Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 waarnemingen.be

Ga naar beneden 
+6
Toon
kobra
everaert_joris
kobra22
Peter Claus
JAN
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo mei 14, 2008 8:54 am

www.waarnemingen.be is online!

volposten die handel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo mei 14, 2008 7:54 pm

Dit is de toekomst jongens! cheers

Hopelijk doen alle regionale websites mee! Zo kan iedereen op dezelfde manier zijn waarnemingen indienen, nalezen en andere waarnemingen uit andere gebieden op één site bekijken! Eindelijk!!!

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo mei 14, 2008 8:12 pm

Groot gelijk.
Tot straks!
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyvr mei 16, 2008 9:42 pm

Toch fantastisch, je kan zomaar een foto én een geluid invoegen bij je waarneming! Zie http://waarnemingen.be/waarneming/view/40004968
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyma mei 26, 2008 9:54 pm

Beste natuurliefhebbers,

Zoals jullie misschien al weten, is sinds korte tijd de waarnemingendatabase (www.waarnemingen.be) van Natuurpunt on-line.
Deze website wil alle natuurwaarnemingen uit België centraliseren.
Concreet kan je hier terecht met al je natuurwaarnemingen ( vogels, planten, nachtvlinders, ander ongedierte, kortom alles!).
Het handige van deze site is dat je naar hartelust waarnemingen kan bekijken, maar ook terug opzoeken, lijstjes bekijken (fenologie e.d.), ...
Bovendien worden je eigen waarnemingen opgeslagen op deze website, zodat je over X aantal jaar al je waarnemingen kan herbekijken.
Verder kan je foto's, geluidsfragmenten, bemerkingen etc. toevoegen aan je eigen waarneming.

Een ander voordeel van waarnemingen.be, is dat lokale werkgroepen een eigen pagina kunnen krijgen op waarnemingen.be,
waarop énkel waarnemingen uit hun regio verschijnen. Daarom werd ervoor gekozen om vanaf heden de waarnemingen op kalkensemeersen.be,
te verzamelen via www.waarnemingen.be. Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, wordt je momenteel via de waarnemingenpagina van kalkensemeersen.be
doorgeschakeld naar waarnemingen.be. Hier krijg je waarnemingen te zien van de Kalkense meersen. Binnen enkele weken zullen in hetzelfde scherm
ook de waarnemingen van omliggende natuurgebieden verschijnen. Bovendien zullen vanaf dan enkel nog de 'bijzondere' waarnemingen getoond worden.

Maar ... geen waarnemingenpagina zonder jullie waarnemingen!
Vandaar deze oproep om massaal jullie waarnemingen te beginnen invoeren via waarnemingen.be!

Wat jullie moeten doen:

1. Surf naar www.waarnemingen.be . Klink op het vlagje rechts boven het scherm om de taal op Nederlands te zetten.
(Country laat je op België staan).

2. Klik vervolgens op 'Maak een account aan' om je lid te maken.
Volg de instructies op het scherm. Let op dat je gebruikersnaam géén spaties mag bevatten!

3. Nu je lid bent, kan je inloggen op waarnemingen.be

4. Klik op 'Mijn waarnemingen.be' en vervolgens op 'Instellingen'.
Bij 'Lidmaatschappen overzicht/toevoegen' duid je aan dat je lid wenst te worden van Vogelwerkgroep Scheldeland.

5. Als je via www.kalkensemeersen.be op waarnemingenpagina klikt, kom je terecht op het werkgroepvenster.
Hier zie je alle waarnemingen uit de streek. Deze functionaliteit moet normaal gezien binnen enkele weken correct werken.

6. Als je op waarnemingen.be op 'Toevoegen' en dan 'Losse waarneming' klikt, kan je zelf een waarneming invoeren.
Het invoeren van waarnemingen gaat zéér snel, mits je het systeem correct gebruikt.
Stel: we willen de waarneming van een Slechtvalk te Langendonk invoeren.

Datum en tijd: hier geef je de datum van je waarneming in.

Gebied: Hier typ je de eerste letters van het gebied in, en de computer zoekt dan automatisch het gebied voor je op!
Als je dus 'kalkense ' intypt, en je wacht een seconde, dan zie je dat de computer reeds de gebieden beginnend met 'kalkense ' heeft opgezocht.
Zo selecteer je dan eenvoudig 'Kalkense meersen-Langendonk'.

Soortgroep: hier duid je de soortgroep van je waarneming aan.
Soort: Hier typt je de eerste letters van de soort in, waarop de computer de soort opzoekt. Klik op de soort op te bevestigen.

Vervolgens volgen nog een aantal opties die naar hartelust kunnen ingevuld worden.
Indien er andere mensen aanwezig waren bij je waarneming, kan je eenvoudig bij 'bijzonderheden ' 'medewaarnemers Piet en Pol ' invullen.

We sluiten de procedure af door op 'opslaan' te klikken. Indien gewenst kan je nu nog een nieuwe waarneming invoeren.

Let erop dat je géén gevoelige informatie invoert. Bijvoorbeeld bij vindplaatsen van Vuursalamander, klik je best op 'vervaag tot 1 km²'.
Op die manier is de exacte vindplaats niet kenbaar bij het grote publiek, en is de kans dat de Vuursalamanders worden weggevangen
door zogenaamde 'liefhebbers' erg klein. Twijfel je of het verantwoord is om je waarneming on-line te plaatsen, stuur dan eerst een mailtje naar waarnemingen@kalkensemeersen.be .

Voor verdere vragen zijn wij nog steeds bereikbaar op waarnemingen@kalkensemeersen.be .
Wij helpen graag mochten jullie technische problemen ondervinden.
Ook voor andere vragen over vogels, speciale broedgevallen, ... blijven wij steeds bereikbaar op dit emailadres.

Wij hopen dat deze manier van waarnemingencentralisatie een succes wordt!
Laat je niet afschrikken door de complexe manier van waarnemingen invoeren: eens je het onder de knie hebt is het een plezier om mee te werken!

Vriendelijke groeten van het waarnemingenteam,

Peter Claus en Jan Putteman
peter.claus@kalkensemeersen.be || jan.putteman@kalkensemeersen.be
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyzo jun 01, 2008 6:43 pm

Inderdaad een schitterende site.
Er werd al heel wat reclame voor gemaakt op Belgische Vogeldag en is nu eindelijk een feit.

Wat gebeurt er met de waarnemingen in de KM van het voorbije jaar, want die zijn plots allemaal verdwenen.

Worden die dan allemaal opnieuw ingegeven in waarnemingen.be?

Zoniet, dan zouden ze best nog even blijven staan op website van KM, want ik heb niet alles genoteerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyzo jun 01, 2008 7:14 pm

Peter moet eigenlijk eens gans zijn archief invoeren op waarnemingen.be .
Ik stel voor dat iedereen hem spammailtjes begint te sturen, totdat hij het doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyzo jun 01, 2008 7:40 pm

Hij mag ook alle Merels en Vinken niet vergeten!

http://waarnemingen.be/user/view/40013 (waarnemingen 31/5)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo jun 04, 2008 8:40 pm

Peter Claus schreef:
Dit is de toekomst jongens! cheers

Hopelijk doen alle regionale websites mee! Zo kan iedereen op dezelfde manier zijn waarnemingen indienen, nalezen en andere waarnemingen uit andere gebieden op één site bekijken! Eindelijk!!!

Peter
Nog niet zoveel werkgroepen actief, maar wel al 9 leden van de Vogelwerkgroep Scheldeland cheers

Een ideale kans om de werkgroep nieuw leven in te blazen, Peter!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptydi jun 17, 2008 6:07 pm

Telt de Wetterse kant van de Kalkense Meersen niet meer mee?
Op waarnemingen.be wordt die bijna volledig uitgesloten:
- geen Meerkens
- geen Rot
- geen Baerdonck
- geen Kasters
...
Alleen de Oude Schelde en een stukje Transvaal zijn er bijgenomen.
Aan de oostelijke kant daarentegen liggen er zelfs straten met huizen in??

Het Wetterse stuk van de Kalkense Meersen zit bijna volledig bij Slekkebeken (net zoals de nieuwe wijk aan de andere kant van Kalkensteenweg).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptydi jun 17, 2008 6:20 pm

binnenkort komt de werkgroeppagina online, waarin dan in elk geval ook de waarnemingen uit het wetterse zullen getoond worden.
wat je zegt over de kalkense meersen: ik denk dat je best eens goed beschrijft wat er moet verbeteren, en dan naar peter of mijzelf mailt, zodat we dit kunnen melden ..
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyma jun 23, 2008 1:29 pm

Werkgroeppagina van Kalkense Meersen is nu online!

Toevallig of niet, samen met die van de Durme als eersten hier in Vlaanderen.

http://scheldeland.waarnemingen.be/index.php
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyma jun 23, 2008 4:37 pm

NEEEEEEEEEEEE ze is nog niet in gebruik!
we moeten er nog vanalles aan aanpassen.
we zullen 't zelf wel zeggen als ze klaar is ze!
(die van durmevallei daarentegen is wel al in gebruik ...)
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyma jun 23, 2008 4:39 pm

hmm die van durmevallei is precies wel serieus kapot (momenteel althans)
Terug naar boven Ga naar beneden
everaert_joris




Aantal berichten : 3
Registration date : 26-06-08

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptydo jun 26, 2008 10:42 pm

Hoi,

Ons werkgroepscherm http://durme.waarnemingen.be was afgelopen maandag inderdaad even out. Ik kreeg ver een attack toen men meldde dat ik de afbakening opnieuw zou moeten maken affraid , maar toen ik zag dat ik blijkbaar geen regio-admin meer was confused , wist ik dat er iets anders aan de hand was. Blijkbaar had één of andere pipo (admin's) een nieuwe werkgroeppagina aangemaakt met dezelfde naam... Mad Die werd snel verwijderd en plots was de onze er weer zoals voorheen sunny Ik neem aan dat ze snel maatregelen hebben genomen dat zoiets niet meer kan gebeuren.
Voor waarnemingen uit onze regio, best wel naar onze site www.durmevallei.be gaan en kiezen voor recente waarnemingen. Het werkgroepscherm is daar geïntegreerd, rechtstreekse link
http://www.durmevallei.be/waarnemingen.htm
Ik heb voor ons werkgroepscherm ook al de indeling zeldzaamheid soorten wat aangepast naar regio-maatstaven.

Groeten,
Joris Everaert
www.durmevallei.be
Terug naar boven Ga naar beneden
Peter Claus
Admin
Peter Claus


Aantal berichten : 303
Registration date : 11-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyvr jun 27, 2008 11:14 pm

http://www.durmevallei.be/hulponlinedatabaseframe.htm

Een handleiding van Joris is hier te raadplegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kalkensemeersen.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyzo jun 29, 2008 1:44 pm

Peter Claus schreef:
http://www.durmevallei.be/hulponlinedatabaseframe.htm

Een handleiding van Joris is hier te raadplegen.
Daar staan inderdaad enkele mogelijkheden op die ik zelf nog niet ontdekt had.

Bedankt Joris!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyzo dec 05, 2010 1:24 pm

Iedereen kent waarnemingen.be en waarneming.nl

Maar wist je dat er ook gelijkaardige websites bestaan in andere landen?

Wie naar Zwitserland op vakantie gaat, kan eerst een kijkje nemen op www.ornitho.ch
Of voor Italië kan je terecht op www.ornitho.it
Franse waarnemingen staan op www.ornitho.fr

Duitsland gaat in 2011 ook van start met dat programma "ornitho", dus binnenkort kan je ook terecht op www.ornitho.de

Zij zijn allemaal partners van WorldBirds.org - alle landen staan op http://www.worldbirds.org/mapportal/worldmap.php
(ook België en waarnemingen.be).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyza dec 11, 2010 11:49 am

PERSBERICHT

www.waarnemingen.be, de website voor natuurwaarnemingen door vrijwilligers bevat op 2,5 jaar tijd meer dan 2 miljoen waarnemingen en is daarmee de grootste databank met recente informatie over biodiversiteit in Vlaanderen. Ze bevat informatie over voorkomen en verspreiding van meer dan 10.000 soorten. Deze kan worden gebruikt om de actuele verspreiding van soorten te kennen, voor monitoring, bv. van exoten en effecten van klimaatverandering, of om effecten van landgebruik op biodiversiteit na te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptyvr jan 28, 2011 6:36 pm

Zet de puntjes op de i in waarnemingen.be

Met het nieuwe invoerscherm dat sinds eind vorig jaar actief is, worden gebiedswaarnemingen duidelijker als dusdanig gemarkeerd.
Hierdoor valt op dat een aanzienlijk deel van de waarnemingen op gebiedsniveau worden ingevoerd.

Sommige waarnemers kiezen hier bewust voor omdat de locatie niet precies geweten is.
Maar vaak is dit waarschijnlijk omdat nog niet alle gebruikers weten hoe je waarnemingen kan preciseren.
Met een simpele muisklik, al dan niet in combinatie met inzoomen op de kaart, kan je het pijltje veel nauwkeuriger plaatsen.
Dat levert waarnemingen op die veel preciezer zijn, en dus ook veel bruikbaarder om bv. bij het beheer rekening te houden met de soort.

Het systeem suggereert voor elke waarneming een precisie die onderaan het kaartje wordt getoond.
Je kan deze ook manueel aanpassen.

Oude waarnemingen die niet precies werden gelocaliseerd, kunnen steeds worden aangepast door in 'Mijn waarnemingen.be' te klikken op het i-tje voor de waarneming, en dan in het rechtermenu te kiezen voor 'Wijzig waarneming'.

Met vragen kan je terecht bij info@waarnemingen.be of op het natuur-forum.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo feb 23, 2011 2:25 pm

Mededeling op waarnemingen.be:

Opgelet met gevoelige waarnemingen

Beste waarnemer,
We stellen meer en meer vast dat ook anderen dan het doelpubliek deze waarnemingsite consulteren, waaronder ook mensen met minder goede bedoelingen.
Om het risico op misbruik te verminderen, raden we daarom aan om bij het invoeren van waarnemingen van soorten die gevoelig zijn aan afschot, verdelging, stroperij of andere verstoring (denk bv. aan een burcht van een vos, pleisterplaats van houtsnip, nesten van roofvogels, e.d.) te overwegen of deze melding een risico voor de soort kan inhouden. Indien dat mogelijk zo is, kan je de waarneming beter vervaagd invoeren.
Door onderaan op de invoerpagina het vakje "KM-hokvervaging" aan te kruisen zorg je er voor dat de exacte plek van je waarneming niet door iedereen gezien kan worden (enkel het KM-hok is zichtbaar). Wanneer je nog meer veiligheid wil inbouwen kan je ook een datum invullen achter "embargo tot". Deze waarnemingen zijn tot aan de embargo-datum in het geheel niet zichtbaar.
Uiteraard moet deze vervaging niet nodeloos worden toegepast, maar op deze wijze kan je er voor zorgen dat het melden van bepaalde soorten geen risico inhoudt voor de betrokken dieren (of planten).

Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo feb 23, 2011 5:21 pm

Ik heb me al vaak de bedenking gemaakt of er niet teveel informatie wordt kenbaar gemaakt op waarnemingen.be.
Zelfs roepposten van uilen bvb kunnen ook gevoelig zijn. Best niet al te nauwkeurig aanduiden allemaal als je het mij vraagt. Ook standplaatsen van bepaalde zeldzame planten (orchideeën bvb) zijn zeer riskant om prijs te geven.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een prachtig instrument als waarnemingen.be ertoe kan leiden dat fauna en flora nog meer verstoord en belaagd worden dan al het geval is?
Er kijken op het internet altijd mensen mee... en in dit geval kan dat zware gevolgen hebben! Voorzichtig dus...
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo feb 23, 2011 5:54 pm

Toon schreef:
Ik heb me al vaak de bedenking gemaakt of er niet teveel informatie wordt kenbaar gemaakt op waarnemingen.be.
Zelfs roepposten van uilen bvb kunnen ook gevoelig zijn. Best niet al te nauwkeurig aanduiden allemaal als je het mij vraagt. Ook standplaatsen van bepaalde zeldzame planten (orchideeën bvb) zijn zeer riskant om prijs te geven.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een prachtig instrument als waarnemingen.be ertoe kan leiden dat fauna en flora nog meer verstoord en belaagd worden dan al het geval is?
Er kijken op het internet altijd mensen mee... en in dit geval kan dat zware gevolgen hebben! Voorzichtig dus...

Allemaal waar Toon, maar als vogelkijker wordt het wel heel moeilijk om te weten wat je waar kan zien. Ik begrijp dat je niet alles zomaar nauwkeurig kan posten, maar misschien moet er dan een afgesloten gedeelte komen waar je waarnemingen met embargo ed. kan raadplegen ? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de toegang tot zo'n gedeelte goed te controleren ?
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptywo feb 23, 2011 6:24 pm

Ik weet het, het is heel egoistisch van mij, want kijk ook op waarnemingen wat er allemaal te zien is, maar zelf zet ik er nooit iets op.
Zeg het wel door aan bepaalde mensen die ik ken, en waarvan ik weet dat ze geen kwaad met de dieren voorhebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Emptydo feb 24, 2011 12:34 pm

Dimi schreef:
Toon schreef:
Ik heb me al vaak de bedenking gemaakt of er niet teveel informatie wordt kenbaar gemaakt op waarnemingen.be.
Zelfs roepposten van uilen bvb kunnen ook gevoelig zijn. Best niet al te nauwkeurig aanduiden allemaal als je het mij vraagt. Ook standplaatsen van bepaalde zeldzame planten (orchideeën bvb) zijn zeer riskant om prijs te geven.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een prachtig instrument als waarnemingen.be ertoe kan leiden dat fauna en flora nog meer verstoord en belaagd worden dan al het geval is?
Er kijken op het internet altijd mensen mee... en in dit geval kan dat zware gevolgen hebben! Voorzichtig dus...

Allemaal waar Toon, maar als vogelkijker wordt het wel heel moeilijk om te weten wat je waar kan zien. Ik begrijp dat je niet alles zomaar nauwkeurig kan posten, maar misschien moet er dan een afgesloten gedeelte komen waar je waarnemingen met embargo ed. kan raadplegen ? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de toegang tot zo'n gedeelte goed te controleren ?
Groeten,

Dimi

Dat lijkt me ook een goede oplossing Dimi, al vraag ik me toch af of dat wel zo goed te controleren is... maar beter dan zoals het nu is alleszins.
Overigens, ik gebruik waarnemingen.be ook hoor, om eens te kijken wat er allemaal te zien is in een gebied waar ik naartoe ga bvb. Zelf zet ik er ook waarnemingen op, al moet ik daar eens meer werk van maken. Ik vind het een prachtig instrument maar er zitten niettemin risico's aan verbonden. Zeker broedgevallen en roepposten van bepaalde soorten zouden eigenlijk altijd vervaagd moeten worden vind ik. En zo zijn er nog wel meer categorieën van waarnemingen die gevoelig zijn (cfr de orchideeën).
Maar we mogen het kind niet met het badwater weggooien natuurlijk! Waarnemingen.be is en blijft een prachtig initiatief!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





waarnemingen.be Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
waarnemingen.be
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» waarnemingen.be
» Competitie 10 jaar waarnemingen.be
» scheldeland.waarnemingen.be
» Wilde Zwaan
» waarnemingen 2004-2005

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Aankondigingen en activiteiten-
Ga naar: