Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland

Ga naar beneden 
+10
jurgencouckuyt
Sdry
Walle
Toon
Wes
Sjacky
erikroels
kobra
Zwammer
Lucgast
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Volgende
AuteurBericht
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyzo jan 13, 2013 7:53 pm

Vorig jaar hebben we inderdaad een grotere focus gehad op insekten in ons gebied. cyclops
Tal van nieuwe soorten werden gespot in ons gebied. Zelfs verschillende soorten waren zelfs nog nooit op waarnemigen.be gemeld.
Deze intensievere aandacht voor kruiperkes en vliegerkes, heeft ons doen nadenken om een Insekten Werk Groep Scheldeland op te richten.
Verschillende doelstellingen kunnen door de werkgroep worden verwezelijkt:
1) Een bekendmaking van wat rondvliegt en kruipt in ons gebied naar het breder publiek.
2) Een hulp aan de werkgroep en anderen in het determineren van waarnemigen!
3) Regelmatig een overzichtverslagje van de speciale en nieuwe waarnemigen opstellen en communiceren!
...
Vraag aan het forum: zijn er vrijwilligers die willen meewerken aan onze IWG Scheldeland? scratch
Luc
Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland C78d57c2a5ad1f947a1e9ace22676d15


Laatst aangepast door Lucgast op ma jan 14, 2013 6:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 7:12 am

Lucgast schreef:
Vorig jaar hebben we inderdaad een grotere focus gehad op insekten in ons gebied. cyclops
Tal van nieuwe soorten werden gespot in ons gebied. Zelfs verschillende soorten waren zelfs nog nooit op waarnemigen.be gemeld. Deze intensievere aandacht voor kruiperkes en vliegerkes, heeft ons doen nadenken om een Insekten Werk Groep Scheldeland op te richten. Verschillende doelstellingen kunnen door de werkgroep worden verwezelijkt:
1) Een bekendmaking van wat rondvliegt en kruipt in ons gebied naar het breder publiek.
2) Een hulp aan de werkgroep en anderen in het determineren van waarnemigen!
3) Regelmatig een overzichtverslagje van de speciale en nieuwe waarnemigen opstellen en communiceren!
...
Vraag aan het forum: zijn er vrijwilligers die willen meewerken aan onze IWG Scheldeland? scratch
Luc
Mooi logo ! Doet mij ergens aan denken... Very Happy
Hangt ervan af, wat je bedoelt met meewerken. Eens meegaan op tocht, dat wel. Maar verder...
Christine en ik zijn al heel druk met planten en paddenstoelen bezig.
Zwammer
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 9:20 am

Leuk initiatief en mooi logo.
Mijn steun heb je zeker (maar idem als voor Zwammer - ik heb al de UWG).
Er zitten hier toch wel een aantal geïnteresseerden die zeker zullen meehelpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 10:12 am

in-sekten? is da nie gevaarlijk?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 12:03 pm

Zal wel in-secten zijn zeker... Begint niet goed Embarassed
Ben al een beetje van de oude stempel voor 1995 toen beide schrijfwijzen nog "correct" waren of is het nu "korrekt"? Very Happy Very Happy Very Happy
Zal het logo aanpassen alvorens we de "sekten" op ons dak krijgen....
Luc

Insect / insekt
Wat is juist: insect of insekt?
De juiste spelling is insect, met een c.

Tot 1995 was zowel insect als insekt juist. Die laatste vorm was de voorkeursspelling, de vorm met c was de toegestane spelling. Bij de spellingwijziging van 1995 is het systeem van voorkeurs- en toegestane spelling afgeschaft, en sindsdien bestaat er voor verreweg de meeste woorden nog maar één correcte spellingwijze. Meestal werd dat de oude voorkeurspelling, maar insect werd aangepast aan de nieuwe regel dat woorden die op -ect, -act en -uct eindigen, altijd een c voor de t krijgen. Om die reden werd ook produkt met een k - decennialang de voorkeurspelling - in 1995 officieel product.

Helemaal consequent wordt de verdeling van c's en k's nooit. Zo is onder meer locatie juist naast lokaal en lokaliseren, en akkoord naast accorderen.

Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 12:25 pm

Heb je daar inderdaad een mailtje voor gestuurd, Luc Wink
En nu we toch bezig zijn - maak er ook maar één woord van: "Insectenwerkgroep" (net zoals Plantenwerkgroep, Vogelwerkgroep en Uilenwerkgroep).
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 2:22 pm

Nee,nee, gewoon wat zitten surfen en "Cees" of "Kees" is klaar... Very Happy
Ga het logo vanavond aanpassen!
Wat de werkzaamheden betreft, ben ik zelf nog wat in twijfel wat dit allemaal gaat inhouden. Zelf heb ik ook een zeer druk bezette agenda, maar ik denk dat we er wel iets moois van kunnen maken... sunny
Terug zoals we alles doen: "gene stress en 1 ding mee n'een keer"! Basketball
We zien wel...
Iemand anders interesse om wat mee te helpen, zoals Warre of Sjaakie?
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 4:10 pm

idem hier, interesse met hopen!
tijd minder, maar ik zal wel een manier vinden om wat bij te maken!

Dit voorjaar ga ik sowieso de meersen trachten te onderzoeken op vlinders, nachtvlinders, bijen en hommels. Misschien nog zweefvliegen, libellen en boktorren. Hopelijk komt er snel fatsoenlijke literatuur van wespen, dan smijt ik mij daar volledig op!
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 5:39 pm

Lucgast schreef:
Insect / insekt
Wat is juist: insect of insekt?
De juiste spelling is insect, met een c.
Tot 1995 was zowel insect als insekt juist. Die laatste vorm was de voorkeursspelling, de vorm met c was de toegestane spelling. Bij de spellingwijziging van 1995 is het systeem van voorkeurs- en toegestane spelling afgeschaft, en sindsdien bestaat er voor verreweg de meeste woorden nog maar één correcte spellingwijze. Meestal werd dat de oude voorkeurspelling, maar insect werd aangepast aan de nieuwe regel dat woorden die op -ect, -act en -uct eindigen, altijd een c voor de t krijgen. Om die reden werd ook produkt met een k - decennialang de voorkeurspelling - in 1995 officieel product.

Helemaal consequent wordt de verdeling van c's en k's nooit. Zo is onder meer locatie juist naast lokaal en lokaliseren, en akkoord naast accorderen.
Als je er van uitgaat dat bijna alles met -act, -ect, -ict, -oct en -uct tegenwoordig met een c is, dan zit je meestal safe. Uitz. akte, oktober.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptyma jan 14, 2013 7:41 pm

En hier is dan het Insectenwerkgroep (IWG) logo het "C"! Laughing
Als eerste activiteit van de IWG, plannen we een intro artikeltje in de volgende Tronk en de website om te zien of er nog vrijwiligers zijn om mee te werken aan IWG...
Welke andere activiteiten plannen we met de IWG:
1) Informatie over onze insecten waarnemigen...
Ik heb al een artikeltje klaar over het gebruik van waarnemigen.be en andere ondersteunende fora met een speciale focus op de determinatie van insecten. De bedoeling is om deze informatie in de Tronk en op de website te laten verschijnen om dit kenbaar te maken aan onze NP leden!
Ik plan bv. ook een woordje uitleg in een artikeltje over "Springstaartjes", waarvan we de laatste tijd enkele nieuwe soorten ontdekt hebben in onze regio en enkele plezante weetjes te vertellen zijn.
En zo kunnen we gedurende het jaar, in de verschillende jaargetijden, andere onderwerpen eens toelichten om geinteresseerden in te lichten over de waarnemigen van de kruipende en vliegende wereld... (Bv. Wilde Bijen, Langpootmuggen, Vlinders, Compostbewoners, ...)
2) Activiteiten naar het bredere publiek:
Er werden een tijdje geleden enkele activiteiten door Natuurpunt Scheldeland voor het breder publiek te bereiken, vastgelegd onder het thema "Wat kriebelt er in ...":
26 mei 2013 (14-17u.): Wat kriebelt er in de Kalkense Meersen
23 juni 2013 (14-17u.): Wat kriebelt er in d’ Heide (vertrek Smetledesteenweg nr 222)
7 juli 2013 (14-17u.): Wat kriebelt er in de tuin (bij Koenraad en Michaël)
7 september 2013 (21-23u.): Welke nachtvlinders kriebelen er in het Hazeveldbos
Voor zij die geïnteresseerd zijn of die willen meewerken aan één of meer van deze activiteiten, noteer ze nu al in jullie agenda. We brengen je verder wel op de hoogte met meer details... Alvast een grote dank op voorhand aan Kobra et al. om deze activiteiten te organiseren!
3) Varia:
Verder activiteiten met betrekking van insecten die nog verder te bepalen zijn... Alle voorstellen zijn welkom...
Wordt vervolgd...
Luc
Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland 693bceb91f7cc600cc7fe70a1477f605
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydi jan 15, 2013 7:22 am

Sjacky schreef:
idem hier, interesse met hopen!
Hopelijk komt er snel fatsoenlijke literatuur van wespen, dan smijt ik mij daar volledig op!
Hoi Sjacky,
Er is een goede Duitse website voor wespen en bijen die door onze Hollandse vrienden van waarnemigen.nl dikwijls als referentie wordt vermeld: www.hymis.de...
En bij onze Noorderburen zitten ook wel enkel "cracks"...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydi jan 15, 2013 8:22 am

Ja, dat ziet er direct al een goede start uit voor de IWG, en een goed programma.
Ik ga mee als ik kan.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydi jan 15, 2013 8:24 am

Heel leuk! Als er eens foto'tje moet genomen worden, laat maar weten
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 5:05 am

Sjacky schreef:
Dit voorjaar ga ik sowieso de meersen trachten te onderzoeken op vlinders, nachtvlinders, bijen en hommels. Misschien nog zweefvliegen, libellen en boktorren. Hopelijk komt er snel fatsoenlijke literatuur van wespen, dan smijt ik mij daar volledig op!
Voor zweefvliegen kan je via volgende link een gratis, nieuwe fotogids (in Nederlands! en niet in Русский Very Happy ) downloaden...:
https://www.wetransfer.com/downloads/c9272172d0c5420b8359bccea76bd27b20130115212432/ebf43b#
Klik gewoon op downloaden na de cookies te aanvaarden en Kees is klaar! cheers
114 pagina's vol met plaatsjes en uitleg, zaaaaaaalig literatuur en handig voor de determinaties in 2013! study
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 5:47 am

En in deze gids staan ook foto's van ons gebied! cheers
André heeft mij vorig jaar een mailke gestuurd om mijn foto's van de Zuidelijke halvemaanzweefvlieg te gebruiken voor zijn fotogids...
Niet goed wetend wat hij bedoelde, gaf ik uiteraard toestemming.
En zie nu op pagina 64 van dit zweefvliegen bijbeltje staan 2 foto's uit onzen hof... study
Maar neem zeker deze PDF eens door. Dit is werkelijk een topwerk om ons wegwijs te maken in de 275 van de meer dan 300 verschillende soorten zweefvliegen die bij ons rondvliegen! Zulke naslagwerkjes met duidelijke foto's en richtlijnen, zouden er van andere sooten ook moeten ontwikkeld worden...
Ik heb André de "Nobelprijs van de Zweefvlieg" gegeven! king
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 6:33 pm

Zwammer schreef:
Ja, dat ziet er direct al een goede start uit voor de IWG, en een goed programma.
Ik ga mee als ik kan.
Z.
Ik weet niet of je het al weet, Luc, maar er gaat na de "wilde bijen" van 2012 ook in 2013 een insectencursus door in onze afdeling: een cursus "nachtvlinders" met niemand minder dan Wim Veraghtert.

Dat zijn dan nog eens VIER data meer voor de activiteitenkalender van de IWG (twee theorielessen en twee praktijklessen).
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 6:33 pm

Lucgast schreef:
Nee,nee, gewoon wat zitten surfen en "Cees" of "Kees" is klaar... Very Happy
Ga het logo vanavond aanpassen!
Wat de werkzaamheden betreft, ben ik zelf nog wat in twijfel wat dit allemaal gaat inhouden. Zelf heb ik ook een zeer druk bezette agenda, maar ik denk dat we er wel iets moois van kunnen maken... sunny
Terug zoals we alles doen: "gene stress en 1 ding mee n'een keer"! Basketball
We zien wel...
Iemand anders interesse om wat mee te helpen, zoals Warre of Sjaakie?
Luc

Over andere activiteiten gesproken: ik denk dat we net als D&C van de PWG ook af en toe eens op verplaatsing kunnen gaan - een of andere insectenactiviteit gaan volgen bij een naburige werkgroep (zoals bvb. bij de nieuw opgerichte Vlinderwerkgroep in het Molsbroek en omstreken).
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 6:37 pm

Lucgast schreef:
Sjacky schreef:
Dit voorjaar ga ik sowieso de meersen trachten te onderzoeken op vlinders, nachtvlinders, bijen en hommels. Misschien nog zweefvliegen, libellen en boktorren. Hopelijk komt er snel fatsoenlijke literatuur van wespen, dan smijt ik mij daar volledig op!
Voor zweefvliegen kan je via volgende link een gratis, nieuwe fotogids (in Nederlands! en niet in Русский Very Happy ) downloaden...:
https://www.wetransfer.com/downloads/c9272172d0c5420b8359bccea76bd27b20130115212432/ebf43b#
Klik gewoon op downloaden na de cookies te aanvaarden en Kees is klaar! cheers
114 pagina's vol met plaatsjes en uitleg, zaaaaaaalig literatuur en handig voor de determinaties in 2013! study
Luc
SCHITTEREND cheers
Waarom drukken ze zoeites niet - dat moet zeker verkopen, want de meeste fotogidsen van andere soortgroepen hebben foto's van mindere kwaliteit.

Ik heb hem direct gedownload - en proficiat met je eervolle opname van die zweefvlieg bij jou in de tuin.
Niet te verwonderen dat ze die tuin in Laarne beginnen te kennen... of Laarne zendt zijn zonen uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 9:01 pm

Deze fotogids is met eenvoudige middelen in elkaar geknutseld door André, met dit uitzonderlijk bruikbaar resultaat. Een boek zal er nog niet onmiddellijk van komen... study Om uit te printen geeft André nog enkele tips:
"Bij het printen bleek namelijk dat lang niet alle foto's zo mooi op papier komen als dat ze er op het beeldscherm uitzien (maak dus eerst een paar proefvellen voor je besluit te printen!!!). Om deze reden bied ik nu geen geprinte versie aan. Het is het gevolg van een gebrek aan grafische kennis (én een goed programma). Jammer, maar ik hoop dat op termijn op te lossen."
In het digitaal tijdperk is deze PDF versie zeer gebruiksvriendelijk en moeten er geen extra bomen geveld worden voor al dat printen en drukken... Exclamation
Je moet ook eens de zoekfunctie van een pdf proberen... In het document worden je zoektermen binnen de 114 pagina's onmiddellijk weergegeven! Superhandig Idea
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptywo jan 16, 2013 9:14 pm

Zoeken inderdaad zeer handig met een "moderne" pdf - ook al op Gasthuys gezocht Question Laughing

Dat is het nadeel van die boeken in het Russisch - scans van oude boeken in pdf gezet en daar werkt de zoekmachine niet. Dat zou nochtans handig zijn als je zou kunnen zoeken via de Latijnse namen, want nu moet je soms meer dan 600 blz. bladeren en dan vind je het nog niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydo jan 17, 2013 4:28 am

Geen nood, André is al bezig met een volgend fotoproject...
"... een volgend projectje staat alweer in de startblokken: roofvliegen" cheers
Misschien doet hij later nog kevers en hun larven en dan moet je geen Russische les meer gaan volgen... Very Happy
наилучшими пожеланиями
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydo jan 17, 2013 5:05 am

Insect van de maand verkiezing...
Ik ben wat gratis online poll systemen aan het uittesten om "Het insect van de maand" te kiezen... We kunnen ook later "Het insect van het jaar" kiezen... cheers
Kunnen jullie eens volgende poll voor December-Januari testen zodat ik kan zien of het lukt?
http://www.easypolls.net/poll.html?p=50f7778ee4b00f8f291dfaa7
Wat vinden jullie van het principe? scratch
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydo jan 17, 2013 8:11 am

als de insectenwerkgroep een artikeltje in 't Nieuwsblad wil... laat maar weten hé


Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydo jan 17, 2013 1:53 pm

With pleasure... Beetje reclame kan zeker geen kwaad... Zal je een draftje opsturen die ik al geschreven heb voor de Tronk en website...kwestie van het "wiel" niet te moeten herschrijven...
Moet je het logo en misschien een schoon fotoke van een kruiperke, vliegerke ook hebben?
Alvast n'een grote merci...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Sjacky
Slobeend
Sjacky


Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Emptydo jan 17, 2013 2:38 pm

Een mogelijke activiteit... Vlinderen in de Viroin! Zowel ik als Ward kennen de streek op ons duimpje, geen enkele plek in België is diverser qua vlinders (en zoveel meer).

Ook leuk zijn thema-excurties al dan niet met expert, gewoon met enkele samen en de literatuur die momenteel beschikbaar is de streek uitkammen voor bijvoorbeeld zweefvliegen, wespjes, bijen, lvhbjes, libellen, springstaartjes,.... altijd leuk om elkaars kennis bijeen te smijten en samen te zoeken naar meer...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland   Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Insectenwerkgroep (IWG) Scheldeland
Terug naar boven 
Pagina 1 van 17Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toerisme Scheldeland
» Bestuur NP Scheldeland
» Natuurpunt Scheldeland
» Plantenwerkgroep PWG Natuurpunt Scheldeland
» Vogelwerkgroep Scheldeland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Andere natuurwaarnemingen-
Ga naar: