekend.
Tussendoor ook wat kunnen genieten van de strandlopers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyma maa 14, 2011 6:03 pm

En ik ben nog de roodborsttapuitjes vergeten in de duinen van Bray-Dunes!
Over een tiental dagen zal ik een kort verslagje posten over mijn ervaringen in de Arabische Emiraten! Ik ga er vanaf donderdag een weekje heen, op bezoek bij een goede vriend die daar woont en werkt.
Uiteraard gaan we de 'geschifte' stad Dubai bezoeken (waar hij woont), maar we gaan ook vogels kijken in de bergen van Noord-Oman, in de woestijn van de Verenigde Arabische Emiraten (daar zitten naar 't schijnt ook veel gazellen en oryxen naar het schijnt, en natuurlijk veel reptielen) en in de mangrovebossen aan de kusten van de Emiraten. Er staan vele verslagen van vogelkijkers op het net, en het kan spectaculair worden qua vogels... Ik kijk er al naar uit om een paar lifers te zien!!! bounce Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyma maa 14, 2011 7:13 pm

Iemand nodig om je valies te dragen Toon?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Emptyvr maa 18, 2011 7:36 am

Toon zal te laat zijn om dit te controleren, want dat beest gaat daar niet eeuwig blijven zitten Wink

Nu al sinds 11 maart waarneming van mogelijke Ruigpootbuizerd door Tim Moens in de buurt van Toon.

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/52816324

Ruigpootbuizerd: http://scheldeland.waarnemingen.be/soort/view/321
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 10 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogelwaarnemingen buiten de KM
Terug naar boven 
Pagina 10 van 34Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 22 ... 34  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraag aan forumlid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: