Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 waarnemingen.be

Ga naar beneden 
+6
Sdry
Zwammer
Toon
kobra
Wes
kobra22
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydi maa 19, 2013 10:12 pm

En ik zie nu dat Geert zijn login op waarnemingen.be voor de zoveelste keer veranderd heeft dit jaar - van tseef naar verschillende combinaties met tseef en Overmeerse Vogels wordt het nu weer t s e e f, maar dan wel met spaties.

Hoe spreek je dat dan uit Question te es ee ee ef confused
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptywo maa 20, 2013 8:32 pm

Leuk nieuwtje op waarnemingen.be - je kan nu twee soorten op een kaart vergelijken.

Recent werd de website waarnemingen.be van nieuwe snufjes voorzien. Zo is het nu mogelijk om de verspreidingsgegevens van 2 verschillende soorten op één kaart te tonen. Je kan nu bijv. de verspreiding van de Sleedoornpage vergelijken met die van de Sleedoorn. Wil je in één oogopslag zien hoe sterk de verspreiding van Hooibeestje verschilt met die van Oranje zandoogje? Geen probleem! Bij de optie ‘Kaarten’ selecteer je nu een tweede soort naar keuze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyzo apr 14, 2013 1:45 pm

Toch wel tof de waarnemingen.be.
Ongelofelijk wat een rijkdom aan analyses je kan maken...
Een beetje bezig gehouden met wat statistieken en kaarten en vond wel leuk om de diversiteit van mijn waarnemingen te bekijken.
Vroeger keek ik alleen maar vogels, nu komen andere soorten toch volop opzetten: geleedpotigen, vliegen en muggen...
De taartvorm in de statistiek toont mooi deze diversiteit aan...
http://waarnemingen.be/user/stats/66681
We kunnen f en toe wel eens zagen dat het forum niet vlug reageert of er enkele soorten ontbreken, maar toch is deze website de moeite! cheers
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyzo mei 19, 2013 8:41 am

Practische tips om eenvoudig aanvraag te doen of informatie te delen op forum vanuit waarnemingen.be:
Je moet niet steeds alle foto's uploaden op een forum of teksten erbij schrijven om een vraag te stellen op een forum of waarnemigen te delen...
Hierbij een gemakkelijke manier om via uw eigen waarnemingen.be op waarnemingen.nl of zelfs op ons Kalkense Meersen forum foto's en informatie te posten!
Luc

Stap 1:[/b] klik link op waarnemigen.be in je waarneming:

waarnemingen.be - Pagina 3 E1385baf8c34f7356ab12d2f5001b58d

[b]Stap 2:
kopieer de nodige informatie:

waarnemingen.be - Pagina 3 5acbb41418397c0265f3b62937a6aa8d

Stap 3: plak info in forum:

waarnemingen.be - Pagina 3 16ef940b5bbcf63003cc7a943c178e1d
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyzo mei 19, 2013 1:16 pm

mijn norton internet security blokkeerd nu kalkensemeersen.actieforum.com, toch ingelogd om dit te posten:

waarnemingen.be - Pagina 3 Forum10
Terug naar boven Ga naar beneden
Toon
Zeearend



Aantal berichten : 863
Registration date : 16-11-07

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma mei 20, 2013 10:19 am

erikroels schreef:
mijn norton internet security blokkeerd nu kalkensemeersen.actieforum.com, toch ingelogd om dit te posten:

waarnemingen.be - Pagina 3 Forum10

Zelfde probleem hier bij mij Erik...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma mei 20, 2013 6:59 pm

Bij mij geen problemen scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma mei 20, 2013 7:01 pm

Lucgast schreef:
Practische tips om eenvoudig aanvraag te doen of informatie te delen op forum vanuit waarnemingen.be:
Je moet niet steeds alle foto's uploaden op een forum of teksten erbij schrijven om een vraag te stellen op een forum of waarnemigen te delen...
Hierbij een gemakkelijke manier om via uw eigen waarnemingen.be op waarnemingen.nl of zelfs op ons Kalkense Meersen forum foto's en informatie te posten!
Luc

Stap 1:[/b] klik link op waarnemigen.be in je waarneming:

waarnemingen.be - Pagina 3 E1385baf8c34f7356ab12d2f5001b58d

[b]Stap 2:
kopieer de nodige informatie:

waarnemingen.be - Pagina 3 5acbb41418397c0265f3b62937a6aa8d

Stap 3: plak info in forum:

waarnemingen.be - Pagina 3 16ef940b5bbcf63003cc7a943c178e1d
Inderdaad een zeer eenvoudige manier om zo een waarneming op een forum te posten.

Nog eeen kleine rechtzetting: het is waarneming.nl en waarnemingen.be
Terug naar boven Ga naar beneden
erikroels
Zeearend
erikroels


Aantal berichten : 616
Leeftijd : 83
Registration date : 05-01-07

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydi mei 21, 2013 12:16 pm

kobra schreef:
Bij mij geen problemen scratch

andere virusscanner mss? probleem ligt niet bij de pc van de websitebezoeker maar bij de website zelf (Norton), verschil ligt dan aan de gebruikte virusscanner die het meldt of niet meldt (denk ik)...
Terug naar boven Ga naar beneden
WDDI
Kwartelkoning
WDDI


Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptywo jun 26, 2013 7:08 am

erikroels schreef:
kobra schreef:
Bij mij geen problemen scratch

andere virusscanner mss? probleem ligt niet bij de pc van de websitebezoeker maar bij de website zelf (Norton), verschil ligt dan aan de gebruikte  virusscanner die het meldt of niet meldt (denk ik)...

Mac is the only solution ... Cool
Groetjes,
Dimi
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydo jun 27, 2013 9:24 pm

WDDI schreef:
erikroels schreef:
kobra schreef:
Bij mij geen problemen scratch

andere virusscanner mss? probleem ligt niet bij de pc van de websitebezoeker maar bij de website zelf (Norton), verschil ligt dan aan de gebruikte  virusscanner die het meldt of niet meldt (denk ik)...

Mac is the only solution ... Cool
Groetjes,
Dimi
Only solution Question
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/miljoenen-gebruikers-itunes-en-icloud-getroffen-door-storing-in-apple-servers/article-4000337819421.htm
 
En zeggen dat het niet de eerste keer was Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyza aug 31, 2013 4:54 pm

Zou waarnemingen.be plat liggen Question
Momenteel geraak ik niet op de website :scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyza aug 31, 2013 5:13 pm

Heb connectie zelfs vanuit Tsjechië... Very Happy 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma sep 02, 2013 7:22 pm

Heb nu gemerkt dat ik deze op andere computer wel kan bekijken, maar niet op iPad.
Daar krijg ik het bericht bij waarnemingen.be: "Safari kan deze pagina niet openen omdat er te vaak is doorverwezen".
Het eigenaardige is dat de pagina van waarneming.nl wel kan geopend worden.
Dit is nu al enkele dagen zo - kent er iemand een oplossing voor dit probleem Question 
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma sep 02, 2013 9:01 pm

De Ipad: eens het toestel volledig afzetten en terug opstarten... (Aan en uit toets blijven indrukken tot je het schuivertje ziet om af te zetten)
Eens terug opgestart: de settings het wifi adres controleren en normaal moet alles terug vanzelf terug opstarten...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma sep 02, 2013 10:38 pm

Bedankt voor de technical support, Luc - en dit tijdens je vakantie sunny
En het werkt nog ook Exclamation 
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydi sep 03, 2013 7:22 am

With pleasure...cheers 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma nov 04, 2013 7:57 am

Een vraagje van Zwammer dat ik even verplaatst heb:

Zwammer schreef:

Toch raar dat ik met mijn 17 soorten niet in het lijstje sta. Of telt Overmere niet mee in het gebied ?
Z.
Zwammer schreef:
kobra schreef:
Toch wel, Danny, maar ook met andere zaken sta je niet in de lijstjes.
Dat zal wellicht met je profiel te maken hebben dat je niet in lijstjes wil staan.
Ik heb me dat vroeger ook al afgevraagd waarom je bij de planten en de paddenstoelen niet in de lijstjes voorkomt, terwijl je toch wel al het een en ander hebt ingegeven.
Die waarnemingen tellen wel mee voor de data die verwerkt worden, dus hopelijk ben je met de dagvlinders volgend jaar weer van de partij, want we gaan er nog enkele jaren mee door.  
Groeten,
Koenraad
Welk profiel bedoel je ?
Je profiel op waarnemingen.be
- Je gaat naar www.waarnemingen.be
- Je zorgt dat je ingelogd bent
- Je gaat naar "Mijn waarnemingen.be" en klikt daar op "Mijn persoonlijke gegevens"
- Onderaan op dat profiel "ik wil ook voorkomen in topspotters" moet op "ja" staan[/quote]
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptywo nov 27, 2013 8:09 am

Alle begin is moeilijk: http://waarnemingen.be/user/photos/95580
Ook sprinkhaan is fout - gebruiker heeft aangegeven geen e-mail te willen ontvangen, dus heb ik berichtje naar administrator gestuurd.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma dec 02, 2013 7:07 pm

Persbericht van onze moedervereniging Natuurpunt: vandaag werd op waarnemingen.be de 10 miljoenste waarneming ingegeven Exclamation 
Dat is niet toevallig een vogel (Boomklever), want vogels vormen nog altijd het gros van de waarnemingen.
Er staan ook al 1,5 miljoen bewijsfoto's op en dat zijn zeker niet allemaal vogels - integendeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyma dec 02, 2013 7:07 pm

En wat staat er nog in het persbericht - een aantal hoogtepunten.
Dat eerste hoogtepunt dat daar vermeld wordt, dat zal Erik zich zeker nog herinneren:
*2010: Zeldzame boommarter wordt slachtoffer van het verkeer in Kalken.

Wel eigenaardig - NP verklapt de locatie in zijn persbericht, maar op waarnemingen.be staat de locatie verborgen:
http://scheldeland.waarnemingen.be/soort/photos/376
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptyzo feb 23, 2014 3:50 pm

Morgen maandag zal waarnemingen.be niet toegankelijk zijn - mededeling van waarneming.nl:

Waarneming.nl offline
In verband met een grote conversie van de databases zal Waarneming.nl, Waarnemingen.be en Observado.org maandag 24-2 vanaf 5:00 tot 8:00 (als alles goed gaat) offline zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydi feb 25, 2014 5:47 pm

kobra schreef:
Morgen maandag zal waarnemingen.be niet toegankelijk zijn - mededeling van waarneming.nl:

Waarneming.nl offline
In verband met een grote conversie van de databases zal Waarneming.nl, Waarnemingen.be en Observado.org maandag 24-2 vanaf 5:00 tot 8:00 (als alles goed gaat) offline zijn.

Blijkbaar is niet alles gelopen zoals bedoeld.

Conversie mislukt

Na een grote databank-update die niet liep zoals verwacht, was waarnemingen.be dinsdag 25 februari een tijdlang onbereikbaar. Het systeem is intussen hersteld naar de toestand van voor de ingreep. Waarnemingen ingevoerd op dinsdag tussen 10:30 en 12:00 zullen echter opnieuw ingevoerd moeten worden. Controleer dit even via Mijn waarnemingen. Onze excuses voor dit ongemak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydi feb 25, 2014 5:56 pm

Oeps, bij mij blijkt alles nog op zijn plaats te zitten...
Ben je iets kwijt Kobra?
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Emptydi feb 25, 2014 5:59 pm

Ik vrees van wel, maar veel zal het niet zijn (en was allemaal met foto, dus kan ik later nog wel eens nakijken, want heb alle foto's nog).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





waarnemingen.be - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
waarnemingen.be
Terug naar boven 
Pagina 3 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» waarnemingen.be
» recente waarnemingen:
» scheldeland.waarnemingen.be
» Wilde Zwaan
» waarnemingen 2004-2005

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Kalkense meersen op het WWW-
Ga naar: