Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 waarnemingen.be

Ga naar beneden 
+6
Toon
kobra
everaert_joris
kobra22
Peter Claus
JAN
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptywo jun 12, 2013 8:16 pm

na overleg tussen Natuurpunt Scheldeland (Peter Claus) en Overmeerse Vogels (tseef) werd de kaart van de Kalkense Meersen op waarnemingen.be hertekend
vooral de Slekkebeken werden onder handen genomen, in de plaats kwamen Kastermeersen, Hoogkaster, Meerkens, Rot, Voorde, Springels, Voorbellem...
dit project zit nu in een tussenfase, de eerste 10 nieuwe gebieden staan reeds aktief (ten westen van Kalkenvaart), de andere 17 volgen in de loop van de komende weken
met dank aan Peter voor de samenwerking en Gerald Driessens voor de uitwerking

gr,
tseef
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptywo jun 12, 2013 8:57 pm

tseef schreef:
na overleg tussen Natuurpunt Scheldeland (Peter Claus) en Overmeerse Vogels (tseef) werd de kaart van de Kalkense Meersen op waarnemingen.be hertekend
vooral de Slekkebeken werden onder handen genomen, in de plaats kwamen Kastermeersen, Hoogkaster, Meerkens, Rot, Voorde, Springels, Voorbellem...
dit project zit nu in een tussenfase, de eerste 10 nieuwe gebieden staan reeds aktief (ten westen van Kalkenvaart), de andere 17 volgen in de loop van de komende weken
met dank aan Peter voor de samenwerking en Gerald Driessens voor de uitwerking

gr,
tseef

Goed dat er na al die jaren eindelijk wat verandert, want het Wetters gedeelte van de KM werd om een of andere duistere reden altijd uitgesloten uit de KM, terwijl het toch een aaneengesloten gebied is.

Maar wat er nu veranderd is, dat is nog altijd geen logische indeling.
Hier waar ik woon is het nog altijd Slekkebeken confused (terwijl dat eigenlijk aan de andere kant van de steenweg ligt).

Waarom sluit men de rest van de Kaster (met de huizen uit), terwijl men dat elders (bvb. bij Molenmeers en de Molenveldkouter niet doet).

Ten oosten van ons wordt het nu blijkbaar één groot gebied Hoogkaster en zijn ze de Baerdonck vergeten.

Waarom niet eerst eens vragen aan mensen van ter plaatse voor men dat allemaal weer opnieuw gaat indelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptydo jun 20, 2013 5:43 pm

Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptyvr jun 21, 2013 8:27 am

kobra schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.
Ja, welke malloot bepaalt dat eigenlijk ?
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptyvr jun 21, 2013 4:47 pm

Zwammer schreef:
kobra schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.
Ja, welke malloot bepaalt dat eigenlijk ?
Z.
O.a. De malloot die dit forum heeft opgestart en deel uitmaakt van het bestuur van de Kalkense Meersen. 
Groeten, 
Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptyzo jun 23, 2013 7:38 am

kobra schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.

Ik dacht dat het vroeger was: 'des heren meersen', 'overmeerse putten' is een benaming door de kalkenaars gebruikt...

alst nie zust es Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptyzo jun 23, 2013 8:18 am

erikroels schreef:
kobra schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.

Ik dacht dat het vroeger was: 'des heren meersen', 'overmeerse putten' is een benaming door de kalkenaars gebruikt...

alst nie zust es Embarassed

Dat denk ik ook Erik. Men schreef dan wel 's Herenmeersen (dus eigenlijk des Heren). Overmeerse Putten wordt inderdaad ook gebruikt. Ik zie nu dat zowel Overmeerse Putten op waarnemingen.be gebruikt wordt, als Scherenmeersen (waarmee nu het stuk zuidoostelijk van de plassen wordt bedoeld, dus ten noorden van Belham zeg maar).
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptyma jun 24, 2013 10:30 pm

WDDI schreef:
Zwammer schreef:
kobra schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.
Ja, welke malloot bepaalt dat eigenlijk ?
Z.
O.a. De malloot die dit forum heeft opgestart en deel uitmaakt van het bestuur van de Kalkense Meersen. 
Groeten, 
Dimi
Ik denk niet dat die tijd heeft om kaartjes te hertekenen, Dimi.
En ik wist niet dat het "bestuur van de Kalkense Meersen" (wat dat ook moge zijn scratch) zich daar mee bezighoudt.
Iemand die deze naam wijzigt, dat is zeker iemand van Overmere Wink
Voor je het weet, spreken we binnenkort over de Overmeerse Meersen Razz
Groeten,
kobra
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptydi jun 25, 2013 4:07 pm

kobra schreef:
WDDI schreef:
Zwammer schreef:
kobra schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de naam "Scherenmeers" nu plots moet veranderen in "Overmeerse Putten" Question

Dat staat op geen enkele oude (staf)kaart - wel staat daar voor dat gebied de al lang gekende naam "Scherenmeersen".

Het is ook een verwarrende term, want de échte "Overmeerse Putten" liggen waar nu het Donkmeer is (of in het Overmeerse Broek, met daarbij aansluitend de turfputten van het Berlaarse Broek.
Ja, welke malloot bepaalt dat eigenlijk ?
Z.
O.a. De malloot die dit forum heeft opgestart en deel uitmaakt van het bestuur van de Kalkense Meersen. 
Groeten, 
Dimi
Ik denk niet dat die tijd heeft om kaartjes te hertekenen, Dimi.
En ik wist niet dat het "bestuur van de Kalkense Meersen" (wat dat ook moge zijn scratch) zich daar mee bezighoudt.
Iemand die deze naam wijzigt, dat is zeker iemand van Overmere Wink
Voor je het weet, spreken we binnenkort over de Overmeerse Meersen Razz
Groeten,
kobra

Tja, het is altijd gevaarlijk om uitspraken als "Ik denk niet dat ...", ... te doen. Maar weet je het ook Koen ? 
Iemand moet die gebieden toch bepalen en uitzetten ? De meest aangewezen personen lijken me dan toch Natuurpunt, conservatoren, verantwoordelijken van natuur- en andere verenigingen, ... in samenspraak met degenen die de fora, waarnemingenpagina's, ... hosten of beheren ? Ook de benamingen zullen wel op hetzelfde moment en door dezelfde partijen bepaald zijn vermoed ik dan. Hoe denk jij dan dat het wel gelopen is ? Want mij lijkt het sterk dat die "iemand van Overmere" waar je op doelt, zonder overleg of zonder boe of bah, zomaar gebieden zou bepalen, benamingen zou veranderen, ... Mocht die dat dan al autonoom kunnen ! Heeft iemand zich die vraag al gesteld ? 
"Jedem Tierchen sein Pläsierchen."

Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Emptywo jun 26, 2013 8:33 am

WDDI schreef:
Tja, het is altijd gevaarlijk om uitspraken als "Ik denk niet dat ...", ... te doen. Maar weet je het ook Koen ? 
Iemand moet die gebieden toch bepalen en uitzetten ? De meest aangewezen personen lijken me dan toch Natuurpunt, conservatoren, verantwoordelijken van natuur- en andere verenigingen, ... in samenspraak met degenen die de fora, waarnemingenpagina's, ... hosten of beheren ? Ook de benamingen zullen wel op hetzelfde moment en door dezelfde partijen bepaald zijn vermoed ik dan. Hoe denk jij dan dat het wel gelopen is ? Want mij lijkt het sterk dat die "iemand van Overmere" waar je op doelt, zonder overleg of zonder boe of bah, zomaar gebieden zou bepalen, benamingen zou veranderen, ... Mocht die dat dan al autonoom kunnen ! Heeft iemand zich die vraag al gesteld ? 
"Jedem Tierchen sein Pläsierchen."

Groetjes,

Dimi
 
Net zoals jij schrijft "vermoed ik dan"...
 
Die schreef toen ook i.v.m. mijn locatie: "want zeg nu zelf: Slekkebeken, dat trekt toch op geen (tuut) hè..." 
 
En ik zie nu dat mijn locatie met de gewijzigde kaart nog altijd in datzelfde Slekkebken ligt en net achter de haag van onze achtertuin het nu "Kalkense Meersen - Hoogkasters" is - beide zijn niet correct volgens de oude stafkaarten.
 
Als je dan weet dat mijn waarnemingen hoofdzakelijk gebeuren (bijna 1000 soorten) in een gebied dat Slekkebeken heeft, maar niet eens Slekkebeken is, als je dan weet dat dit nu hertekend wordt door iemand die hier nooit in dit deel komt en het dus ook niet kent, als je dan weet dat hoe lang het duurt vooraleer er iets gewijzigd wordt aan de hertekening van kaarten op waarnemingen.be, dan weet je ook dat het niet snel weer zal wijzigen.

"Iemand van Overmere" heeft mij daarover destijds een mail gestuurd, dus daarom "ik denk", want het is geen rechtstreeks bron.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





waarnemingen.be - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
waarnemingen.be
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» waarnemingen.be
» Competitie 10 jaar waarnemingen.be
» scheldeland.waarnemingen.be
» Wilde Zwaan
» waarnemingen 2004-2005

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Aankondigingen en activiteiten-
Ga naar: