Kalkense-meersenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kalkense-meersenforum

Alles over de natuur in de Kalkense meersen en het Scheldeland
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 waarnemingen.be

Ga naar beneden 
+6
Sdry
Zwammer
Toon
kobra
Wes
kobra22
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptydi feb 25, 2014 6:05 pm

Ja hallo, dat moeten enkele giga zijn op uw harde schijf!
Heb dat al lang opgegeven. Meeste foto's staan op wn.be en sommige op photobucket, maar mijn schijven barsten uit zijn voegen als ik al die foto's bijhou. 
Dus als daar iets verkeerd gaat...
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
Sdry
Watersnip



Aantal berichten : 194
Leeftijd : 38
Localisation : Sint-Jans-Molenbeek
Registration date : 29-03-07

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptydo maa 06, 2014 10:32 am

Ik zou toch niet te blindelings vertrouwen op die sites als je je foto's later nog wilt hebben.

Ik sla alles op (volgens jaar/maand-datum-locatie) en hou alles bij. Dat is momenteel ongeveer een volle 1.5 TB externe harde schijf. (waarvan ik maandelijks de nieuwe dingen nog eens kopiër naar een andere even grote harde schijf).

Enige risico dat ik nu heb is brand/bliksem/diefstal, maar ik vind het toch interessant alles van foto's bij te houden. Zo een harde schijf kost 100€ .. dus daarvoor moet ge t niet laten.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyzo maa 09, 2014 1:50 pm

Ik moet Sdry toch gelijk geven - zou dat sprookje van waarneming.nl, waarnemingen.be en observado.org echt voor eeuwig en altijd kunnen blijven duren scratch 
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr maa 28, 2014 10:27 pm

Een leuke nieuwigheid op waarnemingen.be: je kan nu de biodiversiteit per hok bekijken, voor alle soorten, maar ook per soortengroep, bvb. vogels, nachtvlinders, dagvlinders, enz.
http://waarnemingen.be/gmap_biodiv.php?g=0

Zo zie je dat er voor bepaalde soortengroepen in bepaalde hokken die in ons afdelingsgebied liggen nog bijna niets werd gezien.
De Plantenwerkgroep gaat daar gericht op zoek naar hokken waar nog niet geïnventariseerd werd, maar voor andere soorten, zoals bvb. spinnen is er nog heel wat werk aan de winkel om alles in kaart te brengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr apr 18, 2014 2:52 pm

Zelfs op een hunting site maken ze onder de rubriek "hunting habitat" reclame voor waarnemingen.be  scratch 
http://www.hunting.be/hunting-habitat/vogelwaarnemingen/
Terug naar boven Ga naar beneden
Sdry
Watersnip



Aantal berichten : 194
Leeftijd : 38
Localisation : Sint-Jans-Molenbeek
Registration date : 29-03-07

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr apr 18, 2014 4:33 pm

kobra schreef:
Zelfs op een hunting site maken ze onder de rubriek "hunting habitat" reclame voor waarnemingen.be  scratch 
http://www.hunting.be/hunting-habitat/vogelwaarnemingen/

Vind je dat zo gek ? Ik denk dat "jagers-argument" wel klopt dat ze met meer begaan zijn dan enkel dieren afknallen.  Natuurlijk is dat doden en verstoren wel een groot verschilpunt, maar ik denk dat we ook heel wat gemeenschappelijk hebben met "jagers". Menig natuur liefhebber loopt op een bepaalde manier toch ook vrij extreem te jagen op soorten, zij het dan vooral met een verrekijker of fototoestel.

Moesten al onze jagende medemensen ook planten-, vogel-, (enz) waarnemingen aan waarnemingen.be toevoegen (als ze dat nog niet doen) zou dat toch een goede bijdrage zijn bvb.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr apr 18, 2014 9:02 pm

Ze gebruiken dat eerder om te kijken waar er iets te vinden is - niet om dat zelf in te geven.
Het is niet voor niets dat waarnemingen van vossen vervaagd worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyzo apr 20, 2014 12:06 pm

Vanmorgen een aantal waarnemingen en foto's gepost - die verschenen allemaal mooi in lijstje, maar als ik daarna keek naar mijn waarnemingen of mijn foto's waren ze plots allemaal verdwenen.
Nu nog eens getest met doorgeven van één waarneming en deze verschijnt wel direct, dus ik vrees dat ik mijn werk van vanmorgen zal mogen herdoen.

Heeft iemand dit al meegemaakt dat de waarnemingen pas veel later nog kunnen verschijnen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptydo jul 17, 2014 10:36 pm

Mooie nieuwe vorm van de statistieken op wn.be.
Naast de waarnemingen en soorten staat nu een leuke taart ernaast met de percentage. http://scheldeland.waarnemingen.be/user/profile/66681
Dit bestaat ook voor de ganse regio: http://scheldeland.waarnemingen.be/statistiek.php
Iets voor de statistiekers onder on die graag lijstjes bijhouden... sunny 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptydi jul 29, 2014 11:37 pm

De websites van waarnemingen.be en waarneming.nl geven momenteel een foutmelding:
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway errors zijn totaal niet gerelateerd aan het type computer, smartphone, tablet of webbrowser die je op dit moment gebruikt. De fout ontstaat volledig door toedoen van derden en ligt buiten het bereik van de eindgebruiker. Zie je deze foutmelding verschijnen, neem dan contact op met de eigenaar van de website als je de reden wil achterhalen. Anders gewoon even wachten wil soms ook al helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucgast
Zeearend
Lucgast


Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo jul 30, 2014 4:54 am

Bij mij werkt alles nog vlotjes... scratch 
Luc
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo jul 30, 2014 11:33 am

Bij mij ook - was blijkbaar een tijdelijk probleem vannacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyma nov 17, 2014 6:35 pm

Je hebt nu niet alleen locale waarnemingensites zoals scheldeland.waarnemingen.be, maar Spinicornis (Landpissebedden van België) heeft nu ook zijn waarnemingensite met alleen de Landpissebedden: http://spinicornis.waarnemingen.be/wn_spinicornis.php
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyzo jan 25, 2015 11:10 am

Leuke nieuwigheid op waarnemingen.be: biodiversiteit per gemeente.
http://waarnemingen.be/ranks_gem_v2.php
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptydi apr 07, 2015 5:02 pm

Jammer dat je niet altijd een melding krijgt als er "geprutst" wordt aan je waarnemingen.
Het aantal soorten dat ik gezien heb in bvb. 2013 is plots verminderd.
Zelf heb ik geen idee hoe dat komt - ik krijg wel bericht als een foto "onbekend" door één van de administrators op soort gebracht wordt, maar dan komt er meestal een soort bij.
Zouden ze ook aanpassingen doen in omgekeerde richting - iets als "onbekend" plaatsen, zonder een automatisch berichtje te sturen scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo apr 08, 2015 8:06 am

kobra schreef:
Jammer dat je niet altijd een melding krijgt als er "geprutst" wordt aan je waarnemingen.
Het aantal soorten dat ik gezien heb in bvb. 2013 is plots verminderd.
Zelf heb ik geen idee hoe dat komt - ik krijg wel bericht als een foto "onbekend" door één van de administrators op soort gebracht wordt, maar dan komt er meestal een soort bij.
Zouden ze ook aanpassingen doen in omgekeerde richting - iets als "onbekend" plaatsen, zonder een automatisch berichtje te sturen scratch

Ik heb het nog eens nauwkeuriger nagekeken en het zit hem blijkbaar in de groep van de nachtvlinders.
Daar moeten ze enkele soorten gegroepeerd hebben of bepaalde die niet zeker zijn om op foto te determineren aangepast hebben, of nog een andere reden Question
Niet alleen bij mij minder soorten, maar ook bij enkele andere waarnemers die veel foto's posten (Lucgast, …).
Bij hen die weinig foto's bij hun waarnemingen posten verandert er niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyma mei 04, 2015 10:43 am

Ik heb een mailtje gestuurd naar info@waarnemingen.be om 2 nieuwe soorten aan te vragen.
Op waarnemingen.be en hun forum heb ik niet direct gevonden hoe je dat moet doen.
Is dat de weg die jij ook volgt, Lucgast, want ik herinner mij dat jij dit al eerder hebt gedaan?

Ik heb het wel al veel gedaan voor observado.org (nieuwe soortn voor Japan), maar dat moet je doen via een post op forum van waarneming.nl en Hisko de Vries brengt dat dan in orde.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr jul 17, 2015 2:41 pm

Draadslachtoffer gevonden?

België wordt doorkruist door een dicht netwerk aan hoogspanningsleidingen. Dit netwerk vormt voor vogels vaak een levensgevaarlijke hindernis. Naar schatting vallen in België elk jaar 170.000 tot 500.000 ‘draadslachtoffers’: vogels die tegen de aardings- en/of geleidingskabels vliegen en hierdoor levensgevaarlijk gewond geraken.

Om het probleem van draadslachtoffers optimaal in kaart te kunnen brengen, roept Natuurpunt op om alle gevallen van gekwetste of gewonde vogels onder hoogspanningsleidingen in te voeren in www.waarnemingen.be. Hiervoor werd aan het veld ‘gedrag’ recent de optie ‘hoogspanningsleidingsslachtoffer’ toegevoegd. Ook bij oude draadslachtoffers waarbij als gedrag ‘vondst/dood’ werd opgegeven (met als opmerking dat het ging om een draadslachtoffer) kan de gedragscode best met terugwerkende kracht alsnog worden aangepakt. Hoe meer gegevens, hoe makkelijker het wordt om nieuwe knelpunten in kaart te brengen en oplossingen af te dwingen bij de beheerder van het hoogspanningsnet.
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr okt 16, 2015 3:39 pm

Voor de fans van waarnemingen.be - vandaag verscheen hun eerste nieuwsbrief:
http://mail.statik.be/t/ViewEmail/r/D4C5C1B77AAE0F7C2540EF23F30FEDED/DB209A10717840A7C06B463AA70A4F2C
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo dec 23, 2015 11:19 pm

Een reactie ontvangen van één van de admins die ook ons forum leest:

Het is zo dat wnn met foto die nog geen enkele beoordeling (gaande van "goedgekeurd" tot "niet te beoordelen") hebben gekregen en dus nog op "onbekend" staan, voor de admins redelijk makkelijk te detecteren zijn. Hetzij door bij "families" te kijken of bij "wncontrole van foto's vandaag ingevoerd" (of een aan te passen datum). Met deze laatste "knop" kunnen we dan een wn op datum van bv ergens in de vorige eeuw toch zien, alhoewel die pas vandaag ingevoerd is. Je hoeft er dus niet voor terug te deinzen om wnn van een hele poos geleden toch nog in te voeren, uit schrik dat ze niet meer zouden nagezien worden. Die tot nu toe onbeoordeelde wnn met foto zijn voor de soortgroepen, zoals planten en nachtvlinders bv., nog slechts een fractie van wat werd ingevoerd; we zijn dus "goed mee". Meestal zijn dat dan ook de moeilijker gevallen, die dan "winterwerk" worden...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo dec 23, 2015 11:20 pm

En nog een tip:

Misschien wist je dat al, maar je kan als gewone waarnemer ook commentaar geven bij een waarneming: bij de waarneming staat in de rechterbovenhoek "rapporteer een foute determinatie". Zo krijgt de waarnemer alsook de betrokken admin een mailtje met je opmerking. Ik weet niet hoe de admins bij de andere soortgroepen daarover denken, maar bij planten verlicht dat soms al wat in drukke tijden bv. als een waarnemer die een Grote brandnetel invoert als "plant onbekend" enz… We moeten daar dan ook steeds weer eerst op reageren met wat uitleg...
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyma feb 01, 2016 10:19 pm

Snel nog een aantal waarnemingen ingeven voor de server upgrade begint en de website plat ligt Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptyvr feb 19, 2016 3:01 pm

Bericht waarnemingen.be

Tijdens het veldseizoen, van lente tot herfst, hebben veel waarnemers het druk. Soms te druk om alles in te voeren, laat staan alle foto's te sorteren of te bewerken. De winter is het ideale seizoen om orde op zaken te stellen in je waarnemingenarchief. Dat zoiets de moeite loont, werd pas nog maar eens bewezen. In een reeks recent ingevoerde zomerwaarnemingen uit Luxemburg merkten de validators een waarneming van een Twintigvleklieveheersbeestje op. Deze soort wordt al lang als uitgestorven in België beschouwd en zelfs gerichte zoektochten leverden niets op. Tot er plots een exemplaar plots opdook in een nachtvlinderval in een tuin!
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo maa 16, 2016 8:09 pm

In Nederland worden wij - waarnemers - onderzocht: https://www.naturetoday.com/intl/nl/nature-reports/message/?msg=22562
Terug naar boven Ga naar beneden
kobra
Admin
kobra


Aantal berichten : 24871
Registration date : 22-10-06

waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Emptywo apr 20, 2016 7:27 pm

Blijkbaar zijn er die geïnteresseerd zijn in mijn waarnemingen - ik kreeg een mailtje van Natuurpunt Studie.

Toestemming gegevens gevraagd voor opmaak potentiële leefgebiedenkaarten voor habitattypische soorten ikv toepassing natuurdecreet

Beste waarnemer,

We kregen zopas een vraag van de overheid voor het gebruik van waarnemingen van diverse soortgroepen (vogels, zoogdieren, amfibieën en reptielen, dagvlinders, libellen, sprinkhanen en krekels, kevers) voor bovenstaand doel.

Jij hebt in Waarnemingen.be aangevinkt dat jouw data niet zonder toestemming mogen worden doorgegeven aan derden of hebt 1 of meerdere waarnemingen onder embargo geplaatst.

Aangezien jouw waarnemingen toch relevant lijken voor deze vraag, willen we je vragen of het goed is dat we jouw waarnemingen voor dit specifiek doel wél doorgeven.

In de gebruiksvoorwaarden die we bijvoegen bij elke gegevenslevering staat expliciet dat de data-aanvrager deze enkel eenmalig voor dit doel mag gebruiken.

​Alvast hartelijk dank voor je reactie! ​

Natuurpunt Studie vzw


Blijkbaar staat dat standaard aangevinkt, want ik heb er zeker geen problemen mee dat mijn gegevens gebruikt worden - integendeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





waarnemingen.be - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: waarnemingen.be   waarnemingen.be - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
waarnemingen.be
Terug naar boven 
Pagina 4 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» waarnemingen.be
» recente waarnemingen:
» scheldeland.waarnemingen.be
» Wilde Zwaan
» waarnemingen 2004-2005

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense-meersenforum :: Kalkense meersen op het WWW-
Ga naar: