Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Vogelwaarnemingen buiten de KM

Ga naar beneden 
+13
Sdry
kobra
erikroels
Wes
WDDI
Neos
Peter Claus
Toon
Zwammer
wouter
JAN
kobra22
leparadisperdu
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 26 ... 34  Volgende
AuteurBericht
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyza jan 07, 2012 5:02 pm

Merci jongens, je kan niet zeker genoeg zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 11, 2012 8:01 am

De eerste week van de Kerstvakantie hebben we doorgebracht in Zeeland (Schouwen-Duiveland).
Bij onze dagelijkse wandelingen aan de Brouwersdam zagen we onder meer Roodkeelduiker, Alk, Zeekoet, Kuifduiker, Kanoet, Eider, Middelste Zaagbek, Zwarte Zee-eend, Brilduiker, Paarse Strandloper, Steenloper, Drieteenstrandloper, Grijze Zeehond en Ijseend. Aan de Plompe Toren zagen we dagelijks Velduil, Ruigpootbuizerd en verschillende Ree'tjes. In de buurt van ons huisje zat naast een maïsveld een Kraanvogel en aan Neeltje Jans (Oosterscheldekering) konden we nog een extra Ruigpootbuizerd tikken, Oeverpiepertjes en de Grote Burgemeester.
Een geslaagde week met de familie en voor de liefhebbers van vogels viel er ook nog wat te beleven. Foto's met de gsm en dus niet de kwaliteit van Wes of Luc.

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 2873329

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 2873449

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 2873511

Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 11, 2012 8:19 am

Djiezes zit die velduil nog aan de plompe toren? Heb er al foto's van gezien in close-up, beestje lijkt absoluut niet bang te zijn van mensen...
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 11, 2012 3:52 pm

Er zitten er verschillende, maar ze zijn nog aanwezig ja. Echt bang zijn ze niet, maar je moet een beetje geluk hebben om ze dichtbij te krijgen. Er staat wel vaker een rijtje auto's met fotografen aan te schuiven om de vogels te kunnen trekken. Ik had het geluk dat er in die week relatief weinig volk op pad was. Op de laatste dag werd een van de Velduilen uit een struik opgestoten door een Ruigpootbuizerd. Beide op 2 meter naast mij. Uiltje mooi kunnen volgen en de telescoop gericht op de plek waar hij was gaan zitten. Voor ik het wist, was ik omringd door Nederlanders die allemaal door mijn tele wilden kijken ... en binnen de 5 minuten stonden er ook nog eens minstens 5 fotografen bij ... Het is daar razend druk voor die beesten. Ze mijden wel vaker de fotografen en met een beetje geluk kan je ze ver van het wegje waar al die liefhebbers staan te 'wachten' heel dicht benaderen. Ik trek dan stiekem wel eens een lange neus naar al die fotografen ...

Wes schreef:
Djiezes zit die velduil nog aan de plompe toren? Heb er al foto's van gezien in close-up, beestje lijkt absoluut niet bang te zijn van mensen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 11, 2012 8:55 pm

Ik snap dat ook niet Dimi, die fotografen die toekomen met 4 in een auto, samenkomen om te kommeren, en dan zagen dat ze geen vogels zien.

Als ik ga fotograferen, liefst alleen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 11, 2012 10:12 pm

Zoals vandaag... half dagje in Zeeland rondgetoerd...

Hup Holland hup, nog geen klein beetje....

Vandaag paar nieuwe plekjes ontdekt rond Goes en Tholen...

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680708713_c92c3c7a72_z
torenvalk by wpoelman, on Flickr

Sneeuwgors was zich mooi aan't maken...

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680707429_e1b1ac5ff3_z
sneeuwgors 6 by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680705329_5fe158e40c_z
sneeuwgors 5 by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680701513_17d3a89922_z
sneeuwgors 3 by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680699491_becf3165ab_z
sneeuwgors 2 by wpoelman, on Flickr

Frater

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680696227_a6bbeb55a0_z
Frater by wpoelman, on Flickr

Rotgans

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680694591_9a21ed709a_z
Rotgans by wpoelman, on Flickr

Scholekster

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680692717_abda859c53_z
Scholeksters by wpoelman, on Flickr

Wulp

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680691193_5dec0d69cb_z
Wulp by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680698007_21a90cc0f1_z
wulpen scholeksters by wpoelman, on Flickr

En de grote verassing ... zat net naast het baantje waar ik (traag) aan 't rijden was... en 't was niet aan de Plompe toren Dimi...

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680710293_f5c7d9e34f_z
velduil 4 by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680687849_a4104ce759_z
Velduil by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680689685_408a7d5d48_z
velduil 2 by wpoelman, on Flickr
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 12, 2012 7:55 am

Waar zag je die Velduil Wes ?
Groeten,

Dimi

Wes schreef:
Zoals vandaag... half dagje in Zeeland rondgetoerd...

Hup Holland hup, nog geen klein beetje....

Vandaag paar nieuwe plekjes ontdekt rond Goes en Tholen...

En de grote verassing ... zat net naast het baantje waar ik (traag) aan 't rijden was... en 't was niet aan de Plompe toren Dimi...

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680710293_f5c7d9e34f_z
velduil 4 by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680687849_a4104ce759_z
Velduil by wpoelman, on Flickr

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 6680689685_408a7d5d48_z
velduil 2 by wpoelman, on Flickr
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 12, 2012 8:32 am

In Wilheminadorp (net buiten Goes); plaats staat op Waarneming.nl hoor ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 12, 2012 6:38 pm

Weeral prachtige foto's Wes! Goe bezig! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydi jan 17, 2012 12:38 pm

http://waarnemingen.be/waarneming/view/62686331
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 18, 2012 7:37 pm

Vandaag de Giervalk in Zeeland aan mijn lijstje toegevoegd. Het beest (en wat een reus zeg !!) liet zich echt mooi zien. Regelmatig laag bij de grond jagend, af en toe in de wind "biddend" en ook in de lucht regelmatig jagend op Meeuwen en Kauwen. Een soort die zelfs in haar broedgebied niet echt makkelijk is blijkbaar. Op een bepaald moment zelfs gewoon recht boven mijn hoofd jagend ... top !
Hopelijk komt die nog eens de grens over voor mijn Belgische lijst Very Happy

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Giervalk1

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Giervalk2

Ook de Kumliens Meeuw aan mijn lijstje toegevoegd.

Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
Wes
Zeearend
Wes


Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 18, 2012 7:51 pm

Geweldig veel volk zeker Dimi? Anders rij ik ook eens tot daar
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 18, 2012 8:38 pm

4 mensen, da's alles ... weinig dus gezien de zeldzaamheid van zo'n beest. Het is daar wel erg wijds dus niet makkelijk terug te vinden als hij ergens in de polders zit op een kluit aarde ...
groetjes,

Dimi

Wes schreef:
Geweldig veel volk zeker Dimi? Anders rij ik ook eens tot daar
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptywo jan 18, 2012 9:53 pm

Dimi schreef:
Vandaag de Giervalk in Zeeland aan mijn lijstje toegevoegd. Het beest (en wat een reus zeg !!) liet zich echt mooi zien. Regelmatig laag bij de grond jagend, af en toe in de wind "biddend" en ook in de lucht regelmatig jagend op Meeuwen en Kauwen. Een soort die zelfs in haar broedgebied niet echt makkelijk is blijkbaar. Op een bepaald moment zelfs gewoon recht boven mijn hoofd jagend ... top !
Hopelijk komt die nog eens de grens over voor mijn Belgische lijst Very Happy

Ook de Kumliens Meeuw aan mijn lijstje toegevoegd.

Groetjes,

Dimi
Nooit van gehoord, van die Kumliens Meeuw - blijkbaar een ondersoort van de Kleine Burgemeester?
Giervalk alleen ooit eens gezien in Zweden - inderdaad spectaculair!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 19, 2012 5:45 am

Inderdaad interessant om meer te weten te komen van deze meeuw.
Wordt laatste dagen ook meermaals gespot aan onze kustlijn:
http://waarnemingen.be/soort/view/941?from=2012-01-18&to=2012-01-18
Dimi heeft deze nu gespot bij onze Noorderburen.
Gaat dit om dwaalgasten? De aantallen zijn in ieder geval niet zeer groot en ineens zijn ze daar met verschillende op verschillende plaatsen. scratch
Wat worden deze normaal waargenomen?
Is deze meeuw gemakkelijk herkenbaar?
Meeuwen in het algemeen zijn niet simpel te herkennen zoals gemeld in vorige reacties, maar kan je deze gemakkelijk uit het pak halen? scratch
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 19, 2012 5:47 am

Eerder waar worden ze waargenomen? Very Happy
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 19, 2012 7:59 am

Lucgast schreef:
Dimi heeft deze nu gespot bij onze Noorderburen.

Niet bij onze noorderburen hoor Luc, aan de Belgische kust.

Lucgast schreef:
Gaat dit om dwaalgasten? De aantallen zijn in ieder geval niet zeer groot en ineens zijn ze daar met verschillende op verschillende plaatsen. scratch
Wat worden deze normaal waargenomen?

Kumliens meeuw is eigenlijk een ondersoort van de Kleine Burgemeester. Een ondersoort die voorkomt in NO Canada en dus een dwaalgast. Veel en harde wind uit de juiste richting brengt zulke beesten tot bij ons. Daarenboven is het hier nu ook nog relatief warm waardoor ze lang blijven 'hangen'. In NL bijvoorbeeld zit al heel de winter een Humes Bladkoning. Kleine Burgemeester is sowieso niet courant bij ons, maar hoeveel er daarvan Kumliens zijn ? De verschillen zijn zo klein, dat je ten eerste moet weten naar wat je moet kijken én dat je het beest dan ook nog eens goed en lang moet kunnen zien ... Er zullen er nog wel tussen hebben gezeten die er niet werden uitgehaald, maar ja hoeveel Kwartelkoningen, Grielen, Arenden en talloze andere zeldzaamheden passeren er tijdens de trek over ons land die nooit worden opgemerkt ?

Lucgast schreef:
Is deze meeuw gemakkelijk herkenbaar? Meeuwen in het algemeen zijn niet simpel te herkennen zoals gemeld in vorige reacties, maar kan je deze gemakkelijk uit het pak halen? scratch

Om te beginnen is het een Kleine Burgemeester dus geen zwart in de vleugels of de staart. Het zal dus de enige "witte" meeuw zijn. Die is makkelijk genoeg uit het 'pak' te halen. Het verschil tss Kumliens en 'onze' Kleine Burgemeester zit hem oa in de deels crèmekleurige buitenvlaggen en top van de handpennen en bij adulten de iets donkerder grijze mantel en dekveren. Onder andere hé ... Kijk eens naar enkele foto's van Kleine Burgemeester (Kumliens) op waarnemingen.be (http://waarnemingen.be/soort/photos/941?from=2012-01-16&to=2012-01-16&sex=&id_kleed=0&os=1&id_akt=0&licentie=0&only_rated=0&only_approved=0&page=4) en vergeet de commentaren bij de foto's niet te lezen. Wat ook helpt is een tweede exemplaar van uwen vogelgids op het toilet leggen en elke dag in bladeren, lezen, ...

Groetjes,

Dimi

Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptydo jan 19, 2012 8:17 pm

Bedankt voor de toelichting...
Ik dacht dat je de giervalk en de meeuw in Zeeland gezien hebt.
Toont nog eens aan dat ik wat meer op toilet moet gaan zitten met mijn vogelgids.
Goed idee trouwens.
Heb nu al soms slapende voeten als ik het gemak verlaat. Very Happy
Dat is meestal als ik te lang op de websites "zit" te surfen.
Maar een boek zal eens een goede afwisseling zijn...
Ik wens je in ieder geval nog veel nieuw vogels op uw lijstje dit jaar en hou ons vooral op de hoogte...
Luc

Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 10:42 am

Lucgast schreef:
Bedankt voor de toelichting...
Ik dacht dat je de giervalk en de meeuw in Zeeland gezien hebt.
Toont nog eens aan dat ik wat meer op toilet moet gaan zitten met mijn vogelgids.
Goed idee trouwens.
Heb nu al soms slapende voeten als ik het gemak verlaat. Very Happy
Dat is meestal als ik te lang op de websites "zit" te surfen.
Maar een boek zal eens een goede afwisseling zijn...
Ik wens je in ieder geval nog veel nieuw vogels op uw lijstje dit jaar en hou ons vooral op de hoogte...
Luc


Voor de goede orde Luc : Giervalk in Zeeland, Kumliens in Zeebrugge ;-)
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 1:26 pm

Bedankt Dimi voor al die uitleg.
Ik vrees dat het mij nooit zal lukken om daar zo ver in te gaan (want heb al moeite met Kleine Burgemeester, laat staan die mij verder onbekende Kumliens) - ben te veel met "uilen" bezig (bescherming, veldwerk en studie - er zijn meer dan 210 soorten) en daarnaast te veel een generalist (vooral geleedpotigen).
cheers dat je dat allemaal zo snel hebt kunnen leren scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 1:35 pm

kobra schreef:
Bedankt Dimi voor al die uitleg.
Ik vrees dat het mij nooit zal lukken om daar zo ver in te gaan (want heb al moeite met Kleine Burgemeester, laat staan die mij verder onbekende Kumliens) - ben te veel met "uilen" bezig (bescherming, veldwerk en studie - er zijn meer dan 210 soorten) en daarnaast te veel een generalist (vooral geleedpotigen).
cheers dat je dat allemaal zo snel hebt kunnen leren scratch

Zoals ik al aan Luc zei, vogelgids op het toilet leggen en elke dag in bladeren, lezen, prentjes kijken, ... Very Happy ... en uiteraard ook veel vogels kijken hé.
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 2:29 pm

Dimi schreef:
kobra schreef:
Bedankt Dimi voor al die uitleg.
Ik vrees dat het mij nooit zal lukken om daar zo ver in te gaan (want heb al moeite met Kleine Burgemeester, laat staan die mij verder onbekende Kumliens) - ben te veel met "uilen" bezig (bescherming, veldwerk en studie - er zijn meer dan 210 soorten) en daarnaast te veel een generalist (vooral geleedpotigen).
cheers dat je dat allemaal zo snel hebt kunnen leren scratch

Zoals ik al aan Luc zei, vogelgids op het toilet leggen en elke dag in bladeren, lezen, prentjes kijken, ... Very Happy ... en uiteraard ook veel vogels kijken hé.
Groetjes,

Dimi

vooral niet vergeten te kakken hé...
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 7:06 pm

Niet te veel details... Embarassed
Over gidsen gesproken.
Heb net de ANWB vogelgids van Europa gekocht die meer info geeft dan mijnen versleten Petersons!
Heb nog n'een bon van de FNAC over van Nieuwjaar.
Heeft er iemand een tip van een goede vogelgids voor mijn toilet-literatuur?
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 7:39 pm

Lucgast schreef:
Niet te veel details... Embarassed
Over gidsen gesproken.
Heb net de ANWB vogelgids van Europa gekocht die meer info geeft dan mijnen versleten Petersons!
Heb nog n'een bon van de FNAC over van Nieuwjaar.
Heeft er iemand een tip van een goede vogelgids voor mijn toilet-literatuur?
Luc
Als je echt lectuur wil - ik heb o.a. de Duitse versie van The handbook of bird identification for Europe and the Western Palearctic (maar bestaat niet in het Nederlands, denk ik).

Specialisten (bvb. Dutch Birding http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=462) zijn wel niet allemaal zo enthousiast over dit boek, maar voor mij is het op dit moment ruim voldoende, want heb het nog lang niet allemaal onder de knie.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Emptyvr jan 20, 2012 7:57 pm

Denk er nu aan dat je die wellicht niet zal kunnen krijgen in de Fnac.

Een aanrader is zeker "De wijsheid van vogels", nu ook in het Nederlands verkrijgbaar (want ik zit daar ook met een anderstalige versie).

Kijk maar eens naar:
Voor wie de wereld graag van een afstand bekijkt en analyseert, zijn twee
nieuwe vogelboeken absolute musts.

http://www.knack.be/nieuws/boeken/recensies-volwassenen/non-fictie/tim-birkhead-de-wijsheid-van-vogels-en-kester-freriks-de-valk/article-1194679345753.htm

Duizenden boeken zijn er al over vogels geschreven, maar nooit een dat zo veelomvattend is als De wijsheid van vogels.
http://www.debezigebij.nl/web/Boek-5/9789023436041_De-wijsheid-van-vogels.htm

Weet wel niet wat ze in de Fnac aan vogelboeken hebben, maar voor jou als hobbyfotograaf is ook zeker interessant:
- Wildlife Photographer of the Year
- Birdpix-boeken
of het nieuwe Handboek Natuurfotografie (een voorproefje: http://www.centrumvoornatuurfotografie.nl/synopsis.pdf)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelwaarnemingen buiten de KM   Vogelwaarnemingen buiten de KM - Pagina 18 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogelwaarnemingen buiten de KM
Terug naar boven 
Pagina 18 van 34Ga naar pagina : Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 26 ... 34  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vraag aan forumlid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Vogelwaarnemingen-
Ga naar: