Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland

Ga naar beneden 
+10
jurgencouckuyt
Sdry
Walle
Toon
Wes
Sjacky
erikroels
kobra
Zwammer
Lucgast
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende
AuteurBericht
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jun 04, 2014 5:06 am

De ontdekking van de zeldzame neushoornkever heef het deze maand nipt gehaald voor de schorpioenvlieg...
Toch een mooie waarneming in de streek, wetende dat deze reeds vorige jaar opgemerkt werd maar pas nu voor het eerst op wn.be werd gemeld...
Op naar de volgende verkiezing! Maar eerst nog op zoek naar mooie waarnemingen in deze boeiende insectentijd...
Luc
Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 E39ea83d96e84068d0c7bb6001ab461c
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jun 11, 2014 7:40 am

Lucgast schreef:
Over naar Toon, wat denk je?
Kunnen wel in September een verslagje van de waarnemingen geven en een tussenbalans van de verkiezingen van de kriebel van de maand... Eventueel aangevuld met verslagjes van de wandelingen... Stof genoeg voor den Tronk vanuit de insectenhoek!  Very Happy 
Luc

Sorry voor de late reactie; ik zat twee weken in Wit-Rusland en daar is wi-fi nog een zeldzaam fenomeen.
Goed idee om in het septembernummer van de Tronk een verslagen te brengen. Kan jij daarvoor zorgen Lucgast?

Verslagen van de schitterende reis volgt nog wel...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jun 11, 2014 2:20 pm

Verslagjes van de wandelingen - dat zal ik wel doen, want Luc zal daar niet veel kunnen over zeggen  Razz 
Ook nu in Oud-Smetlede enkele leuke nieuwe soorten ontdekt met een klein, maar fijn groepje wandelaars die zich niet lieten afschrikken door donkere wolken.

Er was er zelfs eentje speciaal overgekomen uit het verre West-Vlaanderen - hij had gekeken of er ergens activiteiten waren van NP en wij waren zowat de enige die op Pinkstermaandag een wandeling hadden. Aangezien hij heel wat over insecten wist, was zijn keuze om bij ons te komen snel gemaakt. Ondanks zijn jarenlange interesse heeft hij toch nog een aantal nieuwe soorten mogen zien.

En nog een jong gezin uit Lede die mijn naam hadden zien staan en mij kenden van meer dan 5 jaar geleden. Een ander gezin met twee kinderen had 's morgens nog gebeld en ze zouden zeker komen, maar zijn dan wellicht omwille van de regen thuisgebleven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jun 25, 2014 5:28 am

Het zijn momenteel hoogdagen voor insectenspotters...  cheers  sunny 
Vooral de dag- en nachtvlinders zijn volop in opmars.
Momenteel al 7 zeldzame tot zeer zeldzame nieuwe waarnemingen in de selectie van de Kriebel van de Maand!
De poll komt er aan en deze keer op dinsdag 1 juli...  Very Happy  Very Happy  Very Happy 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
jurgencouckuyt
Grutto



Aantal berichten : 100
Localisation : Oudenbos
Registration date : 07-03-13

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jun 25, 2014 9:28 pm

dag Luc,
leg nog eens uit hoe je juist op die poll geraakt ?
Groeten,
Jurgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jun 25, 2014 9:57 pm

Stuur die via het forum en facebook door...
Zal hem ook per mail doorsturen.
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydo jun 26, 2014 9:16 am

jurgencouckuyt schreef:
dag Luc,
leg nog eens uit hoe je juist op die poll geraakt ?
Groeten,
Jurgen.

Iepenpage of Kleine Ijsvogelvlinder Question Razz 
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydo jun 26, 2014 1:05 pm

Kleine ijvogel is vroeger al gespot in de regio...
Iepenpage niet, dus zal het deze zijn die in de verkiezing komt...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydo jun 26, 2014 2:41 pm

En het is nog altijd wachten op een eerste bewijsfoto van de Kleine Ijsvogelvlinder...
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydo jun 26, 2014 6:36 pm

Denk dat er nu een bewijsfoto is maar deze werd wel al vroeger gezien...
Niet zeker of deze dan kan worden toegevoegd als Kriebel van de maand...
Ons regement was: goedgekeurd, bewijsfoto, niet eerder gezien, zeldzaam...
Moeilijke beslissing.. scratch 
Denk deze er toch aan toe te voegen door de foto!
Luc

http://scheldeland.waarnemingen.be/soort/photos/690?from=2014-06-26&to=2014-06-26
Terug naar boven Ga naar beneden
jurgencouckuyt
Grutto



Aantal berichten : 100
Localisation : Oudenbos
Registration date : 07-03-13

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydo jun 26, 2014 9:35 pm

ik schat de waarneming van Iepenpage toch iets hoger is.
Deze heeft er vermoedelijk altijd gezeten en is nu pas ontdekt. Ondertussen al ondervonden dat ze er dik zitten.
Is mijn persoonlijke mening natuurlijk.  Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptyvr jun 27, 2014 10:49 am

Lucgast schreef:
Denk dat er nu een bewijsfoto is maar deze werd wel al vroeger gezien...
Niet zeker of deze dan kan worden toegevoegd als Kriebel van de maand...
Ons regement was: goedgekeurd, bewijsfoto, niet eerder gezien, zeldzaam...
Moeilijke beslissing.. scratch 
Denk deze er toch aan toe te voegen door de foto!
Luc

http://scheldeland.waarnemingen.be/soort/photos/690?from=2014-06-26&to=2014-06-26

Blijft inderdaad moeilijk, want was er zelf bij die eerste keer en dat was een eenmalig feit dat achteraf moeilijk te bewijzen valt.
Maar toch vind ik het knap dat deze nu gefotografeerd werd en er een nieuwe vindplaats werd ontdekt, dus voor mij mag hij erbij staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptyvr jun 27, 2014 10:49 am

jurgencouckuyt schreef:
ik schat de waarneming van Iepenpage toch iets hoger is.
Deze heeft er vermoedelijk altijd gezeten en is nu pas ontdekt. Ondertussen al ondervonden dat ze er dik zitten.
Is mijn persoonlijke mening natuurlijk.  Very Happy 

Maar je hebt gelijk, Jurgen, die Iepenpage mag je wel hoger inschatten  Cool 
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptyma jun 30, 2014 6:49 pm

??? Keskeseksa ???

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 29ypipx
Terug naar boven Ga naar beneden
Walle
Kwartelkoning
Walle


Aantal berichten : 325
Registration date : 06-01-13

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptyma jun 30, 2014 11:17 pm

Staafwants denk ik!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydi jul 01, 2014 5:28 am

Hier gaan we dan, allé rouler...
De poll voor de verkiezing van de Kriebel van maand Juni 2014:
http://freeonlinesurveys.com/app/showpoll.asp?qid=503185&sid=5dxghzeb671pku2503185&new=True#.U7Ipyl_Eo2s.google
Veel kandidaten voor deze titel deze maand met enkele opmerkelijke dag- en nachtvlinders.
De poll blijft open tot vrijdag...
Succes aan de deelnemers!
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydi jul 01, 2014 9:33 am

Jammer dat de Metaalvlinder niet geselecteerd werd - voor mij toch waardevoller dan een aantal andere soorten als je het aantal ingevoerde waarnemingen van de laatste 10 jaar in Oost-Vlaanderen bekijkt:

- Kleine Ijsvogelvlinder: 500 waarnemingen op ontelbare locaties
- Grote Beer: 292 waarnemingen op ontelbare locaties
- Witte Hermelijnvlinder: 210 waarnemingen op ontelbare locaties
- Sneeuwbeer: 123 waarnemingen op heel wat locaties
- Dertienstippelig Lieveheersbeestje: 53 waarnemingen op meer dan 10 verschillende locaties
- Iepenpage: 38 waarnemingen op meer dan 10 verschillende locaties
- Geelkoplichtmot: 7 waarnemingen op 6 locaties (46 waarnemingen op waarnemingen.be)
- Brede w-uil: 1ste waarneming voor Oost-Vlaanderen (384 waarnemingen op waarnemingen.be)
- Heggenrankboorvlieg: 1ste waarneming voor Oost-Vlaanderen (8ste op waarnemingen.be)

- Metaalvlinder: 8ste waarneming voor Oost-Vlaanderen
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydi jul 01, 2014 2:08 pm

Nu je het zegt is dit toch een uitzonderlijke waarneming maar kan nu momenteel niet toevoegen omdat de poll gestart is...
Zal de metaalvlinder volgende maand toevoegen aan de kriebel van de maand... Help het mij onthouden!
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptydi jul 01, 2014 11:16 pm

Lucgast schreef:
Nu je het zegt is dit toch een uitzonderlijke waarneming maar kan nu momenteel niet toevoegen omdat de poll gestart is...
Zal de metaalvlinder volgende maand toevoegen aan de kriebel van de maand... Help het mij onthouden!
Luc

Nog beter, want nachtvlinders moeten het sowieso afleggen tegen dagvlinders en volgende maand heeft hij misschien nog een kans Cool 
Tenzij ze hier in juli ook nog een speciale dagvlinder uit de hoed toveren  scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
noumea
Grutto



Aantal berichten : 134
Registration date : 02-08-08

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jul 02, 2014 2:37 pm

kobra schreef:
Jammer dat de Metaalvlinder niet geselecteerd werd - voor mij toch waardevoller dan een aantal andere soorten als je het aantal ingevoerde waarnemingen van de laatste 10 jaar in Oost-Vlaanderen bekijkt:

- Kleine Ijsvogelvlinder: 500 waarnemingen op ontelbare locaties
- Grote Beer: 292 waarnemingen op ontelbare locaties
- Witte Hermelijnvlinder: 210 waarnemingen op ontelbare locaties
- Sneeuwbeer: 123 waarnemingen op heel wat locaties
- Dertienstippelig Lieveheersbeestje: 53 waarnemingen op meer dan 10 verschillende locaties
- Iepenpage: 38 waarnemingen op meer dan 10 verschillende locaties
- Geelkoplichtmot: 7 waarnemingen op 6 locaties (46 waarnemingen op waarnemingen.be)
- Brede w-uil: 1ste waarneming voor Oost-Vlaanderen (384 waarnemingen op waarnemingen.be)
- Heggenrankboorvlieg: 1ste waarneming voor Oost-Vlaanderen (8ste op waarnemingen.be)

- Metaalvlinder: 8ste waarneming voor Oost-Vlaanderen

Ik denk dat je bonte beer met grote beer verwisseld.. Rolling Eyes 
Bonte beer is in Oost & West-Vlaanderen en (grotendeels) Antwerpen enkel en alleen in Berlare al gezien! Pakken zeldzamer dan metaalvlinder (dewelke natuurlijk ook wel een lekkere soort is!) dus.

Kleine IJs is in O-VL maar op een handvol locaties te vinden maar heel veel invoergegevens komen uit Eeklo waardoor het lijkt alsof je ze overal kan zien.
En een relatief groot deel van de waarnemingen (zonder foto) - op andere dan de bekende plekken - zijn moeilijk hard te maken of komen van zwervers.
Zelf met foto maken ze nog fouten
http://waarnemingen.be/waarneming/view/78360341 ... Shocked

Hier in Berlare zit dus nog een populatie, net zoals grote weerschijn en iepenpage. De aanwezigheid van zo'n populaties is nog veel straffer (lees= waardevoller) dan zwervers die hier en daar opduiken en een vertekend beeld geven in waarnemingen.be.  

Groetjes,
M


Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jul 02, 2014 4:10 pm

Als ik de waarnemingen erop nakijk heb ik me inderdaad gemist tussen grote en bonte beer. De bonte is vorig jaar reeds gezien met bewijsfoto. Ik heb deze uit de poll verwijderd...
Verder zijn alle andere nog steeds in de poll aanwezig en gaat de metaalvlinder volgende maand in de verkiezing.
Sorry voor deze fout, maar we gaan er nu ook geen wereldbeker mee winnen! 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jul 02, 2014 10:11 pm

noumea schreef:

Ik denk dat je bonte beer met grote beer verwisseld.. Rolling Eyes 
Bonte beer is in Oost & West-Vlaanderen en (grotendeels) Antwerpen enkel en alleen in Berlare al gezien! Pakken zeldzamer dan metaalvlinder (dewelke natuurlijk ook wel een lekkere soort is!) dus.

Wat die Bonte beer betreft, heb je gelijk. Maar dat is daar in Berlare een weerkerend fenomeen, zoals die Koraaljuffers hier in mijn tuin die ook elk jaar terugkeren. Ik vind het toch leuker om iets te vinden wat nog niet eerder gezien is in de streek, zoals die Metaalvlinder. Dat is toch een heel opvallende vlinder - die valt ook op als je gewoon naar dagvlinders zoekt, anders dan bvb. een boorvliegje.

noumea schreef:

Kleine IJs is in O-VL maar op een handvol locaties te vinden maar heel veel invoergegevens komen uit Eeklo waardoor het lijkt alsof je ze overal kan zien.
En een relatief groot deel van de waarnemingen (zonder foto) - op andere dan de bekende plekken - zijn moeilijk hard te maken of komen van zwervers.
Zelf met foto maken ze nog fouten
http://waarnemingen.be/waarneming/view/78360341 ... Shocked

Er zijn zelfs meer dan 700 waarnemingen van Kleine Ijs in O-VL, maar zoals je zegt merendeel uit Eeklo (maar toch ook al op heel wat andere locaties gezien, maar wordt inderdaad nog vaak fout ingevoerd - gisteren dacht ik ook mijn eerste te kunnen fotograferen in Domeinbos Berlare, maar bleek een gewoon Landkaartje). Ik heb dat gevoel vaak hoe men zo snel zo zeker kan zijn van invoeren van een bepaalde soort zonder bewijsfoto's (ook van andere soortgroepen zoals vogels en nachtvlinders), terwijl ik zelf nog vaak twijfel en fouten maak, dus daarom ook zo veel mogelijk met bewijsfoto's werk (ondertussen al 10.000 op waarnemingen.be).

noumea schreef:

Hier in Berlare zit dus nog een populatie, net zoals grote weerschijn en iepenpage. De aanwezigheid van zo'n populaties is nog veel straffer (lees= waardevoller) dan zwervers die hier en daar opduiken en een vertekend beeld geven in waarnemingen.be.  

 cheers cheers voor wie de populatie van Kleine Ijs of Grote Weerschijn vindt, maar even belangrijk is het documenteren van zwervers die toch ook iets zeggen over de verspreiding van een soort. Daarom ben ik die Grote Weerschijn nog niet gaan twitchen , want nog zoveel andere leuke dingen te vinden die nog niet bekend zijn.

En het zijn niet alleen vogels en vlinders die indicatief zijn - ook de Heggenrankbij staat niet in het lijstje van de afgelopen maand, maar was nochtans de eerste waarneming hier bij ons van deze soort, bij Heggenrank, dus zat daar op zijn plaats. En zelfs nog maar 4 doorgegeven waarnemingen van deze soort de laatste tien jaar in Oost-Vlaanderen op 3 verschillende locaties, dus nog zeldzamer hier dan de Kleine Ijs (of is het omdat er hier niemand naar bijen kijkt, alle bijencursussen ten spijt?).
http://waarnemingen.be/soort/view/8717?waardplant=0&poly=1&from=2004-06-18&to=2014-07-02&prov=16&maand=0&rows=20&os=0&hide_hidden=0

Groetjes en tot binnenkort  Wink 
kobra
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jul 02, 2014 10:23 pm

Jaja Kobra, een beetje geduld want un boorvliegske doet het niet slecht! 
Nog stemmen tot en met vrijdag! bounce 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jul 02, 2014 10:27 pm

Dan moet ik snel nog voor die Iepenpage stemmen, want het was gezellig met die vlindermannen bij de vorige verkiezing  drunken 
Ik vrees dat er voor een boorvliegske niet zo veel volk zal zijn Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Emptywo jul 02, 2014 10:31 pm

Zet de poll ook op wn.nl en die gasten smaken wel een boorvliegske...
Zie zelfs stemmen komen  Noorwegen, Frankrijk en US. Denk dat de Hollanders op reis zijn...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland - Pagina 9 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland
Terug naar boven 
Pagina 9 van 17Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vogelwerkgroep Scheldeland
» Natuurbericht NP Scheldeland
» scheldeland.waarnemingen.be
» Toerisme Scheldeland
» Bestuur NP Scheldeland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Andere natuurwaarnemingen-
Ga naar: