Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Vogels voeren en beloeren

Ga naar beneden 
+11
noumea
Wes
Toon
Zwammer
JAN
Neos
erikroels
kobra22
wouter
leparadisperdu
kobra
15 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 16 ... 31  Volgende
AuteurBericht
Neos
Watersnip



Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptydo nov 29, 2007 7:35 pm

Vanmiddag

Blokstraat tegen schilderes
24 Smient + 1 prachtig gekleurde Slobeend man.

rond vliegerkeswei

50 tal Kokmeeuw + 3 Stormmeeuw + 1 Zilvermeeuw

Merci Peter voor het maaien!

Blokstraat tegen Scheldedijk

8 Koperwiek

Broekmeers

42 Grauwe Gans (kwamen er nog bij toen ik vertrok)

1 Smelleken vr laag jagend

Zeer groot aantal meeuwen, maar geen tijd en nog minder goesting (rotweer) om telescioop uit te pakken.

Dolomietweg

1 Torenvalk
15 tal Maghelanen
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptydo nov 29, 2007 11:24 pm

kobra22 schreef:
wouter schreef:
Zwarte mees op de voederplank vandaag.

mvg

Wouter
Dit jaar nog geen Zwarte Mees gezien hier op de voederplank (en ook vorige winter niet, wel twee winters geleden).

Op Natuur.forum West-Vlaanderen staat te lezen:
Na de vele recente meldingen van Zwarte Mezen, is het handig daarover een aparte topic te openen. Wij kunnen misschien gewagen van een nieuwe invasie (na deze van 2005).

den tseef enkele minuten later schreef:
Gisteren om 23:26
er zijn hier en daar waarnemingen van Zwarte Mezen in de streek, doch volgens mij niet echt een invasie gelijk 2 jaar geleden... toen zag ik er zelfs eentje dood liggen in het centrum van Brussel, tevens een groepje van 12 hier in het Molenveld...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptydo nov 29, 2007 11:26 pm

Neos schreef:
Vanmiddag

Broekmeers

42 Grauwe Gans (kwamen er nog bij toen ik vertrok)

1 Smelleken vr laag jagend


Het blijft de moeite daar aan TTP in Broekmeers.
Straks weer een Wilde Zwaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyvr nov 30, 2007 1:48 pm

zwarte mezen in den hof...

http://www.megavideo.com/?v=FSF025IU
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyvr nov 30, 2007 7:11 pm

erikroels schreef:
zwarte mezen in den hof...

http://www.megavideo.com/?v=FSF025IU
Is dat eer recente video?

Een goed idee, die geplette okkernoten.
Ga dat hier ook eens proberen, want anders gaan de kraaiachtigen met al onze noten lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyvr nov 30, 2007 7:23 pm

Geplette okkernoten zou ook goed zijn voor de Grote Bonte Specht.

Bron: http://users.skynet.be/de.eigenwijze.tuin/tuinhtm/vogels%20voederen.htm (ook andere interessante tips op deze website)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyvr nov 30, 2007 7:27 pm

Nog eentje die zijn noten plet:

De voorbije week raap ik dagelijks een fruitbakje okkernoten van tussen het gras, waarvan er bij ons thuis en aanverwante huishoudens met mate gegeten wordt. De rest wordt netjes gedroogd en gestockeerd. Voor eigen gebruik des winters (notentaart! zeer njammie!) maar ook voor de voederplank. Het tiental noten dat ik dan dagelijks plattrap en op of rond de voedertafel drop wordt netjes leeggepikt door mussen, mezen en vinken. Iedereen content.

http://eigenwijzetuin.wordpress.com/2007/10/03/de-okkernotenberg/
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyvr nov 30, 2007 7:45 pm

kobra22 schreef:
erikroels schreef:
zwarte mezen in den hof...

http://www.megavideo.com/?v=FSF025IU
Is dat een recente video?

Een goed idee, die geplette okkernoten.
Ga dat hier ook eens proberen, want anders gaan de kraaiachtigen met al onze noten lopen.

ja, vandaag! zo'n 10 minuten met de camera op post...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyvr nov 30, 2007 8:46 pm

erikroels schreef:
ja, vandaag! zo'n 10 minuten met de camera op post...
Bij jou komen de Zwarte Mezen blijkbaar op verzoek!

Ik vrees dat we maar van een invasie zullen kunnen spreken als ze ook in het Molenveld gezien worden Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyzo dec 02, 2007 4:53 pm

kobra22 schreef:
erikroels schreef:
ja, vandaag! zo'n 10 minuten met de camera op post...
Bij jou komen de Zwarte Mezen blijkbaar op verzoek!

Ik vrees dat we maar van een invasie zullen kunnen spreken als ze ook in het Molenveld gezien worden Wink

'k versta nie goe wa da ge wilt zeggen kobra?

'k passeer aan de noten en ik zie dat er zwarte mezen bij komen, ga men camera halen en doe een 10-tal shots op ne minuut of 10 waarvan ik er 8 van samengezet heb voor da filmke, 30m verder staan er wel hoge sparren!

nie echt op 'verzoek' maar wel op de goede plaats en die noten lusten ze wel!


Laatst aangepast door op zo dec 02, 2007 5:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyzo dec 02, 2007 4:56 pm

erik, ge zet uw accentjes verkeerd.
't is 'k versta en 'k passeer ...
(nooit te oud om te leren moet je maar denken ;-) )
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyzo dec 02, 2007 4:59 pm

JAN schreef:
erik, ge zet uw accentjes verkeerd.
't is 'k versta en 'k passeer ...
(nooit te oud om te leren moet je maar denken ;-) )

zust zust zust zust zust....
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyma dec 03, 2007 3:50 pm

erikroels schreef:
kobra22 schreef:
erikroels schreef:
ja, vandaag! zo'n 10 minuten met de camera op post...
Bij jou komen de Zwarte Mezen blijkbaar op verzoek!

Ik vrees dat we maar van een invasie zullen kunnen spreken als ze ook in het Molenveld gezien worden Wink

'k versta nie goe wa da ge wilt zeggen kobra?

'k passeer aan de noten en ik zie dat er zwarte mezen bij komen, ga men camera halen en doe een 10-tal shots op ne minuut of 10 waarvan ik er 8 van samengezet heb voor da filmke, 30m verder staan er wel hoge sparren!

nie echt op 'verzoek' maar wel op de goede plaats en die noten lusten ze wel!
Ik wil gewoon zeggen dat er hier op het forum over een invasie van Zwarte Mezen gesproken wordt en dat jij ze minder dan een dag later al gefilmd hebt.
Ik zie ze hier nog altijd niet zitten in onze tuin (maar ben overdag ook niet veel thuis).
Toch schitterend, die nieuwe media.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyma dec 17, 2007 9:31 pm

Zeer veel vogels op de voederplank, maar nog altijd geen Zwarte Mezen (ook geen andere speciale bezoekers van de laatste jaren zoals Pestvogels, Kepen, Sijzen, Zwartkoppen, Boomklevers, Ringmussen, ...).

Tot nu toe alleen nog maar de jaarlijkse gewone soorten:
Huismus, Vink, Groenling, Koolmees, Pimpelmees, Staartmees, Heggemus, Roodborst, Winterkoning, Merel, Spreeuw, Turkse Tortel, Houtduif, Grote Bonte Specht, Ekster, Kauw, Zwarte Kraai (die Kraaiachtigen komen vooral de okkernoten pakken).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
leparadisperdu
Roerdomp
leparadisperdu


Aantal berichten : 498
Registration date : 03-11-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyma dec 17, 2007 9:46 pm

kobra22 schreef:
Zeer veel vogels op de voederplank, maar nog altijd geen Zwarte Mezen (ook geen andere speciale bezoekers van de laatste jaren zoals Pestvogels, Kepen, Sijzen, Zwartkoppen, Boomklevers, Ringmussen, ...).

Hier in Gent wel dagelijks Zwarte Mees. Andere blijven voorlopig ook uit. Gisteren nog een Zwarte Mees proberen fotograferen, maar de beestjes zijn zo beweeglijk en snel dat ik ze maar niet scherp krijg Crying or Very sad

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Dsc_1410

De rest lukt behoorlijk met mijn opstelling ...

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Dsc_1411

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Dsc_1412

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Dsc_1413

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Dsc_1414

Allemaal gisteren in de tuin.

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
JAN
Zeearend
JAN


Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyma dec 17, 2007 9:51 pm

ge moet eens op 't roepke van zwarte mees oefenen kobra.
wedden dat ge ze dan wel zult zien bij u in de buurt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Zwammer
Zeearend
Zwammer


Aantal berichten : 951
Leeftijd : 72
Localisation : Overmere
Registration date : 18-11-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyma dec 17, 2007 11:48 pm

kobra22 schreef:
Zeer veel vogels op de voederplank, maar nog altijd geen Zwarte Mezen (ook geen andere speciale bezoekers van de laatste jaren zoals Pestvogels, Kepen, Sijzen, Zwartkoppen, Boomklevers, Ringmussen, ...).

Tot nu toe alleen nog maar de jaarlijkse gewone soorten:
Huismus, Vink, Groenling, Koolmees, Pimpelmees, Staartmees, Heggemus, Roodborst, Winterkoning, Merel, Spreeuw, Turkse Tortel, Houtduif, Grote Bonte Specht, Ekster, Kauw, Zwarte Kraai (die Kraaiachtigen komen vooral de okkernoten pakken).
Vandaag bij ons wel Zwarte mees en Ringmus, naast Vink, Groenling, Koolmees, Pimpelmees, Roodborst, Winterkoning, Groene specht en Huismus.
Z.
Terug naar boven Ga naar beneden
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 50
Registration date : 12-10-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptydi dec 18, 2007 9:27 am

Bij mij op de voederplank alvast volgende soorten (met max. aantal tot nu toe)

Huismus (6)
Vink (9)
Groenling (5)
Koolmees (6)
Pimpelmees (3)
Staartmees (5)
Heggemus (3)
Roodborst (1)
Merel (3)
Spreeuw (3)
Turkse Tortel (5)
Houtduif (1)
Grote Bonte Specht (1)
Ekster (1)
Vlaamse gaai (1)
Zwarte mees (4)
Ringmus (2)
Fazant (3)

Soorten die ik voorgaande jaren zag, maar nog niet deze winter op de voederplank:
Keep, Appelvink, Boomklever, Groene specht, Kramsvogel

mvg

Wouter
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptydi dec 18, 2007 2:40 pm

JAN schreef:
ge moet eens op 't roepke van zwarte mees oefenen kobra.
wedden dat ge ze dan wel zult zien bij u in de buurt?
Ik zit nu toch binnen met de examens, dus kan niets horen, maar zie van alles (maar dit jaar geen Zwarte Mezen).
Maar je hebt gelijk, dat geluid kan helpen.
Ik zou daar meer moeten op oefenen.
Gisteren meende ik Grote Gele Kwik te horen toen ik thuiskwam, maar vloog over en was te laat om hem te zien (dus niet doorgegeven, want bijna zeker).
Dankzij (aan elkaar, dank u Jan!) heb ik een aantal jaren geleden een Pestvogel in onze tuin ontdekt.
Ik kwam buiten om de kippen eten te geven en hoorde een geluid dat ik niet kende.
Dan de kijker genomen en hij zat heel hoog in een boom.
Daarna dan wel zeer goed gezien, want hij kwam op geregelde tijdstippen de bessen van de Gelderse Roos opeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptydi dec 18, 2007 2:43 pm

wouter schreef:
Bij mij op de voederplank alvast volgende soorten (met max. aantal tot nu toe)

Huismus (6)
Vink (9)
Groenling (5)
Koolmees (6)
Pimpelmees (3)
Staartmees (5)
Heggemus (3)
Roodborst (1)
Merel (3)
Spreeuw (3)
Turkse Tortel (5)
Houtduif (1)
Grote Bonte Specht (1)
Ekster (1)
Vlaamse gaai (1)
Zwarte mees (4)
Ringmus (2)
Fazant (3)

Soorten die ik voorgaande jaren zag, maar nog niet deze winter op de voederplank:
Keep, Appelvink, Boomklever, Groene specht, Kramsvogel

mvg

Wouter
Fazanten begot!
Hier is de Huismus heer en meester (minstens een twintigtal), minder Vinken, maar meer Pimpelmezen en Spreeuwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 50
Registration date : 12-10-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptywo dec 19, 2007 10:02 pm

Ja die fazanten...
Achteraan de tuin heb ik een kippenren en mijn automatische voederbak moet ik de laatste tijd nogal vaak bijvullen. Ik denk dat ik hem binnen in het hok ga zetten.

De voorgaande jaren waren de fazanten ook van de partij en tegen het eind van de winter zo tam dat ze komen aangelopen als ik buiten zaad strooi.

mvg

Wouter
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyza dec 22, 2007 2:02 pm

kobra22 schreef:
Zeer veel vogels op de voederplank, maar nog altijd geen Zwarte Mezen (ook geen andere speciale bezoekers van de laatste jaren zoals Pestvogels, Kepen, Sijzen, Zwartkoppen, Boomklevers, Ringmussen, ...).

Tot nu toe alleen nog maar de jaarlijkse gewone soorten:
Huismus, Vink, Groenling, Koolmees, Pimpelmees, Staartmees, Heggemus, Roodborst, Winterkoning, Merel, Spreeuw, Turkse Tortel, Houtduif, Grote Bonte Specht, Ekster, Kauw, Zwarte Kraai (die Kraaiachtigen komen vooral de okkernoten pakken).
Tussen de Vinken en de Huismussen eindelijk de eerste KEEP op de voederplank gezien (en op de grond).
Bij het lijstje ook nog de twee ROEKEN van de voorbije week vergeten vermelden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
wouter
Zeearend
wouter


Aantal berichten : 539
Leeftijd : 50
Registration date : 12-10-06

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyzo dec 23, 2007 9:46 pm

Vandaag oud brood gestrooid en een half uurtje later spectaculair bezoek: een 30 tal meeuwen die in enkele minuten de voederplaats opgekuist hebben: 25 kokmeeuw, 3 Stormmeeuw en 2 zilvermeeuw. 3 soorten bij op de voederplaatssoortenlijst en soort 99 voor de tuin is ook binnen (stormmeeuw). Benieuwd wat soort 100 zal zijn.

mvg

Wouter
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyzo dec 23, 2007 10:02 pm

wouter schreef:
Vandaag oud brood gestrooid en een half uurtje later spectaculair bezoek: een 30 tal meeuwen die in enkele minuten de voederplaats opgekuist hebben: 25 kokmeeuw, 3 Stormmeeuw en 2 zilvermeeuw. 3 soorten bij op de voederplaatssoortenlijst en soort 99 voor de tuin is ook binnen (stormmeeuw). Benieuwd wat soort 100 zal zijn.

mvg

Wouter
Heb ook wel al eens meeuwen op bezoek gehad in de tuin, maar nog nooit zoveel (en ook nog nooit een Stormmeeuw in de tuin gezien).
Ik heb er geen idee van hoeveel soorten er hier al in de tuin op bezoek waren - nog nooit geteld, maar misschien moet ik ook wel eens een lijstje maken, want er zitten op al die jaren toch ook al enkele mooie soorten tussen (zoals bvb. broedgevallen van Spotvogel en Grauwe Vliegenvanger, vijverbezoek van IJsvogel en Grote Gele Kwik en winters bezoek van Pestvogel).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
kobra22
Zeearend
kobra22


Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Emptyzo dec 23, 2007 10:04 pm

De KEEP was vandaag weer geregeld aan de voedertafel te zien en heb een fotootje proberen nemen (van achter het raam).

Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Keep_210
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.birdpex.be
Gesponsorde inhoud





Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogels voeren en beloeren   Vogels voeren en beloeren - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogels voeren en beloeren
Terug naar boven 
Pagina 2 van 31Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 16 ... 31  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Feed the birds day 28/10/06
» Vogels in 't dialect
» Vogelwaarnemingen buiten de KM
» Vogels kijken
» Vroege Vogels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: